Την ίδια ώρα και παρά
την ανοδική τάση στις
τιμές, η ζήτηση για
καύσιμα κίνησης στην
ελληνική αγορά κινείται
σταθερά ανοδικά.
Ενδεικτικά, τα στοιχεία
του πενταμήνου
καταγράφουν αύξηση στη
ζήτηση για αμόλυβδη
βενζίνη κατά 2,4% σε
σχέση με το αντίστοιχο
περσινό διάστημα και για
το diesel κίνησης κατά
6,1%.
Η μέση τιμή
Σύμφωνα με τα τελευταία
στοιχεία του υπουργείου
Ανάπτυξης, η μέση
πανελλαδική τιμή της
απλής αμόλυβδης κινείται
μια ανάσα από τα 1,9
ευρώ ανά λίτρο και πιο
συγκεκριμένα στις 30/6 η
μέση τιμή λιανικής
πώλησης ήταν στα 1,897
ευρώ το λίτρο και του
diesel κίνησης στα 1,658
ευρώ/λίτρο. Αυτή τη
στιγμή μόνο στα
Δωδεκάνησα (2,069 ευρώ
το λίτρο) και στις
Κυκλάδες (2,145 ευρώ το
λίτρο) η μέση τιμή της
βενζίνης ξεπερνά τα 2
ευρώ, ενώ στον Νομό
Κεφαλληνίας βρίσκεται
στα 1,988 ευρώ ανά
λίτρο.
Σε Αττική και
Θεσσαλονίκη η μέση τιμή
της αμόλυβδης βενζίνης
έχει εκ νέου ανοδική
τάση και κινείται στα
1,862 ευρώ το λίτρο.
Ομως, σε πρατήριο υγρών
καυσίμων στη Λεωφόρο
Μαραθώνος η τιμή φτάνει
τα 1,979 ευρώ το λίτρο
και στο κέντρο της
Αθήνας αγγίζει τα 2
ευρώ. Αντίστοιχη εικόνα
καταγράφεται και στη
Θεσσαλονίκη, με την τιμή
να κυμαίνεται σε
κεντρικά σημεία της
πόλης στα 1,959 ευρώ το
λίτρο, ενώ στον Λαγκαδά
μπορεί να βρει κάποιος
πρατήριο που πωλεί την
αμόλυβδη με 2,068 ευρώ.
Από το τριήμερο
Βέβαια, μπορεί οι τιμές
στην ελληνική αγορά να
βρίσκονται σε χαμηλότερα
επίπεδα συγκριτικά με το
διάστημα πριν από
έναν-ενάμιση μήνα όταν
και η απλή αμόλυβδη
ξεπερνούσε τα 2 ευρώ σε
τουλάχιστον 21 νομούς,
ωστόσο πηγές της αγοράς
σημειώνουν στα «ΝΕΑ» πως
η ανοδική πορεία στην
τιμή της βενζίνης
ξεκίνησε λίγο πριν από
το τριήμερο του Αγίου
Πνεύματος, και
προσθέτουν ότι όσο
κινούμαστε προς την
κορύφωση της τουριστικής
περιόδου η ανοδική τάση
θα συνεχιστεί.
Σε ό,τι αφορά τα αίτια
της αύξησης, οι ίδιες
πηγές τονίζουν πως ένας
βασικός παράγοντας είναι
οι αυξημένες τιμές του
πετρελαίου, καθώς το
Brent αγγίζει και πάλι
τα 86 δολάρια το βαρέλι.
Ταυτόχρονα, σημαντικό
ρόλο για τις τελικές
τιμές στην αντλία
διαδραματίζουν οι
διεθνείς τιμές Platts
της Μεσογείου, οι οποίες
αποτελούν το σημείο
αναφοράς των συμβολαίων
αγοράς καυσίμων μεταξύ
διυλιστηρίων και πελατών
και – όπως φαίνεται –
ακολουθούν κατά πόδας το
Brent.
Premium Έκδοση Τα Νέα |