Κίνητρα για ηλεκτροκίνητα ταξί και εταιρικά
αυτοκίνητα περιλαμβάνει το σχέδιο για την
ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, όπως ανέφερε η
Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων
Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την ομιλία της
χθες στο Συνέδριο Connected Cars 2019. Επίσης
πολλά από τα νέα αστικά λεωφορεία της Αθήνας και
της Θεσσαλονίκης, όπως δήλωσε και ο πρωθυπουργός
κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, θα είναι
ηλεκτροκίνητα.
Ο κυβερνητικός
σχεδιασμός περιλαμβάνει
πιο ρεαλιστικούς στόχους
για το στόλο των
ηλεκτρικών οχημάτων
καθώς οι επιδόσεις μέχρι
στιγμής είναι μηδαμινές
και οι ελλείψεις
σημαντικές. Όπως ανέφερε
η κυρία Σδούκου η
διείσδυση των ηλεκτρικών
οχημάτων δεν έχει
ξεπεράσει στη χώρα μας
το 0,23%. Την ιδια ώρα
το Εθνικό Σχέδιο Πλαίσιο
Πολιτικής για την
ανάπτυξη της αγοράς των
εναλλακτικών καυσίμων
που εκπονήθηκε το 2017
προβλέπει 15.000
επιβατικά ηλεκτροκίνητα
οχήματα το 2030 ενώ το
Εθνικό Σχέδιο για την
Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
που συνέταξε η
προηγούμενη κυβέρνηση το
2018 θέτει ως στόχο το
10% των επιβατικών ΙΧ
που θα κυκλοφορούν το
2030 να είναι
ηλεκτροκίνητα. «Εάν
υποθέσουμε δηλαδή ότι
το 2030 θα κυκλοφορούν 6
εκατομμύρια επιβατικά ΙΧ
(με δεδομένο ότι σήμερα
κυκλοφορούν περί τα 5,6
εκατ.) αυτό σημαίνει
600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ.
'Αρα θα πρέπει να
πωλούνται 50.000
αυτοκίνητα τον χρόνο για
τα επόμενα 11 χρόνια,
ενώ πέρυσι πουλήθηκαν
μόλις 315 ηλεκτροκίνητα
ΙΧ». Πρόσθεσε ότι τα
βασικά προβλήματα είναι
η ανεπαρκής ενημέρωση
των καταναλωτών, η
έλλειψη υποδομών
φόρτισης, οι υψηλές
τιμές απόκτησης
ηλεκτροκίνητων οχημάτων,
καθώς και η ανυπαρξία
καθαρού εθνικού σχεδίου
για την ηλεκτροκίνηση.
Ο οδικός χάρτης για την
ανάπτυξη της
ηλεκτροκίνησης
περιλαμβάνει τα εξής:
1.Αναθεώρηση του στόχου
του ΕΣΕΚ για το 2030
ώστε αυτός να είναι
ρεαλιστικός, βασιζόμενος
στα εθνικά και τα διεθνή
χαρακτηριστικά της
αγοράς ηλεκτροκίνητων
οχημάτων
2. Εκπόνηση Στρατηγικού
Σχεδίου για την Ανάπτυξη
της Ηλεκτροκίνησης στην
Ελλάδα για το 2030 που
θα μπορεί να
αναθεωρείται δυναμικά
ανάλογα με τον βαθμό
επίτευξης των στόχων.
3. Έκδοση άμεσα Κοινής
Υπουργικής Απόφασης για
τη λειτουργία των Φορέων
Εκμετάλλευσης των
Υποδομών Φόρτισης
Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων
που θα ρυθμίσει την
αγορά ηλεκτροκίνησης, προκρίνοντας
το «ανταγωνιστικό»
μοντέλο ανάπτυξης
δημόσιων υποδομών
επαναφόρτισης, με σαφή
καθορισμό ρόλων: Του
ιδιοκτήτη της υποδομής
επαναφόρτισης, του φορέα
εκμετάλλευσης των
υποδομών, του παρόχου
υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης,
του φορέα διεκπεραίωσης
συναλλαγών και του φορέα
σωρευτικής εκπροσώπησης
φορτίου ηλεκτροκίνητων
οχημάτων
4.Υποχρεωτική υποδομή
για εγκατάσταση σταθμών
φόρτισης στα κτίρια και
ένταξη της
ηλεκτροκίνησης στο
δίκτυο ηλεκτρικής
ενέργειας.
5.Κίνητρα σε ιδιώτες,
επιχειρήσεις,
επαγγελματίες για αγορά
ηλεκτροκίνητων οχημάτων
και ανάπτυξη δικτύου
υποδομών. Ιδιαίτερη
στόχευση θα υπάρξει σε
επαγγελματικές ομάδες
όπως τα ταξί και τα εταιρικά
αυτοκίνητα
6.Αξιοποίηση όλων των
διαθέσιμων
χρηματοδοτικών εργαλείων
(ΕΣΠΑ, Πράσινο Ταμείο,
Ταμείο Παρακαταθηκών και
Δανείων)
7. Υποστήριξη του έργου
άλλων υπουργείων για την
έκδοση υπουργικών
αποφάσεων και τεχνικών
οδηγιών που αφορούν
εξειδικευμένα θέματα
εγκατάστασης και
εκπαίδευσης εξοπλισμού
ηλεκτροκίνησης.
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).