Υπενθυμίζεται ότι το
mega αυτό project είχε
ενταχθεί από τον ΑΔΜΗΕ
στο Προκαταρκτικό Σχέδιο
του Δεκαετούς
Προγράμματος Ανάπτυξης
2025-2034 και
συμπεριελήφθη στον χάρτη
του ENTSO-E με τα νέα
έργα μεταφοράς
ηλεκτρισμού της επόμενης
δεκαετίας.
Ο ΑΔΜΗΕ
βρίσκεται τώρα σε επαφές
με τους διαχειριστές της
γερμανικής πλευράς
(κυρίως με τον TenneT,
τον βασικότερο εκ των
τεσσάρων που διαθέτει η
Γερμανία). Ο ενδεικτικός
προϋπολογισμός του έργου
ανέρχεται σε 8,1 δισ.
ευρώ, ενώ ο
προβλεπόμενος χρονικός
ορίζοντας ολοκλήρωσής
του τοποθετείται περί τα
τέλη του 2035. Με την
ολοκλήρωση της μελέτης
βιωσιμότητας, κι από το
2025 θα γίνουν εκ νέου
συζητήσεις με τους
Διαχειριστές των κρατών
Αυστρίας, Σλοβενίας και
Γερμανίας για να
προσδιοριστούν οι
επιλογές των διαδρομών
και να ληφθούν οι
τελικές αποφάσεις.
Η αρχική
διαδρομή έχει
αποφασιστεί να διέρχεται
από την Αδριατική
Θάλασσα, χωρίς να
διακλαδίζεται προς τις
χώρες των Δυτικών
Βαλκανίων ή την Κροατία.
Αφού φτάσει στη Σλοβενία
θα στραφεί προς τα
βόρεια προς την Αυστρία
και από εκεί στη
Γερμανία και το Μόναχο.
Ωστόσο,
αυτό δεν σημαίνει
απαραίτητα ότι δεν θα
υπάρξουν μικρότερες
γραμμές στην πορεία για
να διασυνδεθεί και με
τις άλλες βαλκανικές
αγορές. Να σημειωθεί ότι
ο Κροατικός Διαχειριστής
Συστήματος Μεταφοράς
(HOPS) ξεκίνησε πρόσφατα
συνομιλίες με τον ΑΔΜΗΕ
και άλλους ομολόγους
στην περιοχή σχετικά με
το ενδεχόμενο να
ενταχθεί επίσης στο
έργο.
Υπενθυμίζεται ότι από
ελληνικής πλευράς σε
εξέλιξη βρίσκεται η
προκαταρκτική μελέτη
σκοπιμότητας που εκπονεί
η Grant Thornton, μετά
από ανάθεση του ΑΔΜΗΕ,
για τη βιωσιμότητα της
έργου ηλεκτρικής
διασύνδεσης της Ελλάδας
με τη Γερμανία. Τα
τελικά αποτελέσματα της
μελέτης σκοπιμότητας
αναμένονται μέσα στον
μήνα που διανύουμε.
Παρόλα αυτά, τα πρώτα
δείγματα είναι θετικά
και το έργο υπό συνθήκες
και παραδοχές καθίσταται
βιώσιμο, σύμφωνα με
δηλώσεις του
αντιπροέδρου της Grant
Thornton, Νικόλαου
Φρυδά, σε πρόσφατο
συνέδριο.
Ο ΑΔΜΗΕ
βρίσκεται τώρα σε επαφές
με τους διαχειριστές της
γερμανικής πλευράς
(κυρίως με τον TenneT,
τον βασικότερο εκ των
τεσσάρων που διαθέτει η
Γερμανία)
Ποια
είναι η Strabag
H
Strabag eίναι μια
αυστριακή κατασκευαστική
εταιρεία με έδρα το
Spittal an der Drau,
λίγο πιο έξω από την
Βιέννη. Είναι η
μεγαλύτερη
κατασκευαστική εταιρεία
της Αυστρίας και μία από
τις μεγαλύτερες
κατασκευαστικές
εταιρείες στην Ευρώπη. Η
εταιρεία
δραστηριοποιείται στις
εγχώριες αγορές της
Αυστρίας και
Γερμανίας και σε όλες
τις χώρες της Κεντρικής,
Ανατολικής και
Νοτιοανατολικής Ευρώπης,
σε επιλεγμένες αγορές
στη Δυτική Ευρώπη, στην
Αραβική Χερσόνησο, καθώς
και στην Αυστραλία, τον
Καναδά, τη Χιλή, την
Κίνα και την Ινδία.
Οι
μεγαλύτεροι μέτοχοι τον
Σεπτέμβριο του 2023
ήταν: UNIQA Raiffeisen
Group με μερίδιο 29,5%,
η οικογένεια του Hans
Peter Haselsteiner με
μερίδιο 28,3% και η
Rasperia Trading του
Oleg Deripaska με έδρα
την Κύπρο με μερίδιο
27,8%.
Επικεφαλής της εταιρείας
από τον Φεβρουάριο του
2025 είναι ο Stefan
Kratochwill.
|