Όπως
έγραψε το Bloomberg την Παρασκευή, η εκρηκτική
άνοδος του Ελον
Μασκ το
2020 φτάνει σε νέα ύψη, ενόψει της εισόδου της
Tesla στον δείκτη S&P 500, λίγες
μέρες μετά την άνοδό του στο βάθρο του δεύτερου
πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, με περιουσία
$139 δισεκατομμυρίων.
O CEO της Τesla δεν
είναι ο μόνος
επιχειρηματίας
ηλεκτρικών οχημάτων που
έχει πλουτίσει φέτος.
Σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg
Billionaires,
αρκετοί ανταγωνιστές
αυξάνουν την αξία τους
με πιο γοργό ρυθμό.
Σύμφωνα πάντα με το
Bloomberg, ο ιδρυτής της Nio
Inc., Γουίλιαμ Λι,
έχει δωδεκαπλασιάσει τον
πλούτο του το 2020. Ο Χε
Ζαοπένγκ, της XPeng Inc.,
τον έχει εξαπλασιάσει.
Συνολικά, Bloomberg
Billionaires δείχνει πως
αρκετοί επιχειρηματίες
έχουν αυξήσει την αξία
τους κατά $140
δισεκατομμύρια. Προφανώς
ο δείκτης δεν
συμπεριλαμβάνει άλλη τη
βιομηχανία παραγωγής
παρελκόμενων των ηλεκτρικών
οχημάτων, όπως οι
μπαταρίες, την
Contemporary Amperex
Technology, να
απολαμβάνει αξία $40 δισ.
Οι παραδοσιακές
αυτοκινητοβιομηχανίες
όπως οι Ford,
VW, Continental και
Toyota απλά
προσπαθούν να
παραμείνουν στο παιχνίδι.
Πρόκειται για τις
βιομηχανίες οι οποίες
πρέπει να αλλάξουν
ριζικά την παραγωγή τους
λόγω των αυστηρότερων
μέτρων κατά της
οικολογικής ρύπανσης και
των εκπομπών άνθρακα.
Μια λαμπρή εξαίρεση στον
κανόνα αποτελεί η General
Motors η οποία έχει
θέσει ως στόχο την
παραγωγή 30 νέων
ηλεκτρικών οχημάτων
μέχρι το 2025,
κάτι που έχει ωθήσει την
μετοχή της σε υψηλό
τριετίας.
Η πανδημία έχει βοηθήσει
στην εξέλιξη του
μέλλοντος της
μετακίνησης, με τους
ειδικούς να είναι, πια,
σίγουροι πως τα
ηλεκτρικά οχήματα θα
καταλήξουν να είναι το
στάνταρ στην αγορά. Παρά
τις ανησυχίες ορισμένων
πως πρόκειται για «φούσκα»,
η πρόσφατη νίκη του
Μπάιντεν στις
αμερικανικές εκλογές,
και τα πλάνα της Κίνας
για την ενίσχυση της
συγκεκριμένης αγοράς
δείχνουν ξεκάθαρα τη
ρότα του μέλλοντος.
O Άντι
Γουόνγκ, στέλεχος της LW
Asset Management αναφέρει
χαρακτηριστικά πως «πολλές
αυτοκινητοπαραγωγικές
χώρες ανά τον κόσμο
προωθούν την αγορά των
ηλεκτρικών οχημάτων ως
τον κύριο τρόπο μείωση
των εκπομπών άνθρακα,
ιδιαίτερα μετά το πέρας
της πανδημίας».
Οι
ανταγωνιστές του Μασκ μπορεί,
μεν, να αυξάνουν τον
πλούτο τους με γοργότερο
ρυθμό, αλλά ο
Νοτιοαφρικανός
επιχειρηματίας μπορεί να
υπερηφανεύεται για την
αύξηση της μετοχής της
Tesla κατά 580%. Μετά
τον Μασκ έπεται ο Γουανγκ
Τσαν-Φου, ιδρυτής της
BYD Co.,
του οποίου ο πλούτος
έχει τριπλασιαστεί, στα
$14 δισ.
Oι
επενδυτές δεν έχουν
ποντάρει μόνο στα «σίγουρα»,
όμως, με ορισμένους να
δίνουν έμφαση σε
αναδυόμενες επιχειρήσεις.
Oι εταιρείες Fisker
και Lorsdtown Motors της
οποίας ο ιδρυτής είναι ο
Στιβ Μπερνς, μπορούν
πλέον να συγκαταλέγονται
στο κλαμπ των
δισεκατομμυριούχων, μετά
τα ΙΡΟ των εταιρείων
τους μέσα στο 2020,
σύμφωνα με στοιχεία του
Bloomberg. Οι μετοχές
των εταιρειών επέδειξαν
άνοδο πάνω από 85% τον
προηγούμενο μήνα, μετά
την ανακοίνωση για την
εισαγωγή της Tesla στον
S&P 500.
Πηγή: Bloomberg
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).