Ένα εξάμηνο συμπληρώθηκε από τότε που οι
διεθνείς αρχές εναέριας ασφάλειας καθήλωναν στο
έδαφος το Boeing 737 Max λόγω προβλημάτων με το
λογισμικό. Είχαν προηγηθεί δύο συντριβές
αεροσκαφών με 346 νεκρούς.
Άγνωστο πότε θα
ξαναπετάξουν τα 737
τελευταίας γενιάς. Ο πιο
επιτυχημένος τύπος
αεροσκάφους στην αγορά
μεταβλήθηκε για την
Boeing από ιστορία
επιτυχίας σε εφιάλτη.
Σίγουρο είναι μέχρι
στιγμής μόνο ότι όσο
καθυστερεί η άδεια
πτήσης από τις αρμόδιες
Υπηρεσίας Αεροπορίας,
τόσο πιο ακριβή και
επικίνδυνη γίνεται η
υπόθεση για την
αμερικανική
κατασκευάστρια εταιρία.
Το δεύτερο τρίμηνο του
2019 η Boeing κατέγραψε
ζημιές 2,9 δις δολάρια,
ενώ ο τζίρος της
μειώθηκε κατά 35% και
περιορίστηκε στα 15,8
δις δολάρια. Σύμφωνα με
το Bloomberg οι ζημιές
από την απαγόρευση
πτήσεων του 737 Max το
Μάρτιο υπολογίζονται σε
8,3 δις δολάρια. Το
άσχημο για την Boeing
είναι ότι η κατάσταση
δεν βαίνει προς εκτόνωση,
μιας και πληθαίνουν οι
προσφυγές στη δικαιοσύνη,
οι διενέξεις και κάθε
λογής προβλήματα. Τίποτα
δεν δείχνει ότι σύντομα
τα 737 Max θα
ξαναβρεθούν στους
αιθέρες.
Οι αεροπορικές εταιρίες
δεν εμπιστεύονται το 737
Max
Η κύρια αιτία για την
συντριβή των δύο
μοιραίων αεροσκαφών, ένα
στην Ινδονησία και ένα
στην Αιθιοπία με 346
νεκρούς, σχετίζεται με
το προβληματικό
λογισμικό χειρισμού.
Υπάρχουν υποψίες ότι η
Boeing υπό την πίεση του
σκληρού ανταγωνισμού με
την Airbus βιάστηκε να
παραδώσει το νέο
αεροσκάφος στις
αεροπορικές εταιρίες.
Ανοιχτό παραμένει το
ερώτημα για ποιο λόγο η
αμερικανική αρχή
εναέριας ασφάλειας FAA
έδωσε άδεια πτήσης στο
737 Max. Απαντήσεις
αναμένονται από τις
εισαγγελικές έρευνες που
βρίσκονται σε εξέλιξη.
O επικεφαλής της Boeing
Ντένις Μιούλενμπεργκ
τοποθετεί χρονικά τη νέα
χορήγηση άδειας για το
επίμαχο αεροσκάφος στο Νοέμβριο.
Κάνει μάλιστα λόγο για
σημαντικές προόδους στη διαδικασία
επικαιροποίησης του
προβληματικού λογισμικού.
Την ίδια ώρα όμως οι
αμερικανικές αεροπορικές
εταιρίες United Airlines
και American Airlines
ανακοινώνουν ότι
προληπτικά τα αεροσκάφη
τους τύπου 737 Max θα
παραμείνουν στο έδαφος
μέχρι μέσα Δεκεμβρίου. Η
Southwest Airlines κάνει
δε λόγο για αρχές
Ιανουαρίου. Ας σημειωθεί
ότι οι επιπτώσεις της
απαγόρευσης πτήσεων
στοίχισαν στην
αμερικανική οικονομία το
δεύτερο τρίμηνο του 2018
ανάπτυξη 0.25%.
Την ώρα που η Boeing και
οι αεροπορικές εταιρίες
προσπαθούν να
περιορίσουν τις
οικονομικές ζημιές, το
δράμα των συγγενών των
346 θυμάτων είναι
ανυπολόγιστο. Στην
Αιθιοπία οι αρχές
ανακοίνωσαν ότι για την ολοκλήρωση
αναγνώρισης όλων των
θυμάτων της μοιραίας
πτήσης ΕΤ 302 χρειάστηκαν
δύο περίπου μήνες. Στις
έρευνες συμμετείχε και η
Ιντερπόλ, σύμφωνα με την
οποία επιβάτες και
πλήρωμα προέρχονταν από
35 διαφορετικές χώρες.
Χάνες Μπρόιστεντ (dpa)
Επιμέλεια: Στέφανος
Γεωργακόπουλος
Deutsche Welle
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).