Την παραχώρηση στον
ανταγωνισμό 24 δικαιωμάτων απογείωσης και
προσγείωσης στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και
του Μονάχου θα πρέπει να δεχτεί η Lufthansa προκειμένου
να μπορέσει να διασωθεί με κρατικά κεφάλαια,
προβλέπει η συμφωνία στην οποία κατέληξαν αργά
χθες το βράδυ η γερμανική κυβέρνηση και η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με πληροφορίες
της εφημερίδας
Handelsblatt, η
γερμανική αεροπορική
εταιρία θα χρειαστεί να
αποσύρει οκτώ αεροσκάφη
της από την Φρανκφούρτη
και το Μόναχο και να
παραιτηθεί από τα
δικαιώματα απογείωσης
και προσγείωσης (slots)
για 24 πτήσεις,
προκειμένου να «αποζημιωθεί»
ο ανταγωνισμός για την
κρατική ενίσχυση που θα
λάβει για να μην
χρεοκοπήσει υπό το βάρος
των συνεπειών της
πανδημίας του κορωνοϊού.
Την περασμένη Δευτέρα
κυβέρνηση και εταιρία
είχαν καταλήξει σε
συμφωνία για ενίσχυση
ύψους εννέα
δισεκατομμυρίων ευρώ, με
αντάλλαγμα μερίδιο 20%
για το κράτος, το οποίο
θα περιοριζόταν έτσι
κάτω από την «μειοψηφία
αρνησικυρίας».
Αιφνιδιαστικά όμως την
Τετάρτη η Lufthansa
ανακοίνωσε ότι το
Εποπτικό Συμβούλιό της
δεν μπορούσε να εγκρίνει
την συμφωνία, λόγω των
απαιτήσεων της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η
οποία θεωρούσε ότι η
στήριξη του Βερολίνου θα
συνιστούσε παραβίαση των
κανόνων υγιούς
ανταγωνισμού. Σύμφωνα με
πληροφορίες του
Γερμανικού Πρακτορείου
Ειδήσεων (dpa), αρχικά η
Κομισιόν είχε ζητήσει
την απόσυρση 20
αεροσκαφών από τις δύο
βάσεις της Lufthansa στη
Γερμανία, με την
εταιρεία να
αντιπροτείνει τα
αεροσκάφη που θα
αποσυρθούν να είναι μόνο
τρία.
Οι
διαπραγματεύσεις για την
διάσωση της εταιρίας δεν
ολοκληρώνονται πάντως με
τον συμβιβασμό Βερολίνου
– Βρυξελλών, καθώς το
σχέδιο πρέπει να
εγκριθεί από το Εποπτικό
Συμβούλιο της Lufthansa
και κατόπιν από την
Γενική Συνέλευση των
μετόχων της. Χθες πάντως
η αρμόδια Ευρωπαία
επίτροπος Μαργκρέτε
Βεστάγκερ υπερασπίστηκε
την σκληρή στάση της
Επιτροπής απορρίπτοντας
την κατηγορία ότι βάζει
νέα εμπόδια και
τονίζοντας ότι προσπαθεί
να αποτρέψει τις
στρεβλώσεις του
ανταγωνισμού. «Εάν
κάποιος θέλει να
ανταγωνιστεί με την
Lufthansa, χρειάζεται
σλοτ σε αεροδρόμιο»,
είπε χαρακτηριστικά η
επίτροπος από την Δανία.
Πριν από την πανδημία
του κορωνοϊού, το 55,7%
των πτήσεων που
απογειώνονταν από την
Γερμανία εκτελούσε η
Lufthansa.
Η
καγκελάριος Άνγκελα
Μέρκελ μίλαγε
πριν από λίγες ημέρες
για «δύσκολη μάχη» με
τις Βρυξέλλες,
διαβεβαιώνοντας
παράλληλα ότι θα στήριζε
τις διαπραγματεύσεις.
Στο επίκεντρο του
ενδιαφέροντος του
Βερολίνου βρισκόταν,
σύμφωνα με τον υπουργό
Οικονομίας Πέτερ
Αλτμάιερ, η διάσωση όσο
το δυνατόν περισσότερων
θέσεων εργασίας στη
Lufthansa, από τις
συνολικά 138.000.
Πηγή: news247.gr
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).