Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προσφεύγει η Beat
προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά με την
απαγόρευση που επέβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση
στις εταιρείες υπηρεσιών μετακινήσεων.
Η εταιρεία κατέθεσε
υπόμνημα ζητώντας την
παρέμβαση της Επιτροπής
καθώς όπως υποστηρίζει
οι προβλέψεις του νόμου
ν.4530/2018 (ν. «Σπίρτζη»)
αφορά κατ’
αποκλειστικότητα πλέον
την Beat. Ειδικότερα ο
εν λόγω νόμος απαγορεύει
στις εταιρείες
διαμεσολάβησης να
προσφέρουν μειωμένες
τιμές στους επιβάτες
εξομοιώνοντάς τες με
εταιρείες μεταφορών με
την απειλή εξοντωτικών
προστίμων.
Στο αίτημα, όπως
αναφέρεται σε σχετική
ανακοίνωση της Beat,
παρατίθεται μια ευρεία
νομολογία,
υπογραμμίζοντας πως, με
βάση την ευρωπαϊκή
νομολογία, διατάξεις του
ν.4530 παραβιάζουν
ευθέως τον ελεύθερο
ανταγωνισμό και
κρίνονται ως εμπόδια για
την τεχνολογική ανάπτυξη,
με αποτέλεσμα ο
καταναλωτής να στερείται
φθηνότερες τιμές και
καλύτερες υπηρεσίες
μετακινήσεων στην πόλη.
Αυτή η κατεύθυνση,
σύμφωνα με την Βeat,
είναι αντίθετη με την
ευρωπαϊκή νομοθεσία και
τις αποφάσεις του
Δικαστηρίου της
Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με αυτές, οι
εταιρείες που ακολουθούν
το μοντέλο της BEAT
είναι εταιρίες της «Κοινωνίας
της Πληροφορίας» και όχι
εταιρίες μεταφορικού
έργου, και κατά συνέπεια
δεν μπορούν να
αντιμετωπίζονται από την
ελληνική νομοθεσία ως
τέτοιες.
“ Επιπλέον, με τις
διατάξεις του ν. Σπίρτζη
προέκυψε de facto
κατάτμηση της
επιδιωκόμενης Ενιαίας
Ευρωπαϊκής Ψηφιακής
Αγοράς και παρεμπόδιση
της τεχνολογικής
καινοτομίας, γεγονός που
δε συνάδει με τα πλάνα
στήριξης του εγχώριου
τεχνολογικού
οικοσυστήματος startup
από την κυβέρνηση”
τονίζει η εταιρεία και
σημειώνει πως η ψήφιση
της εν λόγω διάταξης
είχε προκαλέσει
αντιδράσεις στη Βουλή το
2018, με την τότε
αντιπολίτευση να ζητά
την απόσυρσή της.
Τέλος, η Beat αναφέρει
πως η προσφυγή στην
Επιτροπή Ανταγωνισμού
έρχεται σε μια περίοδο
που η αγορά των
μετακινήσεων δέχθηκε
βαρύ πλήγμα λόγω της
πανδημίας, με τη μείωση
της ζήτησης να αγγίζει
έως και το 80%. " Η νέα
πραγματικότητα λόγω
κορονοϊού έχει
καταστήσει τη μετακίνηση
με ταξί αναγκαία στην
καθημερινότητα. Όπως
εξηγούν εκπρόσωποι της
εταιρείες με τα νέα
δεδομένα της εξάπλωσης
της πανδημίας, θα ήθελαν
να επιβάλουν την
τοποθέτηση διαχωριστικού
μεταξύ οδηγού και
επιβατών στους
συνεργαζόμενους οδηγούς
κάτι το οποίο ο παραπάνω
νόμος δεν τους επιτρέπει.
Η BEAT έχει ήδη
προμηθεύσει το στόλο της
με μάσκες και
αντισηπτικά, ενώ προχωρά
σταδιακά σε εγκατάσταση
ειδικών διαχωριστικών
καμπίνας στα
συνεργαζόμενα ταξί,
κατόπι συναίνεσης του
οδηγού.
Η BEAT υποστηρίζει ότι
το υφιστάμενο πλαίσιο
στέκεται εμπόδιο στην
περαιτέρω τεχνολογική
ανάπτυξη ενός κλάδου που
σε ολόκληρη την Ευρώπη
συμβάλλει καθοριστικά
στην περιβαλλοντική
βιωσιμότητα, την αύξηση
των δημοσίων εσόδων και
τη δημιουργία νέων
θέσεων εργασίας"
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).