Την πρώτη θέση κατέλαβαν οι Έλληνες εφοπλιστές
και στα LNG carriers, μετά το ναυπηγικό ράλι που
«τρέχουν» τα τελευταία δύο χρόνια. Ο
ελληνόκτητος στόλος μετά τις παγκόσμιες πρωτιές
στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και
δεξαμενόπλοιων, βρίσκεται πλέον στην πρωτοπορία
και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού
αερίου, προσπερνώντας τον ιαπωνικό στόλο.
Όπως αναφέρει η
Ναυτεμπορική, σύμφωνα με
τα στοιχεία της Vessels
Value, η αξία του
ελληνικών συμφερόντων
στόλου (συμπεριλαμβανομένων
και των υπό κατασκευή)
φτάνει τα 19,5 δισ.
δολάρια, ενώ οι Ιάπωνες,
που είχαν τα ηνία για
πολλά χρόνια, έχουν
μείνει πίσω, με αξία
στόλου στα 14,3 δισ.
δολάρια. Ταυτόχρονα
ανεβαίνει και η Κίνα, η
οποία βρίσκεται πλέον
στην τρίτη θέση με αξία
στόλου 5,9 δισ. δολ.
Όπως έγραψε πρόσφατα η
«Ν», τα ναυπηγεία,
ειδικά αυτά της Νοτίου
Κορέας, έχουν στα βιβλία
παραγγελιών τους 127
πλοία, με τα 57 από αυτά
να είναι ελληνικών
συμφερόντων.
Τον μεγαλύτερο στόλο
διαθέτει ο όμιλος
Αγγελικούση με 44 πλοία,
ενώ ακολουθεί ο Πίτερ
Λιβανός με την Gazlog με
έναν στόλο 35 πλοίων, η
Dynagas του Γιώργου
Προκοπίου που διαθέτει
19 πλοία και ο όμιλος
του Γιώργου Οικονόμου με
16.
Σημαντικές κινήσεις στην
ενεργειακή σκακιέρα
έχουν κάνει και άλλα
μεγάλα ονόματα του
ελληνικού εφοπλισμού,
όπως η Tsakos Energy
Navigation του ομίλου
Τσάκου με τρία πλοία, η
Thenamaris του Νίκου
Μαρτίνου με πέντε πλοία,
η Minerva του Ανδρέα
Μαρτίνου αλλά και η
Pantheon Tankers της
Άννας Αγγελικούση που
διαθέτει πέντε πλοία.
Άνοιγμα στη συγκεκριμένη
αγορά έκανε και ο όμιλος
Λάτση με δύο πλοία,
καθώς και η Chandris της
οικογένειας Χανδρή,
επίσης με δύο πλοία. Ο
δε όμιλος Βαγγέλη
Μαρινάκη έχει στα σκαριά
ναυπηγικό πρόγραμμα που
μπορεί να φτάσει μέχρι
και 10 νέα πλοία.
Μεγάλη ένταση
Σύμφωνα με την ανάλυση
της VesselsValue, οι
επενδύσεις σε LNG
carriers θα συνεχιστούν
με μεγάλη ένταση και την
επόμενη διετία, καθώς
αυξάνονται οι χώρες που
αλλάζουν τον ενεργειακό
τους χάρτη,
αντικαθιστώντας σταδιακά
τον άνθρακα.
Το άλλο βασικό
χαρακτηριστικό στη
διαμόρφωση της νέας
εικόνας στον παγκόσμιο
χάρτη μεταφοράς
υγροποιημένου φυσικού
αερίου είναι η δυναμική
που αναπτύσσει η Κίνα, η
οποία καταβάλλει
σημαντικές προσπάθειες
να αναπτύξει την
τεχνογνωσία της στη
ναυπήγηση, το μέγεθος
του στόλου της, αλλά και
να συμμετάσχει σε μεγάλα
ενεργειακά projects σε
όλο τον κόσμο.
Όπως επισημαίνει η
Vessels Value, η Νότια
Κορέα κατέχει την πρωτιά,
παραδοσιακά, στη
ναυπήγηση LNG. Ακόμα
περισσότερο μετά τη
συγχώνευση των δύο
ναυπηγικών κολοσσών της
χώρας, Hyundai και
Daewoo.
Παρ’ όλα αυτά η αγορά
φυσικού αερίου έχει
αρχίσει να επενδύει και
στα κινεζικά ναυπηγεία.
Από το σύνολο των 127
πλοίων που είναι υπό
παραγγελία, τα επόμενα
τρία χρόνια το 75% εξ
αυτών θα κατασκευαστεί
στη Ν. Κορέα, το 17%
στην Κίνα και το 13%
στην Ιαπωνία. Η
Κίνα, η οποία μέχρι
πρόσφατα είχε
εξειδίκευση στα bulk
carriers, έχει αρχίσει
να δημιουργεί ένα
σημαντικό order book
βασιζόμενη κυρίως στις
κινεζικές παραγγελίες.
Πιο συγκεκριμένα τα
κινεζικά ναυπηγεία
Hudong Zhonghua έχουν
υπογράψει συμβόλαια με
εταιρείες όπως είναι η
CSSC, CNOOC, China
Shipping, αλλά και με
την MOL.
Φυσικό αέριο
Παράλληλα η Κίνα
εμφανίζεται και ως ο
δεύτερος μεγαλύτερος
εισαγωγέας LNG στον
κόσμο, μετά την Ιαπωνία.
Το σχέδιο της Κίνας
αφορά τη μετάβαση της
χώρας από τις συμβατικές
πηγές ενέργειας στο
φυσικό αέριο, ενώ το
μερίδιο του LNG
αυξάνεται παγκοσμίως από
το 6% σήμερα στο 10%
μέχρι το τέλος του 2020
και σε 15% μέχρι το
2030.
«Τα στρατηγικά σχέδια
των χωρών αποσκοπούν στη
συνέχιση των επενδύσεων
σε ενεργειακά στοιχεία
φυσικού αερίου»,
σημειώνει η V.V., ενώ
προσθέτει ότι κάτω από
αυτές τις συνθήκες θα
είναι πολύ ενδιαφέρον να
δούμε το ύψος του
αντιτίμου που θα λάβει η
Gaslog του κ. Λιβανού
για την πώληση του LNG
carrier «Savannah» που
διαπραγματεύεται.
Σύμφωνα με τις
εκτιμήσεις, για το
ηλικίας εννέα ετών πλοίο
το αντίτιμο, εφόσον
πουληθεί, θα κυμανθεί
μεταξύ 115 και 120 εκατ.
δολαρίων.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).