Σύμφωνα
με το Bloomberg, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην
Ευρώπη επέδειξαν αύξηση τον προηγούμενο μήνα σε
σχέση με την πτωτική πορεία του 2020,
ανανεώνοντας τις ελπίδες για την ανάκαμψη στη
συγκεκριμένη αγορά.
Σύμφωνα
με το European
Automobile Manufacturer’s Association οι
εγγραφές νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 63%,
αποσβένοντας μια πρόσφατη μείωση πωλήσεων της
τάξεως του 0,9% το πρώτο τετράμηνο του έτους.
Αν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες απολαμβάνουν
την μερική άρση των lockdowns,
οι πωλήσεις του
προηγούμενου μήνα θα
μπορούσαν να θεωρούνται
καλές ακόμη και σε σχέση
με τα προ-πανδημίας
επίπεδα.
Τα νέα εγγεγραμμένα
αυτοκίνητα ήταν 1,39
εκατομμύρια, το
υψηλότερο ποσοστό από
τον Ιούνιο του 2019.
Οι αξίες των μετοχών των
αυτοκινητοβιομηχανιών
αυξήθηκαν, ενώ η Daimler
AG ανακοίνωσε καλύτερα
από τα αναμενόμενα έσοδα
για το πρώτο τρίμηνο.
Η Mercedes-Benz από την
πλευρά της ανακοίνωσε
στιβαρές πωλήσεις σε
αγορές-κλειδιά.
Ο δείκτης Stoxx Europe
600 Automobiles & Parts
Index “σκαρφάλωσε” κατά
1,5% σήμερα,
με ηγέτες τις μετοχές
των Volkswagen,
Continental και Daimler.
Όπως έγραψε το
Bloomberg, η επιστροφή
των καταναλωτών στις
αντιπροσωπείες αποτελεί
ένα καλό σημάδι για τις
επιχειρήσεις μετά από
μήνες εξασθένισης της
ευρωπαϊκής αγοράς σε
σχέση με την κινεζική
και την αμερικανική.
Παρόλα αυτά το κύριο
μέλημα των
αυτοκινητοβιομηχανιών
τώρα είναι η παγκόσμια
έλλειψη μικροτσίπ η
οποία επηρεάζει τις
γραμμές παραγωγής
εταιρειών όπωςVW, StellantisκαιRenault.
«Το μόνο που μας
περιορίζει είναι η
παγκόσμια έλλειψη των
ημιαγωγών», ανέφερε
χαρακτηριστικά ο
CEO της VW, Xέρμπερτ
Ντίς την περασμένη
Πέμπτη στην εμπορική
έκθεση Hannover Messe.
Ο Μάρτιος είναι -ιστορικά-
ένας καλός μήνας για την
ευρωπαϊκή
αυτοκινητοβιομηχανία,
οπότε σε σχέση με τα
ποσοστά Μαρτίου
προ-πανδημίας οι
πωλήσεις βρίσκονται
μειωμένες κατά 13%,
σύμφωνα με την ACEA.
Αν και η Ιταλία, η οποία
αποτέλεσε και το
επίκεντρο της πανδημίας,
επέδειξε άνοδο των
πωλήσεων αυτοκινήτων
κατά 500% τον
προηγούμενο μήνα, οι
πωλήσεις αυτές
βρίσκονταν μειωμένες
κατά 12% σε σχέση με τα
προ-πανδημίας επίπεδα.
Οι
αυτοκινητοβιομηχανίες
έχουν αλλάξει τις
στρατηγικές πωλήσεών
τους, εμβαθύνοντας
στις διαδικτυακές
πωλήσεις και ποντάροντας
στα κυβερνητικά κίνητρα
για τα επιδόματα των
ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι οικονομολόγοι
συνεχίζουν να
υποστηρίζουν πως το
πρόγραμμα εμβολιασμού θα
είναι και ο κύριος
παράγοντας της
ευρωπαϊκής ανάκαμψης.
Στις
πέντε μεγαλύτερες αγορές
της Ευρώπης, οι πωλήσεις
αυξήθηκαν κατά 29% και
21% σε Ιταλία και Γαλλία
αντίστοιχα, το πρώτο
τρίμηνο. Στην Ισπανία
νέες εγγραφές μειώθηκαν
κατά 15%, στην Βρετανία
κατά 12% και στη
Γερμανία κατά 6,4%.
Η γενικότερη
αυτοκινητοβιομηχανία
επίσης βίωσε και μια
μεγάλη αναδιανομή κατά
τη διάρκεια της
πανδημίας, μέσω
της συγχώνευσης του
γαλλικού PSA Group με
την Fiat Chrysler ως
προς τη δημιουργία της
Stellantis.
Περίπου το 47% των νέων
εγγεγραμμένων οχημάτων
το πρώτο τρίμηνο ήταν VW
ή Stellantis.
Πηγή:
Bloomberg
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).