Ο μηχανικός
αεροσκαφών Dan Baker περίμενε ότι η καριέρα του
θα του επέτρεπε να δει τον κόσμο. Και από τότε
που ξεκίνησε ως μαθητευόμενος στην ηλικία των 16
ετών να εργάζεται στην British Airways στο
Λονδίνο, πήγε στην Αφρική, στην Καραϊβική, στη
Νέα Ζηλανδία και στη Μέση Ανατολή, όπου
εργάστηκε για την Emirates.
Τώρα βρίσκεται σε μια
έρημο διαφορετικού τύπου
– στην αχανή κόκκινη
ενδοχώρα της Αυστραλίας.
Με την πανδημία του
κορονοϊού να καθηλώνει
την παγκόσμια αεροπορία
και να στέλνει
εκατομμύρια ανθρώπους
στην ανεργία, ο Baker
βρήκε μια απίθανη
δουλειά στα Alice
Springs, αποθηκεύοντας
και συντηρώντας δεκάδες
καθηλωμένα αεροσκάφη
jumbo.
«Έπρεπε να ερευνήσω λίγο
για να δω πώς θα ήταν η
ζωή», λέει ο Baker, 49
ετών, για το νέο του
περιβάλλον, μια
απομακρυσμένη πόλη
25.000 κατοίκων, πιο
γνωστή ως σημείο
εκκίνησης για διάσημα
αξιοθέατα όπως το Uluru
και το Olgas. «Μέχρι
στιγμής, ήταν υπέροχη».
Η Εγκατάσταση
Αποθήκευσης Αεροσκαφών
Ασίας-Ειρηνικού (APAS)
είναι ένα παράξενο και
τρομακτικό θέαμα, με τη
μονοτονία του επίπεδου
τοπίου να διαταράσσεται
από τα γνωστά ψηλά
ουραία πτερύγια με φόντο
έναν ερημικό ουρανό.
Περισσότερα από 100
αεροπλάνα αποθηκεύονται
στην ειδικά σχεδιασμένη
εγκατάσταση δίπλα στο
αεροδρόμιο, η οποία
μπορεί να διατηρήσει τα
αεροσκάφη συντηρημένα
και έτοιμα να τεθούν σε
λειτουργία όταν
χρειαστεί. Παρά την
αύξηση των κρουσμάτων
Covid-19 στην Ευρώπη και
τις ΗΠΑ, ορισμένα
επιστρέφουν στον ουρανό.
Τα δεδομένα από την
εταιρεία αεροπορικών
δεδομένων Cirium
δείχνουν ότι ο αριθμός
των αεροσκαφών που
πραγματοποιούν
τουλάχιστον μία πτήση
την ημέρα στην περιοχή
Ασίας-Ειρηνικού έχει
σχεδόν επιστρέψει στα
επίπεδα πριν από τον
Covid. Αυτό οφείλεται σε
μεγάλο βαθμό στην
ανάκαμψη των εγχώριων
αγορών σε μέρη όπως η
Κίνα, όπου η επιδημία
είναι λίγο πολύ υπό
έλεγχο.
Ωστόσο, τα διεθνή
δρομολόγια παραμένουν
ελάχιστα. Η Διεθνής
Ένωση Αεροπορικών
Μεταφορών τον περασμένο
μήνα υποβάθμισε τις
προβλέψεις κίνησης για
το 2020 ώστε να
αντικατοπτρίζουν μια
ασθενέστερη από την
αναμενόμενη ανάκαμψη. Ο
όμιλος, ο οποίος
αντιπροσωπεύει περίπου
290 αεροπορικές
εταιρείες, αναμένει τώρα
ότι η κυκλοφορία
ολόκληρου του έτους θα
μειωθεί κατά 66% έναντι
του 2019, ποσοστό
μεγαλύτερο από μια
προηγούμενη εκτίμηση που
έκανε λόγο για μείωση
κατά 63%.
Τα αεροσκάφη από την
Singapore Airlines Ltd.
και την Cathay Pacific
Airways Ltd. – και οι
δύο εταιρείες χωρίς
εγχώρια αγορά –
εμφανίζονται πιο συχνά
στην εγκατάσταση.
Το τι θα συμβεί
παραμένει ένα αναπάντητο
ερώτημα. Προς το παρόν,
αυτά τα αεροπλάνα
κάθονται σιωπηλά στην
αυστραλιανή ενδοχώρα –
ένα σουρεαλιστικό
μνημείο μιας
διαφορετικής εποχής.
ΠΗΓΗ: Fortune.com
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).