| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Πέμπτη, 00:01 - 01/02/2024

 

 

Η εμπορική συμφωνία ΕΕ-Mercosur θα πρέπει να χωριστεί σε δύο διακριτά μέρη για να παρακαμφθεί η γαλλική αντίθεση, η οποία βασίζεται σε γεωργικά ζητήματα, πρότεινε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, σε μια προσπάθεια να ενισχυθούν οι εξαγωγικές αγορές εκτός της Κίνας.

 

 

Καθώς οι διαμαρτυρίες των αγροτών έχουν εξαπλωθεί σε ολόκληρη τη χώρα, η γαλλική κυβέρνηση επιβεβαίωσε την αντίθεσή της στην εμπορική συμφωνία ΕΕ-Mercosur, μια συμφωνία που θα ενίσχυε το εμπόριο μεταξύ της ΕΕ και του μπλοκ της Λατινικής Αμερικής (Βραζιλία, Αργεντινή, Ουρουγουάη και Παραγουάη).

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν υπογράμμισε την Τρίτη ότι η Γαλλία «ζητά να μην υπογραφεί η συμφωνία, ως έχει». Ο Γάλλος πρόεδρος είχε προηγουμένως δηλώσει ότι δεν θα μπορούσε να επιβάλει περιβαλλοντικά πρότυπα στους αγρότες, ενώ θα επέτρεπε περισσότερες εισαγωγές αγροτικών προϊόντων που δεν θα έπρεπε να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες.

Ωστόσο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ελπίζει ότι η συμφωνία θα ενισχύσει τις εξαγωγές της προς τη Λατινική Αμερική με χαμηλότερους δασμούς, ζητά να συναφθεί η συμφωνία το συντομότερο δυνατό.

«Οι διαπραγματεύσεις για μια συμφωνία Mercosur εκκρεμούν για πάνω από 20 χρόνια», δήλωσε την Τρίτη (30 Ιανουαρίου) στους δημοσιογράφους η Χίλντεγκαρντ Μιούλερ, επικεφαλής της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας VDA.

Ενώ οι επίσημες διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία ΕΕ-Mercosur έχουν ολοκληρωθεί το 2019, η ολοκλήρωσή της εξαρτάται τώρα από μια παράλληλη συμφωνία στην οποία η ΕΕ θέλει να ρυθμίσεις ορισμένα περιβαλλοντικά ζητήματα  όπως  η προστασία των δασών.

«Δεν υπάρχει πρακτικά καμία πρόοδος στις συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου», κατήγγειλε η Μιούλερ, αναφερόμενη όχι μόνο στην ΕΕ-Mercosur, αλλά και στην αποτυχημένη σύναψη εμπορικής συμφωνίας με την Αυστραλία, στη σχεδιαζόμενη επικαιροποίηση της συμφωνίας ΕΕ-Μεξικού, καθώς και στις δύσκολες διαπραγματεύσεις με την Ινδία.

«Γίνεται λόγος για ‘μείωση κινδύνου [στο εμπόριο]’, αλλά αυτό δεν φαίνεται εφικτό», είπε, αναφερόμενη στη στρατηγική της ΕΕ να μειώσει την οικονομική της εξάρτηση από την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο και έναν από τους βασικούς εξαγωγικούς προορισμούς των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

«Κάθε συμφωνία που δεν συνάπτεται ενισχύει τους άλλους και αποδυναμώνει εμάς», προειδοποίησε η Μιούλερ. Τα κράτη μέλη του μπλοκ της Mercosur έχουν ήδη επισημάνει τον στόχο να προωθήσουν μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου όχι μόνο με την ΕΕ, αλλά και με την Κίνα.

Να χωριστεί η συμφωνία στα δύο;

Ως πιθανή λύση για την επιτάχυνση της συμφωνίας, η Μιούλερ πρότεινε τη διάσπαση της συμφωνίας ΕΕ-Mercosur σε δύο μέρη. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαν να εφαρμοστούν προσωρινά τμήματα της συμφωνίας, όπως αυτά που αφορούν τους τελωνειακούς δασμούς, ενώ τα πιο επίμαχα τμήματα θα μπορούσαν αρχικά να μην εφαρμοστούν.

«Κάνουμε υπερβολικά πολύπλοκες συμφωνίες και καταλήγουμε να βλάπτουμε τους εαυτούς μας, επειδή δεν μπορούμε να πετύχουμε τίποτα σε κανέναν από τους οικονομικούς τομείς», δήλωσε η Μιούλερ.

«Μπορείτε μερικές φορές να δείτε ότι οι άνθρωποι κολλάνε σε ένα θέμα. Στις [διαπραγματεύσεις με] το Μεξικό είναι η ενεργειακή πολιτική, στη Mercosur είναι η αγροτική πολιτική, και όλοι οι άλλοι τομείς υποφέρουν κατά συνέπεια», είπε.

«Επομένως, θα πρέπει επίσης να εξετάσουμε αν αυτές οι εμπορικές συμφωνίες θα πρέπει να χωριστούν σε μέρη, ώστε να μπορούν να έχουν αποτέλεσμα», είπε, προσθέτοντας ότι αυτό θα έκανε τους επικριτές να δουν τον θετικό αντίκτυπο της συμφωνίας, και έτσι «να μειωθούν και οι ανησυχίες σε άλλους τομείς».

Παρόμοια ιδέα είχε διατυπώσει στο παρελθόν ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, ο οποίος τον Νοέμβριο δήλωσε ότι οι ευρείες συμφωνίες που αφορούν πολλούς τομείς, γνωστές ως «συνολικές συμφωνίες», συχνά περιπλέκουν τις διαπραγματεύσεις.

«Δεν σας κρύβω ότι αυτές οι ολοκληρωμένες συμφωνίες, που σημαίνουν να τα κάνουμε όλα μαζί, μηχανολογία και υπηρεσίες και γεωργία, προκαλούν πάντα μόνο προβλήματα, και στην πραγματικότητα είναι πάντα ο γεωργικός τομέας που προκαλεί προβλήματα», δήλωσε ο Χάμπεκ με αφορμή την αποτυχία της ΕΕ να συνάψει συμφωνία με την Αυστραλία λόγω διαφωνιών για το βόειο και το πρόβειο κρέας.

Παρόμοια προσέγγιση είχε ακολουθηθεί με τη συμφωνία εμπορίου και επενδύσεων με τον Καναδά, γνωστή ως CETA, η οποία τέθηκε προσωρινά σε ισχύ το 2017 όσον αφορά τους τελωνειακούς δασμούς, αν και τα πιο αμφιλεγόμενα μέρη της συμφωνίας πρέπει ακόμη να επικυρωθούν επίσημα από όλα τα κράτη μέλη πριν τεθούν σε ισχύ.

Δεν είναι σαφές, ωστόσο, αν η ιδέα της διάσπασης της συμφωνίας θα μπορούσε να λειτουργήσει και με τη συμφωνία ΕΕ-Mercosur.

«Για τη Γαλλία, η διάσπαση της συμφωνίας δεν αποτελεί επιλογή», δήλωσε ευρωπαϊκή διπλωματική πηγή.

«Η γερμανική κυβέρνηση εξακολουθεί να είναι σταθερά προσηλωμένη στην ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις χώρες της Mercosur, Βραζιλία, Αργεντινή, Ουρουγουάη και Παραγουάη, το συντομότερο δυνατό», δήλωσε εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας στο Euractiv, αναφερόμενος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή που ηγείται των διαπραγματεύσεων.

Σε αντίθεση με τη Γαλλία, η γερμανική κυβέρνηση ήταν πάντα ένθερμος υποστηρικτής της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου μεταξύ της ΕΕ και της Mercosur, από την οποία ελπίζει ότι μπορεί να δώσει ώθηση στις βιομηχανίες της χώρας με εξαγωγικό προσανατολισμό, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κατασκευαστές μηχανημάτων.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο της Αργεντινής Χαβιέρ Μιλέι, του οποίου η υποστήριξη προς τη συμφωνία δεν ήταν προηγουμένως σαφής. Και οι δύο  όμως εν τέλει «συμφώνησαν ότι οι διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία πρέπει να ολοκληρωθούν γρήγορα».

Οι Γάλλοι αγρότες στους δρόμους

Τη Δευτέρα, Γάλλος αξιωματούχος έκανε λόγο για τερματισμό των διαπραγματεύσεων με τις χώρες της Mercosur, που διεξάγονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Η Επιτροπή κατανόησε ότι ήταν αδύνατο να ολοκληρωθούν οι συνομιλίες σε αυτό το πλαίσιο», δήλωσε Γάλλος αξιωματούχος. «Αντιλαμβανόμαστε ότι έδωσε εντολή στους διαπραγματευτές της να τερματίσουν τις διαπραγματευτικές συνεδρίες που βρίσκονταν σε εξέλιξη στη Βραζιλία, και ιδίως την επίσκεψη που είχε προβλεφθεί από τον αντιπρόεδρο της Επιτροπής σε περίπτωση κατάληξης», πρόσθεσε ο αξιωματούχος.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Μίχαελ Χάγκερ, επικεφαλής του γραφείου του Ευρωπαίου Επιτρόπου Εξωτερικού Εμπορίου Βάλντις Ντομπρόβσκις« “Δεν υπάρχει καμία διακοπή. Σίγουρα δεν πρόκειται να σκίσουμε ξαφνικά τα χαρτιά μας, να πάμε σπίτι μας και να κάτσουμε σε μια ξαπλώστρα», ανέφερε το Politico.

Πηγή: Politico

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum