Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
περιλαμβάνει την online καταχώρηση των
παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με
ηλεκτρονικά μέσα, κάτι που θα δυσκολέψει όσους
έχουν ως τακτική να σβήνουν τις κλήσεις.
Η υλοποίηση του
στρατηγικού σχεδίου
περιλαμβάνει μέτρα
θεσμικού χαρακτήρα, όπως
η αναθεώρηση του Κώδικα
Οδικής Κυκλοφορίας
Οι σημαντικότερες
παρεμβάσεις αφορούν:
-Την κατηγοριοποίηση των
παραβάσεων του ΚΟΚ ανά
βαθμό επικινδυνότητας με
έμφαση στις παραβάσεις
που αυξάνουν την
πιθανότητα θανατηφόρου
τροχαίου ατυχήματος.
-Τον διαχωρισμό των
κυρώσεων με
βασικό κριτήριο την
οδηγική συμπεριφορά και
την ασφάλεια του
οχήματος.
-Τη μείωση της μέσης
ταχύτητας κίνησης στις
κατοικημένες περιοχές.
-Την ενσωμάτωση νέων
κατηγοριών οχημάτων όπως
αυτό της
μικροκινητικότητας.
Ρυθμίζουμε το πλαίσιο
ασφαλούς κυκλοφορίας για
τα πατίνια, τα
αυτοπροωθούμενα οχήματα
τύπου Segway ή τα
ηλεκτρικά ποδήλατα.
-Την υποχρεωτική χρήση
προστατευτικού κράνους για
χρήστες ποδηλάτου
ηλικίας έως 12 ετών.
-Η ευθύνη για παράβαση
που επιβάλλεται απουσία
του οδηγού (κάμερες,
ραντάρ) να αποδίδεται
στον ιδιοκτήτη του
οχήματος.
Βασικά σημεία παρέμβασης:
-Βεβαίωση και καταχώρηση
των παραβάσεων του ΚΟΚ με
ηλεκτρονικά μέσα.
-Ενημέρωση του
παραβάτη-οδηγού με
ηλεκτρονικά μέσα για
την τέλεση της παράβασης,
ιδίως εάν ο οδηγός δεν
ήταν παρών (πχ παράβαση
παράνομης στάθμευσης,
υπερβολική ταχύτητα).
-Δυνατότητα ηλεκτρονικής
πληρωμής της
παράβασης μέσω e banking
ή ATM.
Επιδιωκόμενοι στόχοι:
– Κάθε παραβάτης του ΚΟΚ
πρέπει να γνωρίζει ότι
θα καταβάλει το
προβλεπόμενο πρόστιμο από
την παράβαση που έχει
τελέσει.
-Ο παραβάτης που δεν
καταβάλει το πρόστιμο
εμπροθέσμως,
θα το βλέπει να
βεβαιώνεται στο TAXIS.
-Η εγκαθίδρυση
μηχανισμού ώστε τα
πρόστιμα να επενδύονται
σε έργα ενίσχυσης του
επιπέδου οδικής
ασφάλειας,
στον ίδιο Δήμο μέσω ενός
Ταμείου Οδικής Ασφάλειας.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση
μπορεί να αξιοποιήσει
αυτούς τους πόρους και
μέσα από τα Σχέδια
Βιώσιμης Αστικής
Κινητικότητας.
Άλλωστε, έχουμε σχεδόν
ολοκληρώσει τη σχετική
νομοθετική παρέμβαση για
την απλούστευση της
διαδικασίας των ΣΒΑΚ και
θα υπάρχει πλέον ένα
ομοιογενές μοντέλο.
Το Υπουργείο Υποδομών
και Μεταφορών σε
συνεργασία με το
Ψηφιακής Διακυβέρνησης
καθιερώνει ηλεκτρονικές
διαδικασίες ελέγχου των
παραβάσεων του ΚΟΚ και
της οδικής συμπεριφοράς
των καθ΄ έξιν παραβατών
οδηγών, ενεργοποιεί το
(Point System).
Βασικά σημεία παρέμβασης:
-Η δυνατότητα online
ενημέρωσης των πολιτών για
τους βαθμούς τους στο
point system.
-Εξοπλισμός των
υπηρεσιών τροχονομικού
ελέγχου με συσκευές για
την επί τόπου
παρακολούθηση της
υποτροπής των οδηγών.
-Δημιουργία εθνικού
μητρώου οδηγών/παραβατών
-Εξοικονόμηση ανθρώπινου
δυναμικού / πόρων μέσω
διαλειτουργικότητας όλων
των εμπλεκόμενων
υπηρεσιών σε πραγματικό
χρόνο.
Επιδιωκόμενοι στόχοι:
-Ο παραβάτης θα
γνωρίζει ότι οι πόντοι
θα καταγράφονται μέσα σε
εύλογο χρόνο.
-Θα επιτρέπεται η άμεση
online ενημέρωση των
οδηγών για τις
παραβάσεις και τους
πόντους που έχουν στο
point system.
-Το νέο point system θα
αποτελεί μέρος του
ευρύτερου μηχανισμού
αντιμετώπισης των
παραβατών οδηγών, με
διαδικασίες
επαναξιολόγησης της
ικανότητας οδήγησης, εναλλακτικές
μορφές κυρώσεων: υποχρεωτική
παρακολούθηση μαθημάτων
οδήγησης κ.λπ.).
Πηγή: newsauto.gr
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).