Ο Όμιλος
Volkswagen προειδοποίησε
ότι ενδέχεται να κλείσει
το εργοστάσιο
συναρμολόγησης της
μάρκας Audi που διαθέτει
στις Βρυξέλλες, λόγω της
απότομης πτώσης της
ζήτησης για τα ηλεκτρικά
αυτοκίνητα υψηλής
τεχνολογίας, αναφέρει το
Reuters.
Η κορυφαία
αυτοκινητοβιομηχανία της
Ευρώπης υπέστη
ένα ισχυρό οικονομικό
πλήγμα, το οποίο είχε
σαν αποτέλεσμα να
μειώσει τον στόχο του
περιθωρίου κέρδους της
για το τρέχον έτος.
Η VW δεν έχει κλείσει
μέχρι τώρα κανένα
εργοστάσιο της, από τότε
που έκλεισε το
εργοστάσιο του
Westmoreland στην
Πενσυλβάνια, στις ΗΠΑ,
το 1988.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες
έχουν πληγεί από τη
χαμηλότερη από την
αναμενόμενη ζήτηση για
τα EV. Επένδυσαν
εκατοντάδες δισεκ. ευρώ
στην ανάπτυξη των
αυτοκινήτων μηδενικών
ρύπων και στην εξέλιξη
της ηλεκτρικής
κινητικότητας, αλλά οι
πωλήσεις δεν ακολούθησαν
τις ανοδικές τάσεις που
είχαν προβλέψει όταν
ανακοίνωσαν τα
προγράμματα τους.
Η Audi είχε
προειδοποιήσει νωρίτερα
φέτος, τους μετόχους και
τους επενδυτές ότι οι
πωλήσεις της το 2024, θα
μειωθούν και πως κάνει
μεγάλες προσπάθειες για
να ανανεώσει την γκάμα
της με νέα μοντέλα και
να μειώσει το κόστος
παραγωγής τους.
Η VW ανέφερε σε δήλωση
της, στις 9 Ιουλίου, ότι
το κόστος εύρεσης
εναλλακτικής χρήσης για
το εργοστάσιο των
Βρυξελλών ή το κλείσιμό
του, καθώς και άλλες
απρογραμμάτιστες
δαπάνες, θα έχουν
αντίκτυπο συνολικά έως
και 2,6 δισεκ. ευρώ το
οικονομικό έτος 2024,
στον οικονομικό της
προϋπολογισμό.
Ένα ακόμη ανησυχητικό
στοιχείο για την εξέλιξη
της ηλεκτροκίνησης είναι
η απόφαση
της Mercedes-Benz να
επιβραδύνει τα σχέδια
για την ανάπτυξη του
εργοστασίου μπαταριών
που προορίζονται για τα
αμιγώς ηλεκτρικά
αυτοκίνητα, λόγω της
χαμηλότερης ζήτησης για
τα EV, αναφέρει το
Automotive News Europe.
Η πρόβλεψη της
Mercedes-Benz ότι το 50%
των πωλήσεων της θα
είναι είτε αμιγώς
ηλεκτρικά μοντέλα, είτε
plug-in υβριδικά έως το
2025, φαίνεται όλο και
πιο απίθανη, αναφέρει το
Reuters.
Η Mercedes-Benz θα
περιμένει να δει εάν η
ζήτηση ηλεκτρικών
οχημάτων θα αυξηθεί πριν
αυξήσει την παραγωγή
μπαταριών, καθώς οι
χαμηλότερες
προβλεπόμενες πωλήσεις
των EV δείχνουν ότι δεν
θα χρειάζεται πλέον την
χωρητικότητα που είχε
αρχικά προγραμματιστεί
για το 2030, δήλωσε ο
Markus Schafer,
επικεφαλής τεχνολογίας
του ομίλου.
Η πολυτελής γερμανική
αυτοκινητοβιομηχανία
είχε ανακοινώσει το 2022
ότι θα χρειαζόταν
περισσότερες από 200 gWh
χωρητικότητας μπαταρίας
μέχρι το τέλος της
δεκαετίας και σχεδίαζε
να κατασκευάσει οκτώ
εργοστάσια κυψελών
παγκοσμίως με
συνεργάτες,
συμπεριλαμβανομένων
τεσσάρων στην Ευρώπη.
Ωστόσο, με τη ζήτηση EV
χαμηλότερη από ό,τι
είχαν προβλέψει πολλές
αυτοκινητοβιομηχανίες,
ανάγκασε και την
Mercedes-Benz να
αναθεωρήσει τα
προγράμματα της.
Η πρόβλεψη των 200 gWh
βασίστηκε στην υπόθεση
ότι το σύνολο των
ετήσιων πωλήσεων περίπου
δύο εκατομμυρίων
οχημάτων της
Mercedes-Benz θα ήταν
ηλεκτρικές μέχρι το
2030, δήλωσε ο Schaefer
στις 8 Ιουλίου. |