Αντιμετώπιση της Κρίσης
Η Nissan
ανακοίνωσε πτώση 94% στα
καθαρά κέρδη του πρώτου
εξαμήνου τον Νοέμβριο,
γεγονός που ανέδειξε την
αδυναμία της να
ανταγωνιστεί σε μια
ολοένα και πιο
απαιτητική αγορά. Η
έλλειψη ανταγωνιστικών
μοντέλων, ειδικά
απέναντι στα υβριδικά
και ηλεκτρικά οχήματα
στις ΗΠΑ και την Κίνα,
επιδείνωσε την
κατάσταση. Επιπλέον, η
εξάρτηση από κίνητρα
αντιπροσώπων και οι
δυσοίωνες προοπτικές
πωλήσεων οδήγησαν την
εταιρεία σε ανάγκη
στρατηγικών αλλαγών.
Συνεργασία με τη Honda
Τον
Δεκέμβριο, η Nissan και
η Honda συμφώνησαν να
εξετάσουν μια κεφαλαιακή
συνεργασία, η οποία
προβλέπει την ένωση των
εμπορικών τους σημάτων
υπό μια κοινή εταιρεία
χαρτοφυλακίου. Οι δύο
εταιρείες στοχεύουν να
υποβάλουν το πλαίσιο της
συνεργασίας μέχρι το
τέλος Ιανουαρίου, με
τελική συμφωνία τον
Ιούνιο και εισαγωγή
μετοχών τον Αύγουστο του
2026.
Η Honda
έχει θέσει ως προϋπόθεση
την οικονομική ανάκαμψη
της Nissan για την
υλοποίηση της συμμαχίας.
Παράλληλα, ο CEO της
Honda, Τοσιχίρο Μίμπε,
δήλωσε ότι και οι δύο
εταιρείες πρέπει να
είναι ανεξάρτητα
βιώσιμες.
Μέτρα
Αναδιάρθρωσης
Η Nissan
εργάζεται για τη
βελτίωση της κερδοφορίας
της, στοχεύοντας ετήσιες
πωλήσεις 3,5
εκατομμυρίων μονάδων έως
το 2026. Παρότι δεν
αποκλείονται αλλαγές, ο
CEO της Nissan, Μακότο
Ουσίντα, επεσήμανε ότι η
διατήρηση των
εργοστασίων σε
λειτουργία παραμένει
προτεραιότητα.
Πιθανές
Εξελίξεις
Τοπικά
μέσα ενημέρωσης ανέφεραν
ότι η Nissan σχεδιάζει
να διακόψει την παραγωγή
του συμπαγούς βαν AD
στην Ιαπωνία. Ωστόσο,
δεν έχουν δημοσιοποιηθεί
λεπτομέρειες σχετικά με
επιπλέον περικοπές
θέσεων εργασίας, ενώ
περισσότερες
ανακοινώσεις αναμένονται
από τη Honda τις
προσεχείς ημέρες.
|