|
|
|
Στα θλιβερά ερημωμένα
αεροδρόμια, η χρήση
μάσκας και η κοινωνική
απόσταση έχουν οδηγήσει
ήδη σε μια αλλαγή
συμπεριφοράς ανάμεσα
στους λίγους υπαλλήλους
και τους ταξιδιώτες που
απομένουν.
Ραγδαίες αλλαγές
αναμένονται, οι οποίες
θα αγγίξουν σχεδόν κάθε
πτυχή της πτήσης, όπως
αναφέρει το Bloomberg.
«Πρέπει να είμαστε
προετοιμασμένοι για μια
ασταθή, αργή ανάκαμψη
ακόμα και μετά τον
περιορισμό του ιού»,
δήλωσε ο Διευθύνων
Σύμβουλος της Delta Air
Lines Inc, Ed Bastian,
σε επιστολή προς τους
υπαλλήλους. «Υπολογίζω
ότι η περίοδος ανάκαμψης
μπορεί να διαρκέσει δύο
έως και τρία χρόνια.»
Σε λίγους μόλις μήνες, ο
κορωνοϊός έχει γυρίσει
το ρολόι για τις
αεροπορικές εταιρείες -ένα
από τα μεγάλα
πολιτιστικά και
οικονομικά φαινόμενα του
μεταπολεμικού κόσμου-
αρκετά χρόνια πίσω.
Η έκρηξη των αεροπορικών
ταξιδιών είχε
δημιουργήσει εκατοντάδες
χιλιάδες θέσεις εργασίας
και είχε «φέρει κοντά»
όλες τις ηπείρους.
Τώρα όλα βρίσκονται σε
αναμονή, με τις
αεροπορικές εταιρείες να
μειώνουν τις κρατήσεις
κατά περισσότερο από 70%
από τον Ιανουάριο,
σύμφωνα με την εταιρεία
ανάλυσης Cirium.
Δεν γνωρίζουμε ακόμη
πότε οι άνθρωποι θα
είναι πρόθυμοι να μπουν
ξανά σε κλειστούς χώρους
καμπίνας, αν και μια
έρευνα της International
Air Transport
Association διαπίστωσε
ότι το 40% των πρόσφατων
ταξιδιωτών αναμένεται
να περιμένει τουλάχιστον
έξι μήνες μετά το
πέρασμα του ιού πριν
χρησιμοποιήσει ξανά
αεροπλάνο.
Η EasyJet Plc
συγκαταλέγεται μεταξύ
των εταιρειών που
σχεδιάζουν να
διατηρήσουν κενά τα
μεσαία καθίσματα,
τουλάχιστον σε αρχικό
στάδιο, για να
καθησυχάσουν τους
πελάτες σχετικά με τους
κανόνες προσωπικών
αποστάσεων.
Στην Korean Air Lines
Co., το πλήρωμα αυτή τη
στιγμή υποχρεούται να
φοράει γυαλιά,
προστατευτικές μάσκες,
γάντια και
προστατευτικές φόρμες.
Οι καμπίνες μετά τον
κορωνοϊό
Ο τρόπος διαμόρφωσης των
αεροσκαφών είναι πιθανό
να αλλάξει καθώς οι
αερομεταφορείς
προσπαθούν να αποσπάσουν
περισσότερα χρήματα από
τους πελάτες.
Μερικοί θα αναβαθμίσουν
τις καμπίνες premium, με
αποτέλεσμα να είναι
ακόμη πιο έντονη η
διαφορά μεταξύ της
πρώτης θέσης και των
οικονομικών, δήλωσε ο
Volodymyr Bilotkach,
λέκτορας στη διαχείριση
αεροπορικών μεταφορών
στο Ινστιτούτο
Τεχνολογίας της
Σιγκαπούρης.
Στην Ασία, οι
αεροπορικές εταιρείες
ενδέχεται να χρεώνουν
όλο και περισσότερο τους
επιβάτες οικονομικής
τάξης ξεχωριστά για
υπηρεσίες όπως το
check-in αποσκευών και
τον χώρο για τα γεύματα,
δήλωσε ο Bilotkach, ο
οποίος έγραψε το βιβλίο
«The Economics of
Airlines», που
δημοσιεύτηκε στο 2017.
Μπορούν να βρεθούν
φτηνές πτήσεις προς το
παρόν, καθώς κάποιες
αεροπορικές εταιρείες
λειτουργούν ακόμη απλά
για περιορισμένο
επιβατικό κοινό. Ο
διευθύνων σύμβουλος της
IATA, Alexandre de
Juniac, ανέφερε ότι η
χρήση μάσκας προσώπου
μπορεί να καθησυχάσει
τους επιβάτες, αλλά η
διατήρηση των κενών
καθισμάτων θα ήταν κάτι
δύσκολο να
πραγματοποιηθεί, καθώς
θα μειώσει τη μέγιστη
χωρητικότητα των
καθισμάτων σε πολύ
χαμηλά επίπεδα.
Η συγκεκριμένη
βιομηχανία έχει
ξεπεράσει «μπόρες» στο
παρελθόν, αλλά καμία
τόσο σκληρή όπως αυτή.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των
26.000 επιβατικών
αεροσκαφών στον κόσμο
είναι «δεμένα» στο
εδαφος και περίπου 25
εκατομμύρια θέσεις
εργασίας διατρέχουν
κίνδυνο.
Η IATA έχει
προειδοποιήσε ότι οι
αερομεταφορείς
αντιμετωπίζουν έλλειμμα
314 δισεκατομμυρίων
δολαρίων στις πωλήσεις
εισιτηρίων φέτος και οι
μισοί από αυτούς «φλέρταρουν»
με τον κίνδυνο πτώχευσης
σε δύο έως τρεις μήνες,
εάν δεν λάβουν
κυβερνητική βοήθεια.
Η EasyJet, που εδρεύει
στο Λούτον της Αγγλίας,
διαθέτει ομάδες
επιστημόνων που έρευνουν
διάφορα σενάρια για το
πόσο σύντομα αναμένεται
να επιστρέψει η ζήτηση
στις πτήσεις, σε ποια
επίπεδα, τι θα πληρώνουν
οι επιβάτες και πόσο θα
πρέπει αυξηθούν οι τιμές
για να παρουσιάσουν
κέρδη. Κανείς δεν
γνωρίζει ακόμη τις
απαντήσεις.
Τεστ επιβατών
Μια ανησυχία είναι εάν
οι πελάτες θα υπόκεινται
σε κανόνες εισόδου που
σχετίζονται με την υγεία,
οι οποίοι ενδέχεται να
διαφέρουν από χώρα σε
χώρα.
Ακριβώς όπως η ασφάλεια
του αεροδρομίου
ενισχύθηκε μετά τις
τρομοκρατικές επιθέσεις
του Σεπτεμβρίου 2001
στις ΗΠΑ, οι ταξιδιώτες
θα μπορούν να υποβληθούν
σε τεστ όπως έλεγχοι της
θερμοκρασίας ή μπορεί να
χρειαστούν ακόμη και
πιστοποιητικά υγείας για
να πετάξουν, σύμφωνα με
την εταιρεία συμβούλων
BCG. Αυτό μπορεί να
αποδειχθεί χρονοβόρο και
περίπλοκο για το
πρόγραμμα πτήσεων.
Η ουσιαστική φύση των
αεροπορικών ταξιδιών –
τα οποία στηρίζουν το
εμπόριο, τη διπλωματία,
τις επιχειρήσεις και τον
τουρισμό – αναγκάζει τις
κυβερνήσεις σε όλο τον
κόσμο να στηρίξουν τις
αεροπορικές εταιρείες.
Τη Δευτέρα το Υπουργείο
Οικονομικών στις ΗΠΑ
κατέβαλε τον πρώτο γύρο
βοήθειας μισθοδοσίας
στις αεροπορικές
εταιρείες.
Πολλές μικρές
αεροπορικές εταιρείες
αναμένεται να πτωχεύσουν
με αποτέλεσμα να μειωθεί
ο ανταγωνισμός. Οι
μεγάλες αεροπορικές
εταιρείες χαμηλού
κόστους πιθανότατα θα
επιβιώσουν, αλλά πολλές
θα ανήκουν εν μέρει σε
κυβερνήσεις ή θα
χρωστούν χρήματα και
έτσι θα μειώσουν πιθανώς
τα μη δημοφιλή
δρομολόγια, ενώ
ταυτόχρονα ενδέχεται να
αυξήσουν τις τιμές τους.
Βασικά ταξίδια
Λόγω της πανδημίας του
κορωνοϊού διοργανώθηκαν
πολλές τηλεδιασκέψεις,
οι οποίες αντικατέστησαν
τη φυσική παρουσία των
προσώπων, κάτι που
ενδέχεται να οδηγήσει
στην επανεκτίμηση στο
μέλλον τέτοιου είδους
συσκέψεων. Κάποια
ταξίδια ίσως να είναι
αχρείαστα στο μέλλον
αφού μία τηλεδιάσκεψη
μπορεί να τα
αντικαταστήσει.
«Σίγουρα, ακόμη και αν
δεν είσαι
περιβαλλοντολόγος,
μπορείς να το σκεφτείς», δήλωσε
η Celine Fornaro,
επικεφαλής της
ευρωπαϊκής έρευνας
βιομηχανικών μετοχών στο
UBS. «Ποιο είναι το
αναγκαίο ταξίδι;»
Το βέβαιο είναι ότι
πολλοί άνθρωποι στον
κόσμο έχουν ανάγκη να
ταξιδέψουν για να
επισκεφθούν την
οικογένεια και τους
φίλους τους μόλις αρθούν
οι ταξιδιωτικές
απαγορεύσεις, δήλωσε ο
Jared Harckham,
αντιπρόεδρος και
διευθύνων σύμβουλος της
αεροπορίας με έδρα τη
Νέα Υόρκη, στη
συμβουλευτική εταιρεία
ICF International Inc.
Σε κάθε περίπτωση οι
επιβάτες θα πρέπει να
προετοιμαστούν για μία
νέα περίοδο στις
αεροπορικές εταιρείες
και στα αεροσκάφη.
ΠΗΓΗ: NEWS247.gr
|
|