Ψηλά τα μανίκια σε πολύ
μικρό χρονικό διάστημα πρέπει να σηκώσουν οι
τεχνικοί της 114
Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα μετά
και την επίσημη υπογραφή που μπήκε- με
καθυστέρηση άνω των δέκα ετών- για την
υποστήριξη των Mirage 2000
& 2000-5.
Βέβαια, σύμφωνα με το hellasjournal.com για
να υπάρξει η
διαθεσιμότητα που
απαιτείται δεν μπορεί να
συμβεί από τη μια μέρα
στην άλλη, θα χρειαστεί
χρόνος ώστε οι 331 & 332
Μοίρες να έρθουν σε
ικανοποιητικά επίπεδα
και τα «Δελταπτέρυγα»
του ελληνικού
αεροπορικού στόλου να
βρίσκονται και πάλι σε
μεγάλους αριθμούς στον
αέρα.
Τα γαλλικά Mirage είναι
τα μαχητικά που αυτή τη
στιγμή μπορούν να φέρουν
τα στρατηγικά όπλα της
Ελλάδας απέναντι σε
οποιαδήποτε απειλή. Και
μπορεί να λέμε σήμερα
ότι οι διαθεσιμότητες
δεν είναι οι καλύτερες
αυτή τη στιγμή, όμως
στην Σκύρο, στα
readiness ήδη βρίσκονται
Mirage 2000-5 της 331
Μοίρας φρουρώντας
εναέριες Θερμοπύλες, ενώ
πίσω στην Τανάγρα
επιτελείς διαβεβαιώνουν
ότι υπάρχουν έτοιμα προς
απογείωση ικανός αριθμός
αεροσκαφών, ο οποίος
σαφώς θα μπορούσε να
είναι πολύ πιο αυξημένος.
Στρατηγικοί πύραυλοι
Scalp και αντιπλοϊκοί
Exocet συνεχίζουν
να είναι ο εφιάλτης
όποιου επιβουλεύεται
μέρος της εθνικής
κυριαρχίας. Το επόμενο
στάδιο, μετά την
υπογραφή για την
υποστήριξη των μαχητικών
είναι ο νέος κύκλος
συζητήσεων που αφορούν
τα όπλα και την
επαναπιστοποίησή τους
από τις γαλλικές
εταιρείες.
Ωστόσο, μπορεί πριν από
λίγες ημέρες να πέρασε ο
νόμος πλαίσιο από τη
Βουλή για τα Mirage,
αξίζει να σημειωθεί ο
μαραθώνιος που υπήρξε
κυρίως τα προηγούμενα
χρόνια. Οι Γάλλοι για
την πλήρη ανακατασκευή
ενός μόνο αεροσκάφους Mirage 2000
είχαν ενημερώσει
επισήμως με έγγραφο προς
τη Γενική Διεύθυνση
Εξοπλισμών ότι
χρειάζονται μέχρι και 18
χρόνια.
Ο
τότε Γενικός Διευθυντής, Κυριάκος
Κυριακίδης είχε
απειλήσει ακόμη και με
πάγωμα των όποιων
συνομιλιών αφορούσαν
γαλλικά οπλικά συστήματα
με αποτέλεσμα να
παρέμβει η γαλλική
κυβέρνηση και ο ομόλογός
του ώστε να λυθεί το
θέμα. Στη συνέχεια, το
Δίκαιο της Ελλάδας δεν
συμβάδιζε με το Γαλλικό
σε ό,τι αφορά το σύστημα
των προμηθειών κι αυτό
ήταν ένας ακόμη σκόπελος
στη διαπραγμάτευση.
Νομικοί από Γαλλία και
το υπουργείο Άμυνας μαζί
με την Πολεμική
Αεροπορία εργάστηκαν
πολλές ώρες ώστε να
ξεπεραστούν γράμμα-
γράμμα κάθε εμπόδιο.
Αυτό έγινε εφικτό περί
τα τέλη Σεπτεμβρίου όπου
ο Νίκος
Παναγιωτόπουλος είχε
την πρώτη επαφή με τη
Γαλλίδα ομόλογό του.
Εκεί ο Έλληνας υπουργός
αναφέρθηκε πρώτη φορά
στα Mirage και στη
συνέχεια στην επικείμενη
πρόσκτηση των νέων
φρεγατών. Τον Οκτώβριο ο
κ. Παναγιωτόπουλος
επανάφερε το θέμα των
γαλλικών μαχητικών, όπως
και των ελικοπτέρων
ΝΗ-90, με την υπουργό
της Γαλλίας να δίνει σε
όλα το «πράσινο φως»
ιδίως από τη στιγμή που
σε τεχνικό επίπεδο
σχεδόν τα πάντα είχαν
συμφωνηθεί. Η προσπάθεια
αυτή για τη συντήρηση
και αναπτέρωση του
στόλου των Mirage είναι
μια δουλειά που
ξεκινούσε από επιτελείς
της Πολεμικής αεροπορίας
που συνεργάζονταν στενά
για την επίτευξη λύσης
με την ηγεσία του ΓΕΑ
και του ΓΕΕΘΑ και με τη
Γενική Διεύθυνση
Εξοπλισμών.
Η ανακοίνωση της Γενικής
Διεύθυνσης Εξοπλισμών με
το νέο επικεφαλής της
Θεόδωρο Λάγιο που έχει
την τύχη να υπογράψει
μια προσπάθεια που του
άφησε «προίκα» ο
προκάτοχός του.
«Τη Δευτέρα 23
Δεκεμβρίου 2019,
υπογράφηκαν οι συμφωνίες
πλαίσιο που αφορούν στην
υλοποίηση του
υποπρογράμματος «Εν
Συνεχεία Υποστήριξη
(FOS) Ο/Σ Μ2000/-5»
σύμφωνα με τον ν.
4650/2019, μεταξύ της
ΓΔΑΕΕ και κάθε μία εκ
των τριών
κατασκευαστριών
εταιρειών DASSAULT
AVIATION, THALES DMS
FRANCE και SAFRAN
AIRCRAFT ENGINES».
Πηγή: hellasjournal.com
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).