Όπως έγραψε την Παρασκευή
το Bloomberg, η φετινή χρονιά μοιάζει να είναι
μία από τις χειρότερες για τους εργαζομένους
στον κλάδο του αυτοκινήτου παγκοσμίως, εν μέσω
μείωσης της ζήτησης και αναπροσανατολισμού του
συνόλου της τεχνολογίας οχημάτων. Την περασμένη
εβδομάδα, ενδεικτικά, μόνο η Daimler
AG και η Audi ανακοίνωσαν
την περικοπή σχεδόν 20.000
θέσεων εργασίας.
Συνολικά, μέσα στα
επόμενα χρόνια
αναμένεται να χαθούν
πάνω από 80.000 δουλειές
στην
αυτοκινητοβιομηχανία,
σύμφωνα με στοιχεία που
συγκέντρωσε το Bloomberg
News.
Αν και οι περικοπές
συγκεντρώνονται
γεωγραφικά στη Γερμανία,
τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο
Βασίλειο, άλλες ταχύτερα
αναπτυσσόμενες
οικονομίες δεν είναι
απρόσβλητες και βλέπουν
κι αυτές τους
κατασκευαστές
αυτοκινήτων να «κατεβάζουν
ταχύτητα» ως προς την
παραγωγή.
Οι
γερμανικές εταιρείες δεν
είναι οι μόνες που
προβαίνουν σε απολύσεις
προσωπικού· το ίδιο
έκαναν μέσα στην
τελευταία χρονιά η General
Motors, η Ford
Motor και
η Nissan
Motor. Οι
δασμοί και οι εμπορικές
διαμάχες αυξάνουν τα
κόστη και θέτουν εμπόδια
στις επενδύσεις. Την
ίδια στιγμή, οι
εταιρείες επαναξιολογούν
το προσωπικό τους καθώς
εισερχόμαστε στην εποχή
της ηλεκτροκίνησης και
της αυτόνομης οδήγησης.
Η παγκόσμια
αυτοκινητοβιομηχανία θα
παράξει 88,8 εκατομμύρια
αυτοκίνητα και
φορτηγάκια φέτος –
αριθμός μειωμένος κατά
6% σε σχέση με έναν
χρόνο πριν, σύμφωνα με
την εταιρεία ερευνών HIS
Markit. Η οργάνωση
προώθησης των
συμφερόντων των Γερμανών
αυτοκινητοβιομηχάνων VDA
προέβλεψε την Τετάρτη
ότι η πτώση θα
συνεχιστεί και του
χρόνου, εκτιμώντας ότι ο
αριθμός των παραδόσεων
παγκοσμίως θα πέσει στα
78,9 εκατομμύρια οχήματα.
Πρόκειται για το
χαμηλότερο επίπεδο από
το 2015.
Ο ρυθμός των περικοπών
στη χώρα της
Mercedes-Benz, της
Porsche και της BMW
αναμένεται να είναι «εντονότερος
το 2020» ανέφερε
ο Πρόεδρος της VDA,
Bernhard Mattes, σε
συνέντευξή του στο
Βερολίνο, προσθέτοντας
ότι μόνο η τεχνολογική
μετάβαση θα μπορούσε να
οδηγήσει σε απώλεια
70.000 θέσεων εργασίας
μέσα στην επόμενη
δεκαετία. «Παρατηρούμε
μια θεμελιώδη δομική
μεταβολή με τεράστιες
επενδύσεις σε μια εποχή
ανάσχεσης της δυναμικής
της αγοράς – η ένταση
γίνεται αισθητή σε
πολλές εταιρείες» είπε ο
Mattes.
Περικοπές θέσεων
εργασίας παρατηρούνται
και στην Κίνα, όπου
απασχολείται ο
μεγαλύτερος αριθμός
εργαζομένων στον κλάδο.
Η χώρα πλήττεται από μία
πτώση στις πωλήσεις
αυτοκινήτων. Η startup
ηλεκτρικών αυτοκινήτων
NIO, η οποία έχει ζημιές
δισεκατομμυρίων δολαρίων
και είδε την τιμή της
μετοχής της να καταρρέει,
απέλυσε σχεδόν 20% του
εργατικού της δυναμικού
τον περασμένο Σεπτέμβρη,
κόβοντας 2.000 θέσεις
εργασίας.
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).