| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Πέμπτη,  02/01/2025

   
 

 

 

Η Goldman Sachs διατηρεί μια συντηρητική στάση απέναντι στα ελληνικά διυλιστήρια για το 2025, παρά την ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης το τέταρτο τρίμηνο του 2024 σε επίπεδα κοντά στον μέσο όρο του κύκλου. Συγκεκριμένα, τα περιθώρια διύλισης του ευρωπαϊκού δείκτη NW ανέκαμψαν από το χαμηλό των 4 δολ./βαρέλι του τρίτου τριμήνου, φτάνοντας κατά μέσο όρο τα 5,5 δολ./βαρέλι, πλησιάζοντας τη δεκαετή μέση τιμή των 6 δολ./βαρέλι.

 

Προκλήσεις για τις ελληνικές εταιρείες

Παρά τα ισχυρότερα περιθώρια διύλισης, παράγοντες όπως τα ασθενέστερα πετροχημικά, η εποχική πτώση στο μάρκετινγκ και ειδικά ζητήματα σε εταιρικό επίπεδο αναμένεται να οδηγήσουν τα EBITDA των ελληνικών διυλιστηρίων 3% χαμηλότερα το τέταρτο τρίμηνο του 2024.

Η Goldman Sachs εντοπίζει δυσκολίες για τη Motor Oil και τη Helleniq Energy, μεταξύ των οποίων:

Η μείωση του περιθωρίου πολυπροπυλενίου της Helleniq στα 270 δολ./τόνο από 360 δολ./τόνο το τρίτο τρίμηνο.

Η πυρκαγιά στο διυλιστήριο της Κορίνθου, που επηρεάζει το μείγμα επεξεργασίας αργού και το κόστος πρώτων υλών της Motor Oil.

Το υψηλότερο πάγιο κόστος και τα εποχικά ασθενέστερα αποτελέσματα μάρκετινγκ.

Εκτιμήσεις για το 2025

Η Goldman Sachs προβλέπει ομαλοποίηση των περιθωρίων διύλισης κοντά στα 6 δολ./βαρέλι για το 2025. Ωστόσο, η ζήτηση για προϊόντα διύλισης αναμένεται χαμηλότερη από τις προηγούμενες εκτιμήσεις, με αύξηση μόλις 0,6-0,8 mb/d, αντί της πρόβλεψης για +1,0 mb/d. Την ίδια στιγμή, οι αυξημένες εξαγωγές από τη Μέση Ανατολή ενισχύουν τον ανταγωνισμό, καθώς μεγάλα διυλιστήρια όπως το Al-Zour, το Jazan και το Duqm λειτουργούν πλήρως.

Η Goldman Sachs αναμένει μια δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό κλάδο, ιδιαίτερα στον τομέα PE/PP, λόγω υπερεπενδύσεων των προηγούμενων ετών και της παρατεταμένης αδύναμης ζήτησης.

Ταμειακές ροές και κεφαλαιακές επενδύσεις

Η τράπεζα διατηρεί επιφυλάξεις σχετικά με τις ελεύθερες ταμειακές ροές (FCF) των ελληνικών διυλιστηρίων το 2025. Παράγοντες όπως τα αυξημένα capex για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η πληρωμή φόρου αλληλεγγύης και οι αλλαγές στον κύκλο εργασιών λόγω της πυρκαγιάς στη Motor Oil, αναμένεται να οδηγήσουν σε αρνητικές FCF για το νέο έτος.

Επιπλέον, οι εκτιμήσεις EBITDA αναθεωρούνται έως το 2026, ενσωματώνοντας τις τελευταίες εξελίξεις για τα περιθώρια διύλισης.

Τιμές στόχοι και συστάσεις

Για τη Motor Oil, η τιμή στόχος μειώνεται στα 27 ευρώ (από 30 ευρώ), με σύσταση neutral (ουδετερότητα).

Για τη Helleniq Energy, η τιμή στόχος περιορίζεται στα 7,1 ευρώ (από 7,5 ευρώ), με σύσταση sell (πώληση).

                 

 

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum