| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 00:01 - 06/12/2024

 
         
 

 

Οι κυβερνοαπειλές, που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως, καθώς η αυξανόμενη κακόβουλη χρήση της τεχνολογίας προκαλεί έντονη ανησυχία. Σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky, το 88% των επαγγελματιών στον τομέα της Πληροφορικής και της Ασφάλειας Πληροφοριών αναμένουν σημαντική αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων, που χρησιμοποιούν AI, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

 

 

Το γεγονός αυτό αναγκάζει τις εταιρείες να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές κυβερνοασφάλειας τους και να αναζητήσουν εξειδικευμένη τεχνογνωσία. Στη μελέτη “Cyber defense & AI: Are you ready to protect your organization?”, η Kaspersky συγκέντρωσε τις απόψεις επαγγελματιών από μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για άμεση δράση απέναντι σε αυτές τις απειλές.

Οι εταιρείες αναζητούν εξειδικευμένη τεχνογνωσία για να καταπολεμήσουν τις κυβερνοαπειλές AI

“Εννέα στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσαν ότι προβλέπουν αύξηση της κακόβουλης χρήσης της AI, γεγονός που καθιστά κρίσιμη την επένδυση σε μέτρα ασφάλειας και την ενίσχυση της ετοιμότητας των οργανισμών”, διαπιστώνει η έκθεση.

Επένδυση στην εξειδίκευση

Η ανάγκη για εξειδικευμένη τεχνογνωσία είναι εμφανής. Το 92% των επαγγελματιών, που συμμετείχαν στην έρευνα, τόνισαν τη σημασία της εκπαίδευσης του προσωπικού τους για την ενίσχυση της εσωτερικής τεχνογνωσίας. Ταυτόχρονα, το 90% υπογράμμισαν την ανάγκη συνεργασίας με εξωτερικούς παρόχους κυβερνοασφάλειας.

Η προσέγγιση αυτή θεωρείται απαραίτητη για την αντιμετώπιση των πολύπλοκων προκλήσεων, που προκύπτουν από τις εξελισσόμενες τεχνολογίες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, το 54% των επιχειρήσεων, ήδη, αξιοποιούν εξωτερική τεχνογνωσία, ενώ το 56% εφαρμόζουν εκπαιδευτικά προγράμματα για το προσωπικό τους. Η διπλή αυτή στρατηγική φαίνεται να αποτελεί την πιο αποδοτική μέθοδο για την ενίσχυση της άμυνας απέναντι στις απειλές, που βασίζονται στην AI.

Όπλο και ασπίδα

Η Kaspersky επισημαίνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι μόνο μια απειλή, αλλά και ένα ισχυρό εργαλείο για την κυβερνοασφάλεια. Ο Vladislav Tushkanov, Group Manager του κέντρου, εξηγεί ότι η έρευνα εστιάζει τόσο στη χρήση της AI για την προστασία των οργανισμών, όσο και στη διαχείριση των κινδύνων, που δημιουργεί η ίδια η τεχνολογία. “Οι επιχειρήσεις γνωρίζουν ότι η απειλή από την κακόβουλη χρήση της AI είναι πραγματική. Επενδύοντας σε ολοκληρωμένες λύσεις, μπορούν να ενισχύσουν τις άμυνες τους και να προετοιμαστούν για τις προκλήσεις του μέλλοντος”, δήλωσε ο Tushkanov.

Η Kaspersky προτείνει στις επιχειρήσεις να ενισχύσουν την ετοιμότητά τους μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που προσφέρουν διαδικτυακή και δια ζώσης εκπαίδευση για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κυβερνοάμυνας. Παράλληλα, προτείνει τη χρήση εργαλείων, που βοηθούν στην ευαισθητοποίηση του προσωπικού σχετικά με τις απειλές της AI και ενισχύουν την ανθεκτικότητα των εργαζομένων.

“Καθώς η κακόβουλη χρήση της AI συνεχίζει να εξελίσσεται, οι εταιρείες σε όλο τον κόσμο πρέπει να προσαρμοστούν, επενδύοντας στην ανάπτυξη εσωτερικής και εξωτερικής τεχνογνωσίας. Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες και καινοτόμες λύσεις, οι οργανισμοί μπορούν να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά, προστατεύοντας τα συστήματά τους και διασφαλίζοντας την ακεραιότητα των δεδομένων τους”, συμπεραίνει η μελέτη.

Η τεχνολογία μετασχηματίζει τον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών

Τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν αλλάξει ριζικά, καθώς η τεχνολογία και οι νέες συνθήκες εργασίας διαμορφώνουν τον χαρακτήρα τους, σύμφωνα με την έκθεση Hybrid Horizons της International Workplace Group (IWG). Οι τακτικές επαγγελματικές συναντήσεις, πλέον, πραγματοποιούνται κυρίως διαδικτυακά, ενώ οι προσωπικές συναντήσεις διατηρούνται για τις πιο στρατηγικά σημαντικές περιπτώσεις.

Όπως δείχνει η έκθεση, πάνω από τα τρία τέταρτα (77%) των ανώτατων στελεχών δηλώνουν ότι τα διαδικτυακά εργαλεία έχουν αλλάξει δραστικά τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζονται, επιτρέποντας τους να συμμετέχουν αποδοτικά στις καθημερινές επαγγελματικές δραστηριότητες. Παρ’ όλα αυτά, η ανάγκη για προσωπικές συναντήσεις παραμένει ισχυρή, καθώς το 87% των CEOs πιστεύει ότι τα επαγγελματικά ταξίδια είναι αναντικατάστατα για τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών και την ενίσχυση των σχέσεων.

Η πρόοδος της ψηφιακής τεχνολογίας επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μειώσουν τα μη απαραίτητα ταξίδια

Το υψηλό κόστος των ταξιδιών, οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι περιβαλλοντικές ανησυχίες έχουν συμβάλει στην αναθεώρηση των ταξιδιωτικών πολιτικών των επιχειρήσεων. Το ένα τρίτο των CEOs ανέφερε ότι η αύξηση του κόστους έχει επηρεάσει καθοριστικά τις μετακινήσεις. Ενδεικτικά, τα αεροπορικά εισιτήρια έχουν αυξηθεί κατά 38% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν την πανδημία, ενώ το κόστος των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 82%.

Γεωπολιτική αβεβαιότητα

Η γεωπολιτική αβεβαιότητα και οι κανονισμοί υγείας, σε παγκόσμιο επίπεδο, επηρεάζουν τις αποφάσεις για ταξίδια. Ένας στους πέντε CEOs ανέφερε ότι το τρέχον γεωπολιτικό κλίμα επηρεάζει άμεσα τις μετακινήσεις τους, ενώ οι περιβαλλοντικοί παράγοντες οδηγούν σε πιο στρατηγικές επιλογές.

Στο μεταξύ, η δυνατότητα ευέλικτης εργασίας έχει προσθέσει μία νέα διάσταση στα επαγγελματικά ταξίδια. Πάνω από τους μισούς CEOs (61%) δηλώνουν ότι, αν και ταξιδεύουν λιγότερο, τείνουν να παρατείνουν τη διαμονή τους για να συνδυάσουν πολλαπλές συναντήσεις, μειώνοντας τις ανάγκες για συχνές μετακινήσεις. Ένα σημαντικό ποσοστό (26%) αξιοποιεί τον επιπλέον χρόνο για την οργάνωση νέων συναντήσεων, ενώ το 23% συμμετέχει σε εκδηλώσεις ή συνέδρια, μεγιστοποιώντας την αξία κάθε ταξιδιού.

Παράλληλα, το 87% των στελεχών αφιερώνει χρόνο για να εξερευνήσει τον προορισμό, ενώ το 24% συνδυάζει επαγγελματικά ταξίδια με διακοπές. Επιπλέον, το 74% των CEOs ενθαρρύνει τους υπαλλήλους τους να εργάζονται από το εξωτερικό, εκμεταλλευόμενοι τις ευκαιρίες, που προσφέρουν τα επαγγελματικά ταξίδια.

Η τεχνολογία ως καταλύτης αλλαγών

Η πρόοδος της ψηφιακής τεχνολογίας επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μειώσουν τα μη απαραίτητα ταξίδια. Ωστόσο, όπως δήλωσε ο Mark Dixon, CEO της IWG, “η τεχνολογία δεν μπορεί και δεν θα αντικαταστήσει την αξία των διαπροσωπικών επαφών, που είναι κρίσιμες για τις στρατηγικά σημαντικές συναντήσεις”.

Καθώς το κόστος, η γεωπολιτική και οι περιβαλλοντικές προκλήσεις επαναπροσδιορίζουν τα επαγγελματικά ταξίδια, οι επιχειρήσεις υιοθετούν υβριδικά μοντέλα συνεργασίας, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας με την αναντικατάστατη αξία των προσωπικών επαφών.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum