Οι
immersive
τεχνολογίες περιλαμβάνουν:
-Virtual
Reality
(VR-εικονική
πραγμα¬τικότητα) - ένα ψηφιακό περιβάλλον το
οποίο αντικαθιστά τον φυσικό περίγυρο του
χρήστη.
-Augmented
Reality
(AR)
- ψηφιακό περιεχόμενο
που υπερτίθεται πάνω από μία ζωντανή ροή του
φυσικού περιβάλλοντος.
-Mixed
Reality
(MR)
- η ενοποίηση του εικονικού περιεχομένου και του
φυσικού περιβάλλοντος που επιτρέπει την
αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο στοιχείων.
-Holography
- η δημιουργία μίας
τρισδιάστατης
εικόνας σε χώρο που μπορεί να εξε¬ρευνηθεί από
όλες τις γωνίες.
-Telepresence
(Τηλεπαρουσία) - μία μορφή ρομποτικού
απομακρυσμένου ελέγχου, με την οποία ένας
χειριστής-άνθρωπος έχει την αίσθηση ότι
βρίσκεται σε κάποια άλλη τοποθεσία. Ο χρήστης
θα μπορεί για παράδειγμα να οδηγήσει το ρομπότ
στους δια¬δρόμους ενός γραφείου, σταματώντας και
κουβεντιάζοντας με τους ανθρώπους που βρίσκονται
εκεί.
Εφαρμογές στο επιχειρείν
Τα
Augmented
Reality,
virtual
reality
και
mixed reality
βρίσκουν ολοένα και περισσότερο
το δρόμο τους στις σύγχρονες επιχειρήσεις
«βυθίζοντας» πελάτες και εργαζόμενους σε
αγοραστικές εμπειρίες ή μειώνοντας τα λάθη κατά
τις επιχειρηματικές διαδικασίες, όλα
διασυνδεδεμένα μέσω εξελιγμένων συσκευών που
ενισχύουν την αντίληψη της πραγματικότητας. Τα
έξυπνα γυαλιά, τα 3D
δωμάτια, οι αισθητήρες που έχουν την ικανότητα
να μαθαίνουν καθώς και η χρήση ιστορικών
δεδομένων, δημιουργούν ένα ισχυρό δίκτυο
προσωποποιημένων εμπειριών στον τομέα των
υπηρεσιών, των προϊόντων και του
customer
experience.
Η αγορά του
augmented
reality
και της εικονικής πραγματικότητας αναμένεται να
φτάσει τα 210 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το
2026, γεγονός που σημαίνει ότι η επένδυση στο
immersive
experience
θεωρείται μία έξυπνη επιλογή. Καθώς οι υποδομές
θα εξελίσσονται,
η υπολογιστική ισχύς θα ενισχύεται και το
machine
learning
θα καθίσταται «εξυπνότερο», οι
immersive
τεχνολογίες θα έχουν τη δυνατότητα να
δημιουργήσουν ατέλειωτα νέα σημεία
αλληλεπίδρασης, τα οποία θα είναι περισσότερο
χρήσιμα,
engaging
και κλιμακούμενα
από ποτέ.
Η
DHL
έχει ήδη αρχίσει να χρησιμοποιεί την
augmented
reality
στις
logistics
διαδικασίες της, αξιοποιώντας τις
AR
συσκευές ώστε να καταγράφεται αν η παράδοση
ολοκληρώθηκε και είναι έτοιμη να παραληφθεί, να
ελέγχονται τα έγγραφα της συναλλαγής, για
να πλοηγείται ψηφιακά το προσωπικό συλλογής στις
αποθήκες καθώς και για πολλές άλλες εφαρμογές με
στόχο τη μείωση του κόστους και την ανάπτυξη των
επιχειρηματικών λειτουργιών. Αυτό το περιβάλλον
πολλαπλών εμπειριών δημιουργεί μία σύνδεση
μεταξύ ανθρώπων και ψηφιακών συσκευών,
ενισχύοντας το βίωμα της πραγματικότητας και
παρέχοντας πολλαπλές πληροφορίες οι οποίες
μπορούν να αξιοποιηθούν σε πολλές
επιχειρηματικές δράσεις.
Αθανάσιος
Χ. Παπανδρόπουλος
(European
Business Review) |