Οι χαμηλότερες έως και
40% τιμές πώλησης σε
σχέση με αντίστοιχα
μοντέλα άλλων
αυτοκινητοβιομηχανιών,
σε συνδυασμό με σειρά
δωρεάν παροχών προς τους
πελάτες της αποτελούν,
σύμφωνα με τους
αναλυτές, ορισμένους από
τους λόγους για τους
οποίους η BYD ξεπέρασε
πέρυσι σε πωλήσεις την
Tesla του Ελον Μασκ.
Ωστόσο, η επέλαση της
BYD που ίδρυσε το 1995 ο
Κινέζος χημικός Γουάν
Τσανφού και αποτελούσε
για πολλά χρόνια
κατασκευάστρια
επαναφορτιζόμενων
μπαταριών και προϊόντων
αποθήκευσης ενέργειας,
προκαλεί προβληματισμό,
αλλά και… αμφιθυμία στην
Ευρώπη. Οι χαμηλότερες
τιμές των αυτοκινήτων
της BYD, συγκριτικά με
αυτές αντίστοιχων
μοντέλων ευρωπαϊκών
αυτοκινητοβιομηχανιών,
προκαλούν ενδεχομένως
στρεβλώσεις στον
ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
Από την άλλη πλευρά, οι
χαμηλές τιμές
επιταχύνουν τον
ευρωπαϊκό στόχο για
διείσδυση της
ηλεκτροκίνησης. Βέβαια,
η πράσινη μετάβαση και
οι μηδενικές εκπομπές
αερίων θερμοκηπίου μέχρι
το 2050 αποτελούν το
υπόβαθρο του business
plan της BYD που
επιδιώκει να καθιερωθεί
ως «μία ευρωπαϊκή, και
όχι κινεζική, εταιρεία
που δραστηριοποιείται
στην Ευρώπη», όπως έχει
αναφέρει ο Μίκαελ Σου,
γενικός διευθυντής της
κινεζικής
αυτοκινητοβιομηχανίας
για την Ευρώπη. Το
ανώτατο στέλεχος βρέθηκε
στην Αθήνα την περασμένη
Τετάρτη για να
εγκαινιάσει από κοινού
με τη διοίκηση του
ομίλου Σφακιανάκη την
είσοδο της BYD στην
ελληνική αγορά, έχοντας
επιλέξει την ελληνική
εταιρεία ως επίσημο
διανομέα. «Η Ελλάδα
είναι η πρώτη χώρα όπου
ξεκινήσαμε να
δραστηριοποιούμαστε
φέτος. Θα κατασκευάσουμε
στην Ουγγαρία το πρώτο
εργοστάσιό μας στην
Ευρώπη, επιδιώκοντας να
ενισχύσουμε τη συμβολή
μας στην ηλεκτρική
κινητικότητα», τόνισε
την Τετάρτη ο Μίκαελ
Σου. Η εταιρεία αυτή τη
στιγμή διαθέτει προς
πώληση τα αυτοκίνητα
Atto3, ένα SUV, και το
Seal, ένα τετράθυρο
Sedan με τιμές από
37.990 ευρώ και 45.990
αντίστοιχα. Αν και η
διοίκηση δεν έχει
αποκαλύψει τον στόχο της
για το επιδιωκόμενο
μερίδιο στην ελληνική
αγορά, υιοθετεί
επιθετική στρατηγική,
προσφέροντας τριετή
δωρεάν συντήρηση για
παραγγελίες που θα
πραγματοποιηθούν έως το
τέλος της χρονιάς. Στην
ευρωπαϊκή αγορά
ηλεκτρικών και plug-in
υβριδικών αυτοκινήτων
πάντως, η BYD επιδιώκει
να αυξήσει στο 5% –από
ελαφρώς περισσότερο από
1% σήμερα– το μερίδιό
της. Τον στόχο αυτό,
όπως έχει αναφέρει σε
συνέντευξή του ο Μίκαελ
Σου, η BYD επιδιώκει να
πετύχει προτού ξεκινήσει
η παραγωγή στο
εργοστάσιο της
Ουγγαρίας. Πανευρωπαϊκά,
τον περασμένο
Φεβρουάριο, ετησίως, το
μερίδιο των ηλεκτρικών
αυτοκινήτων (επί του
συνόλου της αγοράς)
υποχώρησε ελαφρώς σε 12%
από 12,1%.
Σε 20 χώρες με 251
καταστήματα
Η BYD, που ξεκίνησε να
δραστηριοποιείται στην
αγορά αυτοκινήτου το
2003, επεκτείνεται με
γοργούς ρυθμούς στην
Ευρώπη, διαθέτοντας
παρουσία σε 20 χώρες.
Πέρυσι μόνο εγκαινίασε
148 καταστήματα,
αριθμώντας συνολικά 251.
Στη Μάλτα, τον περασμένο
Νοέμβριο, η κινεζική
πολυεθνική κατέκτησε την
πρώτη θέση σε πωλήσεις
αμιγώς ηλεκτρικών
οχημάτων (BEV). Στην
Αυστρία πραγματοποίησε
1.000 πωλήσεις κατά το
πρώτο έτος παρουσίας της
στη χώρα. Δεν έχει
ξεπεράσει μόνο σε
πωλήσεις την Tesla, αλλά
και σε αριθμό πατεντών
που έχει καταθέσει προς
έγκριση, οι οποίες το
διάστημα 2003-2023 είναι
κατά 16 φορές
περισσότερες, δηλαδή 13
χιλ. συνολικά, έναντι
αυτών της
αυτοκινητοβιομηχανίας
του Ελον Μασκ. Για τα
μεγέθη του ομίλου
Σφακιανάκη, η ανάληψη
της αντιπροσωπείας της
BYD εκτιμάται ότι θα
λειτουργήσει ως τονωτική
ένεση. Ο σχεδιασμός της
ελληνικής εταιρείας
προβλέπει τη δημιουργία,
μέσα στο 2024, συνολικά
έξι αντιπροσωπειών σε
τέσσερις ελληνικές
πόλεις, έχοντας, πριν
από μερικές ημέρες,
εγκαινιάσει το εκθεσιακό
κέντρο της BYD στη
συμβολή της λεωφόρου
Κηφισίας με την οδό
Αμαρυσίας Αρτέμιδος στο
Μαρούσι.
Πηγή: Money Review |