«Επίμονες» και συνεχείς επισκέψεις τουρκικών μη
επανδρωμένων αεροσκαφών αναγνώρισης
καταγράφονται στη Σκύρο το τελευταίο χρονικό
διάστημα και έχουν προκαλέσει ανησυχία στο ΓΕΕΘΑ
και στους επιτελείς του Υπουργείου Εθνικής
Άμυνας
Σύμφωνα με σχετικά
δημοσιεύματα, τουρκικά
MALE Anka «επισκέπτονται»
το νησί από μεγάλα ύψη
και οι αισθητήρες τους
καταγράφουν «αυτά που
δεν πρέπει να
καταγραφούν» όπως
ανέφερε στη «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ»
στέλεχος του ΓΕΕΘΑ. Το
ΑΝΚΑ διαθέτει κάμερες
επιτήρησης EO/IR ενώ
δέχεται φορτίο
αισθητήρων ραντάρ SAR το
οποίο επιτρέπει
παρακολούθηση κινήσεων
σε ξηρά και θάλασσα με
κάθε καιρό.
Η πτήση διεξάγεται
εντελώς αυτόνομα ενώ η
αναμετάδοση δεδομένων
γίνεται σε επίγειο
σταθμό ελέγχου μέσω
ζεύξης. Εχουν καταγραφεί
πτήσεις των Anka γύρω
και πάνω από το νησί
ακόμα και 12 συνεχών
ωρών!
Τα συγκεκριμένα MALE
είναι σαφές ότι
μεταδίδουν και σε
θαλάσσιες πλατφόρμες (πλοία
επιφανείας και υποβρύχια)
τα στοιχεία που
συλλέγουν καθώς «συμπτωματικά»
στην περιοχή κινούνται
πλοία του τουρκικού
ναυτικού τις ίδιες ώρες.
Στοιχείο περαιτέρω
προβληματισμού ότι
χρησιμοποιείται πλέον
στις επιχειρήσεις περί
και επί της Σκύρου το
Anka 2, το δικινητήριο
ΜALE που ενσωματώνει δύο
κινητήρες PD-170 της TEI,
που μπορεί να πετά για
40 ώρες συνεχόμενα σε
ύψος έως και 40.000
ποδών.
Η ανησυχία της ελληνικής
πλευράς έγκειται στο
γεγονός ότι η Σκύρος
δεσπόζει όχι απλώς της
αεράμυνας, αλλά
γενικότερα της ελληνικής
άμυνας του Αιγαίου.
Απέχει μόλις 130 χλμ.
από το μητροπολιτικό
κέντρο της Αθήνας και
160 χλμ. από την
κατεχόμενη από την
Αγκυρα νήσο Τένεδο,
έχοντας συγκεντρώσει
στις αεροπορικές και
ναυτικές εγκαταστάσεις
της την «αφρόκρεμα» των
πλέον προηγμένων
συστημάτων μάχης του
Πολεμικού Ναυτικού και
της Πολεμικής Αεροπορίας
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).