| Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

Από το Marx ως το Soros

Καθημερινή Στήλη με άρθρα για την παγκόσμια οικονομία και όχι μόνο

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας του GFF

 

 

 

Τα έργα υποδομών & Οι ΗΠΑ…

00:01 - 09/08/21

 

Με τις συζητήσεις γύρω από την επόμενη ημέρα της πανδημίας να συνεχίζονται …. Και τις συζητήσεις στις ΗΠΑ για το φιλόδοξο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων να κορυφώνονται. Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο έγραψαν οι New York Times, σχολιάζοντας πως ο οργανισμός σιδηροδρόμων των ΗΠΑ, Amtrak, θα γίνει αποδέκτης της μεγαλύτερης επένδυσης στα χρονικά, από τότε που οι αρμόδιοι συνέλαβαν την ιδέα δημιουργίας του πριν από 50 χρόνια. Τα ειδικά προγράμματα για την ανθεκτικότητα απέναντι στην κλιματική αλλαγή θα χρηματοδοτηθούν με τα υψηλότερα κονδύλια που έχουν λάβει ποτέ, ενώ το δίκτυο ηλεκτροδότησης  θα αναβαθμιστεί με κεφάλαια 73 δισ. δολαρίων.  

 

Πρόκειται για ένα έργο ύψους 1 τρισ. δολαρίων, το οποίο επεξεργάζεται η Γερουσία  και το οποίο συνιστά τις πιο ουσιαστικές κρατικές δαπάνες προς όφελος του γερασμένου συστήματος δημοσίων έργων στη χώρα από το 2009. Συν τοις άλλοις, εμπεριέχει και μικρότερα έργα και προτεραιότητες, οι οποίες αγγίζουν κάθε πτυχή της καθημερινότητας, όπως το να επιτρέπεται σε οχήματα μεταφοράς αίματος να χρησιμοποιούν τις λωρίδες εκείνες που προβλέπονται π.χ για τα ασθενοφόρα. Η όλη πρωτοβουλία αποτελεί σημαντικό τμήμα της οικονομικής ατζέντας του προέδρου Τζο Μπάιντεν, ενώ η διακομματική συμφωνία που επετεύχθη ήταν κομβική στο πλαίσιο της επιδίωξής του για τέτοιες συναινέσεις. Επιπλέον είναι αξιοσημείωτη και λόγω των συμβιβασμών στους οποίους ο ίδιος υποχρεώθηκε να προβεί, όπως τα μειωμένα κονδύλια για έργα καθαρής ενέργειας, για ανανέωση κεντρικών αγωγών και για μέτρα που αφορούν κοινότητες, οι οποίες παραδοσιακά δεν εξυπηρετούνταν επαρκώς.

 

Ορισμένες από τις εν λόγω ρυθμίσεις ίσως να ήταν δυνατόν να ενταχθούν στο προσχέδιο προϋπολογισμού των Δημοκρατικών, το οποίο εκτιμάται πως θα ανέλθει στα 3,5 τρισ. δολάρια και θα ακολουθήσει μετά την ολοκλήρωση του νομοσχεδίου για τις υποδομές. 

 

Το νομοσχέδιο των υποδομών, το οποίο καταρτίστηκε από διακομματική ομάδα 10  Ρεπουμπλικανών και Δημοκρατικών, ενδεχομένως να τροποποιηθεί τις προσεχείς ημέρες, μια και οι γερουσιαστές επιθυμούν να αφήσουν τη σφραγίδα τους σε αυτό. Και έχουν ευκαιρία να το κάνουν, αφού η Γερουσία ξεκίνησε στις αρχές της εβδομάδας να επεξεργάζεται τις υποβληθείσες τροποποιήσεις. Κι ενώ οι πολιτείες βρίσκονται ενώπιον ακόμα μιας χρονιάς επιδεινούμενων φυσικών καταστροφών που ποικίλουν, από παγοθύελλες έως πυρκαγιές, η σχετική πρωτοβουλία προβλέπει δισεκατομμύρια δολάρια σε μέτρα  θωράκισης της χώρας έναντι των επιπτώσεων της υπερθέρμανσης του πλανήτη, αλλά και για την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροδότησης – και είναι η μεγαλύτερη μεμονωμένη επένδυση του κράτους στην Ιστορία ύψους 73 δισ. δολαρίων για το δίκτυο. Ακόμα προβλέπονται κονδύλια 7,5 δισ. δολαρίων για μη ρυπογόνα λεωφορεία και φέρι μποτ, ενώ αντίστοιχα κεφάλαια θα δοθούν για σταθμούς φόρτισης οχημάτων σε όλη τη χώρα. 

 

Τέλος, υπάρχει ρύθμιση για 15 δισ. δολάρια που θα αφορούν ανανέωση των αγωγών υδροδότησης –όταν είχε αιτηθεί 45 δισ.  ο Αμερικανός πρόεδρος–, άνω των 300 εκατ. δολαρίων για την τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα και 6 δισ. δολάρια για τη στήριξη των προβληματικών πυρηνικών αντιδραστήρων.

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 

 © 2019 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....