Η πτώση
εξαρτημάτων κινητήρων αεροσκαφών σε κατοικημένες
περιοχές στις δύο ακτές του Ατλαντικού έχουν
προσελκύσει την προσοχή των αρμοδίων αρχών,
προκαλώντας την αναστολή των πτήσεων μερικών
παλαιότερων αεροσκαφών της Boeing Co.
Τα περιστατικά του
Σαββάτου, με την εμπλοκή
ενός αεροσκάφους
777 της United στο
Ντένβερ και ενός
μεταφορικού 747 της
Longtail Aviation στην
Ολλανδία,
έφεραν την εταιρία
κατασκευής κινητήρων
Pratt & Whitney στο
επίκεντρο της προσοχής,
παρά το γεγονός ότι δεν
υπάρχουν αποδείξεις ότι
σχετίζονται μεταξύ τους.
Η Pratt & Whitney είναι
ιδιοκτησίας της Raytheon
Technologies Corp, ενώ
ανακοίνωσε ότι
συντονίζει τις
προσπάθειες της με τις
αρμόδιες αρχές,
προκειμένου να
επανεξετάσει τα
πρωτόκολλα τεχνικών
επιθεωρήσεων των
κινητήρων. Αναμένεται
αύξηση του αριθμού των
επιθεωρήσεων κατόπιν
οδηγιών της
κατασκευάστριας εταιρίας
μετά τα περιστατικά που
προηγήθηκαν.
Μετά την αστοχία ενός
κινητήρα στο Κολοράντο
και την πτώση
εξαρτημάτων από την
πτήση United 328 σε ένα
προάστιο βορείως του
Ντένβερ, πριν από την
ασφαλή προσγείωση του
αεροσκάφους, η Boeing
συνέστησε την αναστολή
των πτήσεων των
αεροσκαφών 777 που
φέρουν την ίδια έκδοση
του κινητήρα PW4000.
Από την πλευρά της, η
Ιαπωνία επέβαλε
υποχρεωτική αναστολή των
πτήσεων του αναφερόμενου
τύπου αεροσκαφών.
Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία
Ασφάλειας των
Αερομεταφορών (EASA)
αντέδρασε χθες, Δευτέρα,
ζητώντας περισσότερες
πληροφορίες για τους
κινητήρες της Pratt &
Whitney, μετά τα δύο
πρόσφατα περιστατικά.
Μία γυναίκα
τραυματίστηκε ελαφρά από
το περιστατικό στην
Ολλανδία, όπου πτερύγια
τουρμπίνας έπεσαν στην
πόλη Μίρσεν. Ένα από
αυτά σφηνώθηκε στην
οροφή ενός αυτοκινήτου.
Η EASA ανακοίνωσε ότι τα
δύο περιστατικά δεν
είχαν σχέση μεταξύ τους.
«Τίποτα στην αστοχία
υλικού, αλλά και στην
ανάλυση της αλυσίδας
εξέλιξης [των
περιστατικών] δεν
δείχνει οποιαδήποτε
ομοιότητα μεταξύ των δύο
περιστατικών σε αυτό το
στάδιο» ανέφερε η
ευρωπαϊκή υπηρεσία.
Από την πλευρά της, η
Ομοσπονδιακή Υπηρεσία
Πολιτικής Αεροπορίας των
ΗΠΑ (FAA) ανακοίνωσε ότι
σύντομα θα εκδώσει
έκτακτη οδηγία
καταλληλότητας πτήσεων
επί τη βάσει του
περιστατικού με την
εμπλοκή του αεροσκάφους
της United.
Στα δύο περιστατικά
εμπλέκεται ο ίδιος τύπος
κινητήρα PW4000, τον
οποίο φέρει ένας σχετικά
μικρός αριθμός
παλαιότερων αεροσκαφών,
μερικά από τα οποία,
έχουν καθηλωθεί εξαιτίας
της πανδημίας COVID-19,
περιορίζοντας το
ενδεχόμενο να υπάρξουν
και άλλα περιστατικά.
Ωστόσο, τα περιστατικά
που συνέβησαν προκαλούν
ένα νέο πονοκέφαλο στην
Boeing, καθώς η εταιρία
ανακάμπτει από τη σοβαρή
κρίση των αεροσκαφών
Boeing 737 MAX με την
οποία βρέθηκε αντιμέτωπη,
με συνέπεια την καθήλωσή
τους, μετά από δύο
τραγικά αεροπορικά
δυστυχήματα.
«Αυτή είναι σίγουρα μία
μη ευπρόσδεκτη κατάσταση
για την Boeing και την
Pratt, αλλά από καιρό σε
καιρό προκύπτουν
ζητήματα τόσο με
αεροσκάφη, όσο και με
κινητήρες» δήλωσε ο
Γκρεγκ Γουάλντρον
αρχισυντάκτης του
ειδικού περιοδικού
«Flight Global».
«Ο κινητήρας PW4000 που
φέρουν τα αεροσκάφη
777-200 τίθεται σταδιακά
εκτός υπηρεσίας» είπε ο
ίδιος.
Οι αναλυτές της
χρηματιστηριακής
εταιρίας Cowen
προβλέπουν περιορισμένες
επιπτώσεις στην τιμή των
μετοχών της Boeing, οι
οποίες, κατέγραψαν χθες
πτώση κατά 2,1%.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).