Η μονάδα παραγωγής της Tesla στη Γερμανία θα
επιδράσει θετικά στον ανταγωνισμό,
εξαναγκάζοντας τους γερμανούς κατασκευαστές να
προωθήσουν περισσότερο την ηλεκτροκίνηση, εκτιμά
στην DW ο γερμανός αναλυτής Φ. Σβόπε.
Η ανακοίνωση του Ίλον
Μασκ, ιδρυτή της Tesla,
για την κατασκευή
μεγάλης μονάδας
παραγωγής ηλεκτροκίνητων
οχημάτων (Gigafactory)
στην περιοχή Γκινχάιντε,
νοτιοανατολικά του
Βερολίνου, έπεσε σαν
κεραυνός εν αιθρία. Ήταν
λίγο πολύ γνωστό ότι η
πρωτοπόρος αμερικανική
εταιρία βρίσκονταν σε
επαφή με γερμανικά
κρατίδια, αλλά και
διάφορες ευρωπαϊκές
χώρες για την κατασκευή
εργοστασίου. Σχεδόν
κανείς ωστόσο δεν
περίμενε ότι η απόφαση
θα ληφθεί τόσο γρήγορα.
Ο πρωθυπουργός του
Βρανδεμβούργου Ντίρμαρ
Βόιτκε δήλωσε ευτυχής
για την επιλογή του Ίλαν
Μασκ κάνοντας λόγο για
τη «μεγαλύτερη επένδυση
στην ιστορία του
ομόσπονδου κρατιδίου».
Παρά το γεγονός ότι η
πρώτη μονάδα παραγωγής
της Tesla αναμένεται να
δημιουργήσει σχεδόν
10.000 νέες θέσεις
εργασίας υπάρχουν ακόμα
«πολλά ανοιχτά ζητήματα
που πρέπει να συζητηθούν»,
τόνισε ο τοπικός
πρωθυπουργός εμφανώς
ικανοποιημένος για τη
μεγάλη ευκαιρία που
δίνεται στο
ανατολικογερμανικό
κρατίδιο να
καταπολεμήσει με
αξιώσεις την υψηλή
ανεργία στην περιοχή.
Στρατηγική για την
διεθνή καθιέρωση της
ηλεκτροκίνησης
Σε συνέντευξη στην DW o
αναλυτής της γερμανικής
τράπεζας NordLB και
ειδικός σε ζητήματα
αυτοκίνησης Φρανκ Σβόπε
χαρακτηρίζει μεγάλη τύχη
για την περιοχή του
Βρανδεμβούργου την
επιλογή της Tesla,
επισημαίνοντας ότι μέχρι
στιγμής η αμερικανική
εταιρία κατασκευάζει
οχήματα μόνο στην βόρεια
Αμερική, μιας και η
παραγωγή στο λεγόμενο
Gigafactory στην Κίνα
δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.
Η ανακοίνωση του Ίλον
Μασκ για την κατασκευή
μονάδας παραγωγής στην
Ευρώπη συνάδει με την
μακρόπνοη στρατηγική του
για την διεθνή καθιέρωση
της ηλεκτροκίνησης. Στο
πλαίσιο αυτό προτίθεται
να αυξήσει όσο το
δυνατόν περισσότερο την
παραγωγή πιο προσιτών
ηλεκτροκίνητων οχημάτων
όπως το Model 3 και το
Model Y. Ας σημειωθεί
ότι στο νέο εργοστάσιο
έξω από το Βερολίνο θα
κατασκευάζονται 100.000
με 300.000 οχήματα.
Σύμφωνα με τον Φρανκ
Σβόπε για να
ανταποκριθεί στη μεγάλη
ζήτηση η Tesla
χρειάζεται απαραίτητα
νέες μονάδες. Για το
λόγο αυτό κατασκευάζει
μια στη Σαγκάη και
δρομολογεί την επόμενη
στη Γερμανία.
H Tesla δεν
ανταγωνίζεται την VW
Στο ερώτημα, σχετικά με
το αν η απόφαση της
Tesla αποτελεί απειλή
για την γερμανική VW, ο
γερμανός ειδικός απαντά,
ότι «Tesla και VW δεν
είναι άμεσα ανταγωνιστές
από τη στιγμή που ο
γερμανικός κολοσσός δεν
παράγει ακόμα μαζικά
ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Από του χρόνου η VW
σχεδιάζει να ξεκινήσει
την παραγωγή του ID.3,
κατασκευάζοντας 100.000
οχήματα. Η τιμή του νέου
μοντέλου θα ξεκινά από
30.000 ευρώ. Κατά
συνέπεια οι κύριοι
ανταγωνιστές της Tesla
στη Γερμανία δεν είναι η
VW, αλλά περισσότερο η
Mercedes, η Audi και η
BMW. Και εδώ
προβλέπονται σκληρές μεταξύ
τους μάχες για την
επικράτηση στην αγορά».
Ο αναλυτής της
γερμανικής τράπεζας
NordLB εκτιμά ότι η
Tesla θα μπορούσε να
επιλέξει οποιαδήποτε
άλλη χώρα για το
ευρωπαϊκό εργοστάσιό της:
«Στη Ρουμανία το κόστος
παραγωγής θα ήταν πολύ
χαμηλότερο, ενώ στη
Γερμανία το κόστος είναι
ένα από τα υψηλότερα
στην Ευρώπη. Ήταν όμως
μια συνειδητή επιλογή,
επειδή έτσι ο Ίλον Μασκ
ενισχύει το κύρος του ως
κατασκευαστής πολυτελών
οχημάτων, προσελκύει
άριστα καταρτισμένους σε
ζητήματα αυτοκίνησης
Γερμανούς και στέλνει το
μήνυμα ότι όταν το
προϊόν είναι καλό
μπορείς να φτιάξεις
εργοστάσιο αυτοκινήτων
ακόμα και στην πατρίδα
του αυτοκινήτου.
Ντιρκ Κάουφμαν, Κλαους
Ούλριχ
Επιμέλεια: Στέφανος
Γεωργακόπουλος
Deutsche Welle
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).