Ο Μασκ,
ο πλουσιότερος άνθρωπος
στον κόσμο, ξόδεψε
περισσότερο από 250
εκατομμύρια δολάρια
βοηθώντας τον Τραμπ να
εκλεγεί πρόεδρος τον
Νοέμβριο. Η κατάργηση
της διάταξης περί
αναφοράς ατυχημάτων θα
ωφελούσε ιδιαίτερα την
Tesla, η οποία έχει
αναφέρει τα περισσότερα
από τα ατυχήματα –
περισσότερα από 1.500 –
στις ομοσπονδιακές
ρυθμιστικές αρχές
ασφάλειας στο πλαίσιο
του προγράμματος. Η
βιομηχανία ηλεκτρικών
οχημάτων έχει
στοχοποιηθεί σε έρευνες
της Εθνικής Υπηρεσίας
Ασφάλειας Οδικής
Κυκλοφορίας (NHTSA),
συμπεριλαμβανομένων
τριών που προκύπτουν από
τα δεδομένα.
Τα
δεδομένα επηρέασαν 10
έρευνες σε έξι
εταιρείες, καθώς και
εννέα ανακλήσεις
ασφαλείας στις οποίες
συμμετείχαν τέσσερις
διαφορετικές εταιρείες
Η
σύσταση για την εξάλειψη
του κανόνα αναφοράς
σύγκρουσης προήλθε από
μια μεταβατική ομάδα
επιφορτισμένη με την
παραγωγή μιας
στρατηγικής 100 ημερών
για την πολιτική
αυτοκινήτων. Η ομάδα
κατηγόρησε τον κανόνα
ότι αποτελεί μέτρο
«υπερβολικής» συλλογής
δεδομένων, δείχνει το
έγγραφο που είδε το
Reuters.
Το
Reuters δεν μπόρεσε να
προσδιορίσει ποιον ρόλο
πιθανώς διαδραμάτισε ο
ίδιος ο Μασκ στη
διαμόρφωση των συστάσεων
της ομάδας μετάβασης ή
την πιθανότητα να τις
εφαρμόσει η διοίκηση. Η
Alliance for Automotive
Innovation, ένας
εμπορικός όμιλος που
εκπροσωπεί τις
περισσότερες μεγάλες
αυτοκινητοβιομηχανίες
εκτός από την Tesla,
επέκρινε επίσης την
απαίτηση ως επαχθή.
Tesla:
Πρωτιά στα θανατηφόρα
τροχαία
Μια
ανάλυση του Reuters
σχετικά με τα δεδομένα
του NHTSA, δείχνει ότι η
Tesla αντιπροσώπευε τα
40 από τα 45 θανατηφόρα
δυστυχήματα που
αναφέρθηκαν στη
ρυθμιστική αρχή έως τις
15 Οκτωβρίου.
Μεταξύ
των ατυχημάτων της Tesla
που διερευνήθηκαν βάσει
της διάταξης ήταν ένα
θανατηφόρο ατύχημα το
2023 στη Βιρτζίνια, όπου
ένας οδηγός που
χρησιμοποιούσε τη
λειτουργία “Αυτόματος
πιλότος” του αυτοκινήτου
χτύπησε σε ένα όχημα με
τρέιλερ και ένα άλλο
δυστύχημα στην
Καλιφόρνια το ίδιο έτος,
όπου ένα Tesla σε
λειτουργία
αυτόματου πιλότου
χτύπησε ένα πυροσβεστικό
όχημα, σκοτώνοντας τον
οδηγό του πυροσβεστικού
και τραυματίζοντας
τέσσερις ακόμα
πυροσβέστες.
Η NHTSA
από τη μεριά της
επισήμανε ότι τέτοια
δεδομένα είναι ζωτικής
σημασίας για την
αξιολόγηση της ασφάλειας
των αναδυόμενων
τεχνολογιών
αυτοματοποιημένης
οδήγησης. Δύο πρώην
υπάλληλοι της NHTSA
είπαν ότι οι απαιτήσεις
αναφοράς σύγκρουσης ήταν
ζωτικής σημασίας για τις
έρευνες της υπηρεσίας
σχετικά με τα
χαρακτηριστικά
υποβοήθησης οδηγού της
Tesla που οδήγησαν σε
ανακλήσεις το 2023.
Χωρίς τα δεδομένα,
είπαν, η NHTSA δεν
μπορεί εύκολα να
εντοπίσει μοτίβα
σύγκρουσης που τονίζουν
προβλήματα ασφάλειας.
Η
ρυθμιστική αρχή έχει
λάβει και αναλύσει
δεδομένα για περισσότερα
από 2.700 ατυχήματα από
τότε που ο οργανισμός
θέσπισε τον κανόνα το
2021. Τα δεδομένα
επηρέασαν 10 έρευνες σε
έξι εταιρείες, καθώς και
εννέα ανακλήσεις
ασφαλείας στις οποίες
συμμετείχαν τέσσερις
διαφορετικές εταιρείες.
Σε ένα
παράδειγμα, η NHTSA
επέβαλε πρόστιμο στην
Cruise 1,5 εκατομμύρια
δολάρια τον Σεπτέμβριο –
τη startup αυτόνομης
οδήγησης που ανήκει στη
General Motors – επειδή
δεν ανέφερε ένα
περιστατικό του 2023 στο
οποίο ένα όχημα χτύπησε
και παρέσυρε έναν πεζό
που είχε χτυπήθηκε από
άλλο αυτοκίνητο. Η GM
αυτή την εβδομάδα είπε
ότι η Cruise θα
σταματήσει την ανάπτυξη
τεχνολογίας αυτόνομης
οδήγησης.
Αναφορά
ατυχήματος
Η
λεγόμενη πάγια γενική
παραγγελία της NHTSA
απαιτεί από τις
αυτοκινητοβιομηχανίες να
αναφέρουν ατυχήματα εάν
χρησιμοποιούνται
προηγμένες τεχνολογίες
υποβοήθησης οδηγού ή
αυτόνομης οδήγησης εντός
30 δευτερολέπτων από την
πρόσκρουση, μεταξύ άλλων
παραγόντων.
Εκτός
από την κατάργηση του
κανόνα αναφοράς, οι
συστάσεις ζητούν από τη
διοίκηση να
«απελευθερώσει» τη
ρύθμιση των αυτόνομων
οχημάτων και να θεσπίσει
«βασικούς κανονισμούς
που θα επιτρέψουν την
ανάπτυξη» του κλάδου.
Σε μια
κλήση κερδών της Tesla
τον Οκτώβριο, ο Μασκ
ζήτησε «μια ομοσπονδιακή
διαδικασία έγκρισης για
αυτόνομα οχήματα», αντί
για ένα συνονθύλευμα
πολιτειακών νόμων που
αποκάλεσε «απίστευτα
επώδυνη» την όλη
διαδικασία. Είπε ότι θα
χρησιμοποιούσε τη θέση
του ως “τσάρου”
αποτελεσματικότητας της
κυβέρνησης, μια θέση που
του είχε υποσχεθεί ο
Τραμπ, για να πιέσει για
τέτοιες ρυθμιστικές
αλλαγές.
Μετά τις
εκλογές, ο Τραμπ όρισε
τον Μασκ να ηγηθεί ενός
νεοσυσταθέντος Τμήματος
Κυβερνητικής
Αποτελεσματικότητας για
να συμβουλεύει από την
«εξωτερική κυβέρνηση»
σχετικά με τη μείωση του
ομοσπονδιακού
προσωπικού, των δαπανών
και των κανονισμών.
Πηγή:
Οικονομικός Ταχυδρόμος
|