Aegean Airlines:
Μια ιδιαίτερη περίπτωση, από έναν ιδιαίτερο κλάδο |
|
|
|
Αν και θα περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τα αποτελέσματα
9μηνου, που λόγω εποχικότητας έχουνε τη μεγαλύτερη σημασία.
Θα λέγαμε πως η περίπτωση της Aegean Airlines είναι μια
ιδιαίτερη περίπτωση. Μάλιστα είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση
από έναν παγκοσμίως ιδιαίτερο κλάδο. Και το λέμε αυτό, αφού
ο αεροπορικός κλάδος. Κατά την άποψη μας. Eίναι ένας από
τους πιο δύσκολους κλάδους παγκοσμίως. Και αυτό είναι ένα
πρώτο πράγμα που μας κάνει σκεπτικούς για την Aegean
Airlines.
Πάμε τώρα στα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, όπου εδώ
υπάρχουνε ιδιαιτερότητες. Αρχικά, με βάση το 6μηνου, η
εταιρεία έχει εξαιρετικά επιβαρυμένους δείκτες μόχλευσης,
λόγω και του κλάδου. Αλλά λόγω και του business plan της
εταιρείας. Και αν και σε αυτό πιθανόν βρίσκονται κρυμμένες
υπεραξίες. Υπάρχουνε και μεγάλοι κίνδυνοι, θυμίζοντας πως
παραδοσιακά αποφεύγουμε εταιρείες που είναι αρκετά
μοχλευμένες (ανάλογα φυσικά και με τον κλάδο). Στο 6μηνο
λοιπόν, η εταιρεία είχε συνολικές υποχρεώσεις ύψους 1,219δις
ευρώ, με τα ίδια κεφάλαια στα 232εκ ευρώ. Μιλάμε δηλαδή για
ένα δείκτη συνολικές υποχρεώσεις προς ίδια κεφάλαια, στο
5,25χ, ο 3ος υψηλότερος μεταξύ των εταιρειών του FTSE 25,
μετά την Γεκτερνα και τον Ελλάκτωρα (και οι δύο αυτές από
τον κατασκευαστικό κλάδο).
Στα των αποτελεσμάτων χρήσεως τώρα. Θα πρέπει να περιμένουμε
τα αποτελέσματα 9μηνου, όπου υπάρχει το 3ο κρίσιμο 3μηνο,
δηλαδή η περίοδος του καλοκαιριού. Ωστόσο υπάρχουνε όλες οι
δυνατότητες να επιτευχθεί η περσινή κερδοφορία, τα περίπου
50 με 51εκ ευρώ κέρδη (αν και πιστεύουμε πως το πιθανότερο
είναι μια μείωση της τάξης του 5 με 10%). Είτε έτσι είτε
αλλιώς. Στην κεφαλαιοποίηση των 575εκ ευρώ, η μετοχή
διαπραγματεύεται με ένα P/E Ratio 11,9x. Και σε καμία
περίπτωση δε μπορεί να πει κανείς πως η μετοχή είναι ακριβή.
Ωστόσο τα όσα αναφέραμε παραπάνω, μαζί με την αβεβαιότητα
διατήρησης υψηλών μερισματικών αποδόσεων κατά τα επόμενα
χρόνια, μας κάνουνε σκεπτικούς.
|
|