| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 07/03/2025

 

 

Ενδείξεις σοβαρής αναθέρμανσης της εμβληματικής ενεργειακής διασύνδεσης της Ελλάδας με την Γερμανία, εμφανίζονται μετά τις γερμανικές εκλογές και την σχεδόν βέβαιη ανάδειξη στην καγκελαρία του χριστιανοδημοκράτη Μερτς.

Το γνωστό ως έργο Green Aegean Interconnector σύμφωνα με πληροφορίες έχει επιστρέψει στην γερμανική επενδυτική ατζέντα, με βασικό φορέα υλοποίησης από την γερμανική πλευρά την αυστριακή εταιρεία Strabag.

Όπως γράφει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος, σύμφωνα με γερμανικές πηγές στο σχήμα εκτός του Έλληνα διαχειριστή ΑΔΜΗΕ, είναι πιθανό να ενταχθούν και ισχυροί ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει τις πρώτες συζητήσεις. Στόχος του έργου Green Aegean Interconnector είναι η μεταφορά της πλεονάζουσας αιολικής ενέργειας από το Αιγαίο στα βιομηχανικά κέντρα της Κεντρικής Ευρώπης.

 

Υπενθυμίζεται ότι το mega αυτό project είχε ενταχθεί από τον ΑΔΜΗΕ στο Προκαταρκτικό Σχέδιο του Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης 2025-2034 και συμπεριελήφθη στον χάρτη του ENTSO-E με τα νέα έργα μεταφοράς ηλεκτρισμού της επόμενης δεκαετίας. 

Ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται τώρα σε επαφές με τους διαχειριστές της γερμανικής πλευράς (κυρίως με τον TenneT, τον βασικότερο εκ των τεσσάρων που διαθέτει η Γερμανία). Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 8,1 δισ. ευρώ, ενώ ο προβλεπόμενος χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής του τοποθετείται περί τα τέλη του 2035. Με την ολοκλήρωση της μελέτης βιωσιμότητας, κι από το 2025 θα γίνουν εκ νέου συζητήσεις με τους Διαχειριστές των κρατών Αυστρίας, Σλοβενίας και Γερμανίας για να προσδιοριστούν οι επιλογές των διαδρομών και να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.

Η αρχική διαδρομή έχει αποφασιστεί να διέρχεται από την Αδριατική Θάλασσα, χωρίς να διακλαδίζεται προς τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων ή την Κροατία. Αφού φτάσει στη Σλοβενία θα στραφεί προς τα βόρεια προς την Αυστρία και από εκεί στη Γερμανία και το Μόναχο.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν θα υπάρξουν μικρότερες γραμμές στην πορεία για να διασυνδεθεί και με τις άλλες βαλκανικές αγορές. Να σημειωθεί ότι ο Κροατικός Διαχειριστής Συστήματος Μεταφοράς (HOPS) ξεκίνησε πρόσφατα συνομιλίες με τον ΑΔΜΗΕ και άλλους ομολόγους στην περιοχή σχετικά με το ενδεχόμενο να ενταχθεί επίσης στο έργο.

Υπενθυμίζεται ότι από ελληνικής πλευράς σε εξέλιξη βρίσκεται η προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας που εκπονεί η Grant Thornton, μετά από ανάθεση του ΑΔΜΗΕ, για τη βιωσιμότητα της έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης της Ελλάδας με τη Γερμανία. Τα τελικά αποτελέσματα της μελέτης σκοπιμότητας αναμένονται μέσα στον μήνα που διανύουμε. Παρόλα αυτά, τα πρώτα δείγματα είναι θετικά και το έργο υπό συνθήκες και παραδοχές καθίσταται βιώσιμο, σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπροέδρου της Grant Thornton, Νικόλαου Φρυδά, σε πρόσφατο συνέδριο.

Ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται τώρα σε επαφές με τους διαχειριστές της γερμανικής πλευράς (κυρίως με τον TenneT, τον βασικότερο εκ των τεσσάρων που διαθέτει η Γερμανία)

Ποια είναι η Strabag

H Strabag eίναι μια αυστριακή κατασκευαστική εταιρεία με έδρα το Spittal an der Drau, λίγο πιο έξω από την Βιέννη. Είναι η μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Αυστρίας και μία από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες στην Ευρώπη. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στις εγχώριες αγορές της Αυστρίας και

Γερμανίας και σε όλες τις χώρες της Κεντρικής, Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, σε επιλεγμένες αγορές στη Δυτική Ευρώπη, στην Αραβική Χερσόνησο, καθώς και στην Αυστραλία, τον Καναδά, τη Χιλή, την Κίνα και την Ινδία.

Οι μεγαλύτεροι μέτοχοι τον Σεπτέμβριο του 2023 ήταν: UNIQA Raiffeisen Group με μερίδιο 29,5%, η οικογένεια του Hans Peter Haselsteiner με μερίδιο 28,3% και η Rasperia Trading του Oleg Deripaska με έδρα την Κύπρο με μερίδιο 27,8%.

Επικεφαλής της εταιρείας από τον Φεβρουάριο του 2025 είναι ο Stefan Kratochwill.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum