| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Λεωφόρος Αθηνών

Καθημερινά Σχόλια για τo ελληνικό χρηματιστήριο και τις αγορές...

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 13/09/24

 

Χ.Α.

Παρά τα αρχικά κέρδη και παρά τα κέρδη στις διεθνείς αγορές, με τα βλέμματα στην ECB (τουλάχιστον μέχρι την ώρα του κλεισίματος). Νέα πτώση χθες στο Χ.Α. και όλο και μεγαλύτερος συναγερμός με την αγορά να δείχνει να χάνει κρίσιμες στηρίξεις, κάτι το οποίο έχουμε πει πως το πιθανότερο είναι πως θα οδηγήσει στη δοκιμασία πραγματικά πολύ κρίσιμων στηρίξεων, με ανάγκη άμεσης αντίδρασης. Συγκεκριμένα ο ΓΔ έκλεισε στις 1.406,91 μονάδες (-0,47%), με καθαρό τζίρο 90εκ ευρώ, σχετικά αυξημένος. Και με την αγορά να μετράει 5 σερί πτωτικές συνεδριάσεις και 7 πτωτικές τις τελευταίες 8. Παραμένοντας χαμηλότερα των 1.420 – 1.430 μονάδων και χάνοντας και την απώλεια των 1.400 μονάδων πάμε για τη δοκιμασία των πλέον κρίσιμων στηρίξεων στα επίπεδα των 1.380 – 1.370 μονάδων. Μια δοκιμασία που θέλουμε να αποφευχθεί, αφού οριστική απώλεια τους θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν νέο κύκλο πτώσης, με ουσιαστική επιδείνωση της κεντρικής τάσης, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

 
 

Τράπεζα Πειραιώς

Αρκετά προβληματικές οι τελευταίες συνεδριάσεις για το Χ.Α. και ακόμη περισσότερο για τον τραπεζικό κλάδο. Στα 3,886 ευρώ, +0,47% έκλεισε χθες η μετοχή της Πειραιώς, την πρώτη ανοδική μετά από 4 σερί πτωτικές συνεδριάσεις. Και όλα τα βλέμματα στρέφονται στις σημαντικές στηρίξεις στα 3,80 – 3,70 ευρώ. Απώλεια τους θα ήτανε αρνητική εξέλιξη, τουλάχιστον για τη βραχυπρόθεσμη τάση, με το πιθανότερο να είναι πως σε αυτήν την περίπτωση θα είχαμε περαιτέρω πιέσεις μέχρι τις πιο κρίσιμες στηρίξεις στα επίπεδα των 3,60 – 3,55 ευρώ…. Στηρίξεις οι οποίες δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χαθούνε, αφού διαφορετικά φτάνουμε στο σημείο να μιλήσουμε μέχρι και για αντιστροφή της μακροπρόθεσμης τάσης, αν και δε βλέπουμε κανένα λόγο γιατί να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, εκτός φυσικά κάτι πολύ απροόπτου στα παγκόσμια χρηματιστήρια..

Τώρα καταφέρνοντας να μείνει η μετοχή υψηλότερα των 3,80 – 3,70 ευρώ, η κεντρική τάση παραμένει πλήρως ελεγχόμενη, με στόχο την πρόσφατα δοκιμασθείσα ζώνη αντιστάσεων στα 4,00 – 4,10 ευρώ. Πολύ ισχυρές αντιστάσεις τις οποίες διασπώντας οριστικά πάμε για νέο κύκλο ανόδου, με μεγάλο μακροπρόθεσμο στόχο τα 4,60 – 4,70 και 4,80 ευρώ….

 

 

Aegean Airlines

Τώρα στην Aegean Airlines, απώλειες χθες και κάποιος μικρός προβληματισμός για τα αποτελέσματα εξαμήνου της Aegean Airlines. Πέραν των όσων πιστεύουμε εμείς, γράφουμε και θα τα γράψουμε και τις επόμενες ημέρες … Πάμε να δούμε τα όσα είπανε δύο χρηματιστηριακές για τα αποτελέσματα της εισηγμένης.

Η Aegean Airlines δημοσίευσε ένα σταθερό σύνολο αποτελεσμάτων του 2ου τριμήνου του έτους, με την κερδοφορία να είναι σύμφωνη με τις προσδοκίες των αναλυτών. Η αεροπορική εταιρεία ανέφερε έσοδα 480,3 εκατ. ευρώ (+7% σε ετήσια βάση), EBITDA 114,4 εκατ. ευρώ (-5% σε ετήσια βάση) και καθαρά έσοδα 43,9 εκατ. ευρώ (-15% σε ετήσια βάση).

Σύμφωνα με την AΧΙΑ, αυτό ήταν το δεύτερο κερδοφόρο πρώτο εξάμηνο για την Aegean στην ιστορία της. Στο τέλος Ιουνίου 2024, τα ταμειακά διαθέσιμα είχαν αυξηθεί κατά 108,1 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το τέλος του 2023 και διαμορφώθηκαν σε 814,4 εκατ. ευρώ, λόγω των ισχυρών λειτουργικών ταμειακών ροών (357,2 εκατ. ευρώ έναντι 356,2 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 23) και των προπωλήσεων για την καλοκαιρινή περίοδο.

Το καθαρό χρέος (συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων) στο τέλος Ιουνίου 2024 διαμορφώθηκε σε 1,3 δισ. ευρώ σε σύγκριση με 1,12 δισ. ευρώ στο τέλος του 2023.

Σύμφωνα με την AΧΙΑ, οι αυξήσεις στο κόστος σχετίζονται με την καθήλωση μέρους του νέου στόλου αεροσκαφών για τους υποχρεωτικούς ελέγχους και επισκευές κινητήρων στους κινητήρες GTF

Το δεύτερο τρίμηνο, η αεροπορική εταιρεία μετέφερε περίπου 4,4 εκατομμύρια επιβάτες, 8% περισσότερους σε σύγκριση με τα επίπεδα του περασμένου έτους με ισορροπημένη ανάπτυξη τόσο στο εσωτερικό όσο και στο διεθνές δίκτυο, ενώ πρόσφερε 5,4 εκατομμύρια θέσεις (+9% σε ετήσια βάση) μετά την επέκταση του δικτύου της. Ο συντελεστής φορτίου διαμορφώθηκε στο 81,2% από 82,6% το β’ τρίμηνο του 2023.

Η επιβατική κίνηση και ο αυξημένος ανταγωνισμός

Σε ό,τι αφορά το opex, το β’ τρίμηνο του 24ου ανήλθε σε 363,4 εκατ. ευρώ (+9% σε ετήσια βάση). Τα επιδόματα των εργαζομένων αυξήθηκαν κατά 9% σε ετήσια βάση στα 48,7 εκατ. ευρώ λόγω του αυξημένου αριθμού δρομολογίων και πτήσεων. Τα έξοδα καυσίμων ανήλθαν σε 103,1 εκατ. ευρώ (+13% σε ετήσια βάση) και τα έξοδα συντήρησης αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 9% σε ετήσια βάση στα 55,7 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την AΧΙΑ, οι αυξήσεις στο κόστος σχετίζονται με την καθήλωση μέρους του νέου στόλου αεροσκαφών για τους υποχρεωτικούς ελέγχους και επισκευές κινητήρων στους κινητήρες GTF.

Συνολικά, κατά την AXIA, η Aegean εμφάνισε ένα σταθερό σύνολο τριμηνιαίων αποτελεσμάτων καθώς η κίνηση ήταν υψηλότερη, αλλά από την άλλη ο αυξημένος ανταγωνισμός και το υψηλότερο κόστος πίεσαν την κερδοφορία. Περιμένει, επίσης, ένα παρόμοιο μοτίβο για το τρίτο τρίμηνο του έτους, καθώς οι συνθήκες θα πρέπει να μείνουν παρόμοιες.

Outperform η σύσταση της NBG Securities

Η NBG Securities δίνει τη σύσταση outperform για τη μετοχή της Aegean, με τιμή στόχο στα 19,20 ευρώ, αποδίδοντας την εικόνα των αποτελεσμάτων του β’ τριμήνου στον αυξημένο ανταγωνισμό και τους αντίθετους ανέμους στο κόστος επηρέασαν τα λειτουργικά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με την NBG Securities ο αυξημένος ανταγωνισμός, οι χαμηλότεροι συντελεστές φορτίου και οι αντίθετοι άνεμοι κόστους επηρέασαν τα λειτουργικά αποτελέσματα της Aegean.

Επιπλέον, τα ισχυρά αποτελέσματα του 2ου τριμήνου οδήγησαν σε δύσκολες συγκρίσεις ετησίως, με τα EBITDA και τα καθαρά κέρδη β’ τριμήνου να μειώνονται κατά 5% και 15% σε ετήσια βάση στα 114,4 εκατ. και 43,9 εκατ. αντίστοιχα, σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της NBG Securities.

Η μερισματική απόδοση

Ισχυρή ήταν η παραγωγή ταμειακών ροών (FCF) και η ταμειακή θέση. Η NBG Securities επαναλαμβάνει ότι παραμένει θετική στην Aegean, με βάση τα σχετικά υγιή βασικά της εταιρείας/βιομηχανίας, την ισχυρή παραγωγή FCF και το ισχυρό BS, αφήνοντας όλα περιθώρια για μια ελκυστική μερισματική απόδοση.

Αναγνωρίζει επίσης ότι, παρόλο που το ζήτημα των κινητήρων GTF έχει επηρεάσει τις τάσεις της χωρητικότητας, αναμένει από την Aegean να προσπαθήσει να υπερασπιστεί τα τμήματα υψηλού κέρδους του δικτύου της.

 

 

ΔΑΑ

Ας κλείσουμε βλέποντας τα όσα είπε η διοίκηση του ΔΑΑ στα πλαίσια της παρουσίασης των τελευταίων αποτελεσμάτων, με βάση και τα όσα αναφέρονται στα σχετικά ρεπορτάζ.

Έτοιμο για νέα ρεκόρ είναι το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που αναμένεται να κλείσει το 2024 με διψήφιο ρυθμό αύξησης της επιβατικής κίνησης, αλλά χαμηλότερο από το 16% με το οποίο «πέταξε» τους πρώτους έξι μήνες. Για ένα ιστορικό πρώτο εξάμηνο, έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα ΑθηνώνΓιάννης Παράσχης, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι καλές επιδόσεις θα αποτυπωθούν και στο ταμπλό, ενώ προέβλεψε πως το περιθώριο κερδοφορίας θα ξεπεράσει κι εφέτος το 60%.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, η κίνηση στο εξάμηνο ανήλθε σε 14,01 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 16% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2023, με τις οικονομικές επιδόσεις να ακολουθούν αντίστοιχη πορεία. Συνολικά τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 42,3 εκατ. ευρώ (+16,8%), φτάνοντας σε 293,6 εκατ. ευρώ, με εκείνα από τις μη αεροπορικές δραστηριότητες να καταγράφουν καλύτερες επιδόσεις, παρουσιάζοντας βελτίωση της τάξης του 19,2%.

Ακόμα, το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 183,4 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 16,6% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ το περιθώριο προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 62,5%. Όπως σχολίασε ο κ. Παράσχης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, τα παραπάνω μεγέθη επιβεβαιώνουν το guidance που δόθηκε για την είσοδο στο Χρηματιστήριο, που ήταν το πιο εμβληματικό γεγονός του πρώτου εξαμήνου.

Οι αντιδικίες για τον ΦΠΑ και το «σπατόσημο»

Ειδική αναφορά έκανε ο επικεφαλής του ΔΑΑ σε δύο μέτωπα στα οποία σημειώθηκαν σημαντικές εξελίξεις εντός του πρώτου εξαμήνου. Με κερδισμένη την εταιρεία του αεροδρομίου, «κλείνει» σταδιακά το σίριαλ της αντιδικίας με το ελληνικό Δημόσιο για την επιβολή ΦΠΑ. Οι πέντε από τις δέκα υποθέσεις που εκκρεμούσαν για τα έτη 1998-2003 και 2010-2011, συνολικού ύψους 155,1 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των προσαυξήσεων), εκδικάστηκαν, δικαιώνοντας την εταιρεία για ποσό 149,5 εκατ. ευρώ., ενώ έχει γίνει εν μέρει δεκτή και προσφυγή ποσού 390.000 ευρώ για το 2002.

Έγιναν, βεβαίως, δεκτές και ορισμένες εφέσεις του Δημοσίου για τα έτη 1998 και 1999, συνολικού ύψους 531.000 ευρώ. Εκκρεμούν, δε, διεκδικήσεις ύψους 4,7 εκατ. ευρώ από την εταιρεία.

Αναφερθείς στο ζήτημα των αεροπορικών χρεώσεων, που έλαβαν το «πράσινο φως» από την ΑΠΑ, ο κ. Παράσχης τόνισε πως «το αποτύπωμα θα είναι ουδέτερο και για τις αεροπορικές εταιρείες και για τους επιβάτες». Μετά από διαβούλευση, η οποία ξεκίνησε στις 28 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε στις 7 Ιουνίου, η εταιρεία του αεροδρομίου αποφάσισε να διατηρήσει αμετάβλητες τις αεροπορικές χρεώσεις, με εξαίρεση το τέλος εξυπηρέτησης επιβατών.

Επί της ουσίας, προκειμένου να διατηρήσει τα έσοδά του σε υψηλά επίπεδα το αεροδρόμιο της Αθήνας, από τη στιγμή που μειώνεται, βάσει της σύμβασης, το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίου, γνωστό ως «σπατόσημο», από 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη σε 3 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, προσαρμόζει ισοδύναμα το τέλος εξυπηρέτησης επιβατών από την 1η Νοεμβρίου για να αναπληρώσει την απώλεια.

On track η πρώτη επέκταση

Όσο για την πρόοδο της πρώτης επέκτασης των υποδομών του αεροδρομίου της Αθήνας, ο Γιώργος Καλλιμασιάς, γενικός διευθυντής Στρατηγικής του ΔΑΑ, σημείωσε πως η προετομασία προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος, με επιτυχή εκτέλεση μέχρι σήμερα των σχετικών μελετών και της έναρξης διαγωνισμών.

Εντωμεταξύ, για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού πλάνου 33MAP αρχικού ύψους 650 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2028, ο κ. Παράσχης ενημέρωσε τους αναλυτές ότι οι συζητήσεις εξελίσσονται με ιδιαίτερη επιτυχία, τόσο σε όρους διαθεσιμότητας κεφαλαίων, όσο και ως προς τις χρεώσεις. Ως το τέλος του έτους, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το χρηματοδοτικό μείγμα.

 

 

DAX

Ενδιαφέρουσα η χθεσινή συνεδρίαση και η άνοδος του DAX. Και αν και σε μια σχετική απόσταση από το υψηλό ημέρας, ο DAX έκλεισε στις 18.470 μονάδες (+0,8%) με μεγάλο στοίχημα από εδώ και πέρα την παραμονή υψηλότερα των 18.400 – 18.350 μονάδων. Κομβικής σημασίας στηρίξεις τις οποίες φάνηκε να χάνει πριν από μερικές ημέρες … Κρίσιμες στηρίξεις η οριστική απώλεια των οποίων θα μπορούσε να στείλει το βασικό γερμανικό δείκτη ακόμη και 600, 700 μονάδες χαμηλότερα με τις επόμενες κρίσιμες στηρίξεις στα επίπεδα των 17.750 – 17.700 μονάδων….

 
 

 

 

 

Χρηματιστηριακό Ημερολόγιο

 

13 Σεπ 2024 00:00: ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ ΑΒΕΕ - ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ( ΕΒΡΟΦ ) Κάτοχοι Μερίσματος

 

Συναλλαγές σε Πακέτα

 

12 Σεπ 2024 Stocks

Εταιρεία

Ώρα

Αριθμός χρεογράφων

Τιμή χρεογράφου

Αξία συναλλαγής

ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε.

17:18:07

1.254.174

3,886

4.873.720,164

ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε.

17:17:08

1.700.000

3,886

6.606.200

EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.

17:12:32

519.695

1,953

1.014.964,335

EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.

16:35:16

750.000

1,944

1.458.000

CENERGY HOLDINGS S.A.

14:58:43

33.267

9,41

313.042,47

ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε.

14:56:22

2.000.000

3,892

7.784.000

EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.

14:29:55

1.248.700

1,959

2.446.203,3

ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε.

14:25:18

2.000.000

3,905

7.810.000

EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.

13:32:05

636.827

1,964

1.250.728,228

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.

13:27:54

50.000

7,478

373.900

EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.

13:01:23

486.804

1,968

958.030,272

EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.

13:01:04

500.000

1,9675

983.750

EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.

13:00:43

927.270

1,967

1.823.940,09

EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.

12:56:41

297.000

1,966

583.902

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.

11:47:56

100.000

7,48

748.000

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.

11:02:50

100.000

7,48

748.000

 

Γνωστοποιήσεις συναλλαγών

 

11/09/24

EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.  [ ΕΥΡΩΒ ]

Συναλλαγές

Λόγος υποβολής

Ημ/νία

Α/Π

Είδος

Αγορά

Πρόσωπο που ασκεί Διευθ. Καθήκοντα

Συναλλασσόμενος

Μέσος όρος τιμής μονάδας

Τεμάχια

Αξία (€)

Ονοματεπώνυμο

Πατρώνυμο

Ιδιότητα

Πλήθος: 2
   

B

11 Σεπ 2024

Α

Μετοχή

ΑΞΙΩΝ ΧΑ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Μέλος ΔΣ Εκτελεστικό

Συνδεόμενο Νομικό Πρόσωπο

1,96

197.793

387.047,12

Πλήθος: 2
   

B

11 Σεπ 2024

Π

Παράγωγο

ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΧΑ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Μέλος ΔΣ Εκτελεστικό

Συνδεόμενο Νομικό Πρόσωπο

196,64

427

83.967,00

Πλήθος: 2
   

B

11 Σεπ 2024

Π

Μετοχή

ΑΞΙΩΝ ΧΑ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Μέλος ΔΣ Εκτελεστικό

Συνδεόμενο Νομικό Πρόσωπο

1,96

152.536

298.524,86

 

Kάντε Trading σε ελληνικές & ξένες μετοχές μέσω της Πλατφόρμας Συναλλαγών με την οποία το GFF συνεργάζεται (Κάντε Click και Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία οικονομική υπορέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης" - Demo).

Λήψη τώρα!!

 

Τα όσα αναγράφονται σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν σύσταση για αγορά/πώληση ή διακράτηση μετοχών ή άλλων σύνθετων προϊόντων (πχ. CFD) που συνδέονται με τους συγκεκριμένους τίτλους που αναφέρονται.

 

 

Παλαιoτερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum