Οι μέτοχοι της Fiat Chrysler Automobiles NV και
της PSA Group ενέκριναν επιτέλους μια συγχώνευση
που χαρακτηρίστηκε εδώ και δύο χρόνια από
επανειλημμένες συνομιλίες, τον μετασχηματισμό
του κλάδου του αυτοκινήτου, και μια παγκόσμια
πανδημία.
Όπως αναφέρει το
Fortune. σε ξεχωριστές
συναντήσεις τη Δευτέρα,
οι επενδυτές και στις
δύο εταιρείες ενέκριναν
τη συγχώνευση που θα
δημιουργήσει τη
Stellantis, την τέταρτη
μεγαλύτερη
αυτοκινητοβιομηχανία
στον κόσμο. Τα εμπόδια
που ξεπέρασαν οι δύο για
να φτάσουν σε αυτό το
σημείο ήταν άφθονα και
μεγάλα, με τη Fiat να
καταφέρνει να
επιδιορθώσει τα πράγματα
μετά από μια βραχύβια
προσπάθεια να ενώσει τις
δυνάμεις της με την
Renault SA, τον μεγάλο
ανταγωνιστή της PSA.
Τα στελέχη της Fiat
Chrysler και της PSA
εκτιμούν ότι θα
ενισχύσουν τις αποδόσεις
επιτυγχάνοντας μια
κλίμακα που μοιάζει
περισσότερο με εκείνη
της Volkswagen AG και
της Toyota Motor Corp.,
και εξασφαλίζοντας
περισσότερους πόρους για
να ανταγωνιστούν
νεοσύστατες επιχειρήσεις
ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο, θα προκύψουν
πολλές προκλήσεις μόλις
ολοκληρωθεί η συμφωνία.
Η Stellantis θα είναι
ένα αμάλγαμα μοντέλων με
αξιοζήλευτες θέσεις σε
ορισμένα τμήματα της
αγοράς, αλλά καμία
εταιρεία δεν έχει ισχυρή
παρουσία στον κλάδο
πολυτελών αυτοκινήτων ή
στην τεράστια αγορά
αυτοκινήτων της Κίνας.
«Η Stellantis θα είναι
ένα είδος ομίλου
εμπορικών σημάτων,
μερικά εξαιρετικά και
άλλα όχι και τόσο, και
αρκετά περιφερειακά»,
δήλωσε ο αναλυτής της
Jefferies, Philippe
Houchois. «Η συγχώνευση
θα είναι μια καλή
ευκαιρία για επαναφορά».
Η συνδυασμένη εταιρεία
θα έχει μια εντυπωσιακή
παρουσία στις
προσοδοφόρες αγορές
φορτηγών και SUV στη
Βόρεια Αμερική, χάρη στα
τμήματα Ram και Jeep της
Fiat Chrysler. Τα
ανανεωμένα εμπορικά
σήματα Peugeot και
Citroen της PSA έχουν
διακριθεί στην Ευρώπη
και είναι αντικείμενο
φθόνου του μεγάλου
Γάλλου ανταγωνιστή της,
της Renault.
Αλλά και τα δύο μέρη της
συγχώνευσης έχουν επίσης
τις αδυναμίες τους. Η
συγχώνευση της Fiat με
τη Chrysler δε βελτίωσε
την τύχη των brands
πολυτελείας Alfa Romeo
και Maserati, ενώ η
αγορά της Opel από την
PSA έκανε την εταιρεία
πιo εξαρτημένη από τη
συρρικνούμενη αγορά της
Ευρώπης.
Οι μετοχές της Peugeot
και της Fiat Chrysler
σημείωσαν άνοδο 4,2% και
3,6% στο Παρίσι και στο
Μιλάνο αντίστοιχα,
δίνοντας στις εταιρείες
μια συνδυασμένη
χρηματιστηριακή αξία
περίπου 44
δισεκατομμυρίων ευρώ.
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).