Τα περιστατικά αυτά
αφορούσαν πέρυσι 7,6
αποσκευές ανά 1.000
επιβάτες συγκριτικά
με 4,35 μια χρονιά
νωρίτερα, όταν η
παγκόσμια αεροπορική
κίνηση άρχισε να
ανακάμπτει αφού έχασε τα
δύο τρίτα των ταξιδιωτών
το 2020 λόγω της
υγειονομικής κρίσης,
σύμφωνα με τη Sita,
πάροχο υπηρεσιών
πληροφορικής για τον
κλάδο αυτό.
Σε απόλυτους όρους, τουλάχιστον
26 εκατ. αποσκευές σε
όλο τον κόσμο
σχετίζονταν με τέτοιου
είδους περιστατικά πέρυσι
συγκριτικά με 9,9 το
2021, μια αύξηση
μεγαλύτερη από αυτή του
αριθμού των επιβατών
–αυτοί αριθμούσαν 3,4
δισεκ. την περασμένη
χρονιά, από 2,3 δισεκ.
το 2021. Το 2019, πριν
από την πανδημία,
πραγματοποιήθηκε αριθμός
ρεκόρ 4,5 δισεκ.
αεροπορικών ταξιδιών και
το ποσοστό των
περιστατικών ανά 1.000
επιβάτες ήταν 5,6
αποσκευές, δηλαδή δύο
μονάδες λιγότερες σε
σχέση με το 2022.
Αυτή η επιδείνωση έρχεται
ύστερα από χρόνια
σταθερής βελτίωσης, στο
πλαίσιο της τεχνολογικής
ανάπτυξης, σύμφωνα με τη
Sita, που συγκεντρώνει
τα στατιστικά αυτά με
βάση δεδομένα από το
δικό της σύστημα
διαχείρισης που έχει
αναπτύξει σε 2.400
αεροδρόμια: το 2007, το
ποσοστό των περιστατικών
αυτών ήταν περίπου 19
για κάθε 1.000 επιβάτες.
Σε ό,τι αφορά τις αιτίες
της κατάστασης αυτής,
όπως εξηγεί στο Γαλλικό
Πρακτορείο η Νικόλ Χογκ,
διευθύντρια του τμήματος
«διαχείρισης αποσκευών»
στη Sita: «Ο κλάδος
βίωσε μια ταχύτερη από
την αναμενόμενη ανάκαμψη
μετά την πανδημία» με «ελλείψεις
προσωπικού, με άπειρους
εργαζομένους»
και με κορεσμένα
αεροδρόμια.
Πολλά μεγάλα ευρωπαϊκά
αεροδρόμια,
όπως το
Άμστερνταμ-Σίπχολ, της
Φρανκφούρτης και το
Σαρλ-ντε-Γκολ στο Παρίσι
είχαν τέτοια περιστατικά
κατά το καλοκαίρι του
2022.
Η κατάσταση στη γηραιά
ήπειρο επιδεινώθηκε σημαντικά
την περασμένη χρονιά: το
ποσοστό των περιστατικών
τριπλασιάστηκε σε 15,7
ανά 1.000 επιβάτες
σύμφωνα με την Χογκ. Στη
Βόρεια Αμερική, ήταν
6,35 και στην Ασία 3.
Τα προβλήματα με τις
αποσκευές εμφανίζονται
περισσότερο στα διεθνή
ταξίδια,
19,3 ανά 1.000 επιβάτες
συγκριτικά με 2,4 για
τις πτήσεις εσωτερικού.
Πηγή: Fortune |