Μπορεί το γερμανικό κράτος
να έχει αποφασίσει να βάλει βαθιά το χέρι στην
τσέπη, ώστε να διασφαλίσει την επιβίωση της Deutsche
Lufthansa,
όμως το σχέδιο διάσωσης των εννέα δισ. ευρώ,
προτού καν «απογειωθεί», σκοντάφτει σε διάφορα
εμπόδια. Το σημαντικότερο «αγκάθι» για την
εφαρμογή του είναι ότι θα πρέπει να εξασφαλίσει
την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μόλις
οριστικοποιηθεί, όπως αναφέρουν στο Bloomberg
καλά πληροφορημένες πηγές.
Μία
ακόμη λεπτομέρεια που θα
πρέπει να διευθετηθεί
αφορά το χρονοδιάγραμμα
εξόδου της Γερμανίας από
το μερίδιο που θα
αποκτήσει στη Lufthansa
-το μεγαλύτερο
αερομεταφορέα της
Ευρώπης. Η κυριακάτικη
έκδοση της Bild ανέφερε
ότι η Lufthansa θα έχει
προθεσμία τριών ετών για
την αποπληρωμή του
πακέτου διάσωσης.
Το βασικό περίγραμμα της
συμφωνίας διάσωσης
σχεδιάσθηκε την
προηγούμενη εβδομάδα. Σε
αντάλλαγμα των εννέα δισ.
ευρώ, το Βερολίνο θα
καταστεί ο μεγαλύτερος
μέτοχος της Lufthansa.
Στόχος της κυβέρνησης
ήταν μια επίσημη
προσφορά για τον
αερομεταφορέα εντός του
Σαββατοκύριακου, όμως οι
συνομιλίες μεταξύ
Γερμανίας, Lufthansa και
Ευρωπαϊκής Επιτροπής «φρενάρουν»
την εφαρμογή του πακέτου.
Η σύσκεψη του εποπτικού
συμβουλίου της Lufthansa
μετατέθηκε από τη
Δευτέρα στην Τρίτη,
μέχρις ότου ξεκαθαρίσει
το τοπίο.
Το
πακέτο προβλέπει και
δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ
-την επονομαζόμενη
σιωπηρή συμμετοχή- καθώς
και άμεσο μερίδιο 20%
που θα περιέλθει στον
έλεγχο του γερμανικού
κράτους, συν μετατρέψιμο
ομόλογο που ισοδυναμεί
με συμμετοχή 5% στο
μετοχικό κεφάλαιο της
Lufthansa συν μία μετοχή.
Ο Γερμανός υπουργός
Οικονομίας, Πέτερ
Αλτμάιερ,
σε συνέντευξή του στη
διάρκεια του
Σαββατοκύριακου είχε
αναφέρει ότι μια
στρατηγική εξόδου θα
πρέπει να αποτελεί
αναπόσπαστο μέρος του
σχεδίου.
Η Lufthansa θα δεχθεί
παράλληλα στήριξη και
από Ελβετία, Αυστρία και
Βέλγιο, χώρες στις
οποίες
δραστηριοποιούνται
θυγατρικές της.
Τα
σχέδια κρατικής διάσωσης
το πιθανότερο θα
συνοδεύονται από
αυστηρούς όρους, ώστε να
αποφευχθεί ο κίνδυνος
αθέμιτου ανταγωνισμού
και το να βρεθούν σε
δύσκολη θέση
ανταγωνίστριες εταιρείες.
Η Ryanair Holdings έχει
ήδη αντιδράσει στη
διάσωση της Air
France-KLM και
δεσμεύθηκε ότι θα κάνει
το ίδιο και στην
περίπτωση της Lufthansa,
υποστηρίζοντας ότι ο
γερμανικός
αερομεταφορέας θα
εξέλθει ισχυρότερος από
την κρίση, ενώ οι
αερομεταφορείς χαμηλού
κόστους που δεν
λαμβάνουν στήριξη θα
ανταγωνισθούν «με τα δύο
χέρια δεμένα στην πλάτη».
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).