Σημειώνεται ότι η
Ελλάδα μοιράζεται με την
Κύπρο την προτελευταία
θέση μεταξύ των
ευρωπαϊκών χωρών,
στις οποίες αναλογεί
λιγότερο από ένας
φορτιστής ηλεκτρικών
αυτοκινήτων ανά 100
χιλιόμετρα οδικού
δικτύου, όταν στην
Ολλανδία αντιστοιχούν
64,3 συσκευές φόρτισης.
GRID Charge:
Περισσότεροι από 2.100
φορτιστές
Ειδικότερα, την είσοδό
του στον κλάδο φόρτισης
ηλεκτρικών οχημάτων
ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ, μέσω
της GRID Charge,
θυγατρικής της εταιρείας
του Ομίλου GRID Telecom.
Με εξασφαλισμένη
ευρωπαϊκή χρηματοδότηση
ύψους 6 εκατ. ευρώ,
η GRID Telecom, ως
δικαιούχος και
συντονίστρια της δράσης
EXPAND-ECohesion του
ευρωπαϊκού μηχανισμού
χρηματοδότησης
Connecting Europe
Facility (CEF), θα
συμμετάσχει στην
ανάπτυξη του μεγαλύτερου
δικτύου ταχυφορτιστών
πανευρωπαϊκά, με
περισσότερους από 2.100
σταθμούς φόρτισης, σε
συνεργασία με μεγάλες
ευρωπαϊκές εταιρείες
διαχείρισης σημείων
φόρτισης ηλεκτρικών
οχημάτων (CPOs)»,
τονίζεται στην
ανακοίνωση.
Οπως ανακοινώθηκε η
GRID Charge θα
δραστηριοποιηθεί στον
τομέα της υπερταχείας
φόρτισης,
εγκαθιστώντας σε
επιλεγμένα σημεία σε όλη
τη χώρα φορτιστές
σύγχρονης τεχνολογίας
(Superchargers DC,
Ultra-rapid DC
chargers).
Οι νέοι υπερσύγχρονοι
ταχυφορτιστές θα
διαθέτουν ισχύ εξόδου
έως 360 kW για την
εύκολη και γρήγορη
εξυπηρέτηση ελαφρών και
βαρέων οχημάτων στο
εθνικό δίκτυο
αυτοκινητοδρόμων και σε
κόμβους εισόδου-εξόδου
των πόλεων.
Παράλληλα, η
GRID Charge θα
προχωρήσει στη
δημιουργία και ενός
δικτύου συμβατικής
φόρτισης εναλλασσόμενου
ρεύματος (Fast AC
chargers), για τον
αστικό ιστό
(καταστήματα, χώρους
στάθμευσης, πρατήρια
καυσίμων κ.λπ.) καθώς
και για απομακρυσμένα
σημεία με χαμηλότερη
επισκεψιμότητα.
ΔΕΗ blue: Στόχος οι
10.000 φορτιστές
Η ΔΕΗ blue, η εταιρεία
μέλος της ΔΕΗ που
δραστηριοποιείται στον
τομέα της
ηλεκτροκίνησης, ξεπέρασε
τους 1.500 σταθμούς
φόρτισης εξυπηρετώντας
περίπου 49 περιοχές στη
χώρα. Πλέον κινείται για
τον επόμενο μεγάλο στόχο
που είναι η ανάπτυξη
μέχρι το 2025 ενός
δικτύου 10.000 δημόσια
προσβάσιμων φορτιστών
στην Ελλάδα.
Ο δεύτερος στόχος της
ΔΕΗ είναι μέσα από την
εφαρμογή της ΔΕΗ blue,
να προσφέρει και
υπηρεσίες σχετικά με τη
φόρτιση, όπως υπηρεσίες
εύρεσης σημείου, αλλά
και άλλες που θέτουν στο
επίκεντρο τις ανάγκες
του οδηγού. Σημειώνεται
ότι η ΔΕΗ παρέχει
«πράσινη» ηλεκτρική
ενέργεια μέσα από τους
1.000 δημόσιους σταθμούς
φόρτισης.
Η στρατηγική της
διείσδυσης της ΔΕΗ στην
ηλεκτροκίνηση
περιλαμβάνει στρατηγικές
συνεργασίες.Μία εξ αυτών
το 2022, και
συγκεκριμένα τον
Σεπτέμβριο, ήταν με την
αλυσίδα λιανικού
εμπορίου «Σκλαβενίτης»
και αφορούσε στην
ανάπτυξη του μεγαλύτερου
δικτύου της σε δημόσια
προσβάσιμους φορτιστές.
Συγκεκριμένα, η
συνεργασία έχει ως στόχο
την τοποθέτηση 687
σταθμών φόρτισης
ηλεκτρικών οχημάτων, που
θα καλύπτουν 1.374
θέσεις φόρτισης – καθώς
κάθε φορτιστής θα
εξυπηρετεί συγχρόνως έως
και 2 οχήματα – σε 119
καταστήματα της αλυσίδας
«Σκλαβενίτης» σε όλη την
Ελλάδα, εντός του
2022-23, δημιουργώντας
ένα εκτενές δίκτυο
σταθμών ηλεκτρικής
φόρτισης στην Ελλάδα.
Οι οδηγοί θα μπορούν να
κάνουν χρήση της
υπηρεσίας ΔΕΗ blue και
να φορτίσουν το όχημά
τους κατά τις ώρες
λειτουργίας των
καταστημάτων,
αλλά και τις υπόλοιπες
ώρες, εφόσον ο χώρος
στάθμευσης διαθέτει
ελεύθερη πρόσβαση.
υμφωνία χρηματοδότησης
για την ανάπτυξη δικτύου
σταθμών φόρτισης
ηλεκτρικών οχημάτων και
σταθμών υδρογόνου στην
Ελλάδα ανακοίνωσαν
σήμερα η Ευρωπαϊκή
Τράπεζα Επενδύσεων
(ΕΤΕπ) και η Motor Oil.
Motor Oil (NRG): Στόχος
οι 3.000 σταθμοί
φόρτισης
Η Motor Oil συνήψε
πρόσφατα 10ετές δάνειο
με την ΕΤΕπ ύψους 40
εκατ. ευρώ, με το οποίο
συγχρηματοδοτείται το
επενδυτικό πρόγραμμα της
εταιρείας για την
ανάπτυξη εκτεταμένου
δικτύου σταθμών φόρτισης
ηλεκτρικών οχημάτων και
σταθμών υδρογόνου σε όλη
την Ελλάδα.
Το επενδυτικό σχέδιο της
Motor Oil προβλέπει την
εγκατάσταση περίπου
3.000 σταθμών φόρτισης
ηλεκτρικών μέσων
μεταφοράς. Οι υποδομές
για τα μέσα μεταφοράς
που κινούνται με
υδρογόνο θα
περιλαμβάνουν μία
ηλεκτρολυτική κυψέλη για
την παραγωγή υδρογόνου,
σταθμό τροφοδοσίας για
τη φόρτωση υδρογόνου στα
ρυμουλκούμενα βυτία,
ρυμουλκούμενα βυτία
υδρογόνου και σταθμούς
ανεφοδιασμού με
υδρογόνο.
Η εταιρεία στοχεύει
τους 2.000
φορτιστές έως το τέλος
του 2023 μέσα
από τα πρατήρια καυσίμων
AVIN και Shell, που
συνεργάζονται ή ανήκουν
στον μητρικό όμιλο, όσο
και τα σούπερ μάρκετ,
(ήδη συνεργάζεται νε τις
αλυσίδες Μασούτη και My
Market), αλλά και άλλους
δημόσιους χώρους που
διαθέτουν μεγάλα
πάρκινγκ (εταιρίες με
στόλους οχημάτων,
εταιρείες ενοικιάσεων
αυτοκινήτων κτλ).
Πηγή: Ημερησία |