| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Πέμπτη,  26/12/2024

                          
                        
 

 

 

Η παγκόσμια ναυτιλία, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών άνθρακα, σημειώνει πρόοδο, με το 7,4% του παγκόσμιου στόλου, βάσει ολικής χωρητικότητας, να αποτελείται πλέον από πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Το ποσοστό αυτό είναι υπερδιπλάσιο από το 2018, όταν μόλις το 3,2% του στόλου περιλάμβανε τέτοια πλοία.

 

Οι προκλήσεις της «πράσινης» μετάβασης στη ναυτιλία

Σύμφωνα με την Intermodal, ενώ η χρηματοδότηση οικολογικότερων πλοίων αυξάνεται, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες, όπως η εξασφάλιση κεφαλαίων για τη μετασκευή υφιστάμενων πλοίων, η περιορισμένη προθυμία των τραπεζών να επενδύσουν σε πλοία με εναλλακτικά καύσιμα και οι ανησυχίες σχετικά με το υψηλότερο κόστος και τη διαθεσιμότητα καθαρότερων καυσίμων. Παρ’ όλα αυτά, η αύξηση του αριθμού των πλοίων που μπορούν να χρησιμοποιούν διπλά καύσιμα αποτελεί απόδειξη της σταδιακής «πράσινης» μετάβασης του κλάδου.

Αυτή τη στιγμή, 2.119 πλοία με συνολική χωρητικότητα 123 εκατομμυρίων gt (7,4% του παγκόσμιου στόλου) είναι διπλού καυσίμου. Το 84% αυτής της χωρητικότητας αφορά πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως εναλλακτικό καύσιμο, με 1.248 τέτοια πλοία συνολικής χωρητικότητας 102,93 εκατομμυρίων gt.

Αύξηση των παραγγελιών για πλοία διπλού καυσίμου

Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για πλοία διπλού καυσίμου αυξάνεται σταθερά, φτάνοντας το 52% το 2023, από μόλις 16% το 2018. Οι παραγγελίες ανέρχονται σε 1.821 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 143 εκατομμυρίων gt, εκ των οποίων 1.042 είναι πλοία LNG με 103,74 εκατομμύρια gt.

Η πρωτοβουλία Poseidon Principles

Ένα σημαντικό βήμα για τη χρηματοδότηση «πράσινων» πλοίων ήταν η εισαγωγή της πρωτοβουλίας Poseidon Principles το 2019, η οποία θέτει κατευθυντήριες γραμμές για τη βιώσιμη χρηματοδότηση της ναυτιλίας. Ξεκινώντας με 11 τράπεζες από πέντε χώρες, σήμερα περιλαμβάνει 35 τράπεζες από 14 χώρες, που καλύπτουν σχεδόν το 80% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου χρηματοδότησης πλοίων, αξίας περίπου 240 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η πρωτοβουλία αυτή υποστηρίζεται από κορυφαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, όπως οι BNP Paribas, Credit Agricole, DNB και Nordea Bank, προωθώντας την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στον ναυτιλιακό κλάδο.

Ηγετικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας

Σύμφωνα με την Petrofin Research, οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν πρωταγωνιστική θέση στις επενδύσεις σε φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, με 543 «οικολογικά» πλοία συνολικής χωρητικότητας 52.331.130 dwt υπό παραγγελία. Ακολουθούν η Κίνα με 532 πλοία (42.825.520 dwt) και η Ιαπωνία με 474 πλοία (34.775.883 dwt).

Παρά τις δυσκολίες, η «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας προχωρά, υποδεικνύοντας τη δέσμευση του κλάδου στη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum