| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 00:01 - 05/05/2023

 

 

Το Ντιτρόιτ λέει ότι όλα πάνε τέλεια, αλλά το χρηματιστήριο φαίνεται να μην πείθεται. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors και Ford Motor ανέφεραν λειτουργικά κέρδη πολύ πάνω από τις προσδοκίες της Wall Street το πρώτο τρίμηνο. Και οι δύο εταιρείες λένε ότι οι καλές στιγμές πρόκειται να συνεχιστούν παρά τη σκοτεινή εικόνα της οικονομίας και τις απαιτούμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ηλεκτρικά οχήματα. Οι μετατροπές των συμβατικών σε ηλεκτροκίνητα εγκυμονούν κινδύνους, αλλά οι ελλείψεις 3,6 εκατομμύριων πωλήσεων αυτοκινήτων λόγω της εποχής της Covid σημαίνει τα προσοδοφόρα βενζινοκίνητα μπορούν να προκαλούν αισιοδοξία, χάρη στην ανεκπλήρωτη ζήτηση.

 

 

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια δύσκολη μεταβατική στιγμή. Οι επενδυτές και, όλο και περισσότερο, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θέλουν να δουν δραματικές αλλαγές που αφήνουν πίσω τα ορυκτά καύσιμα. Το κόστος είναι ξεκάθαρο: η Ford τώρα αναφέρει τα αποτελέσματα για την ηλεκτρική κατηγορία της ξεχωριστά, όπου το κόστος, χωρίς τους τόκους ή τους φόρους, είναι διπλάσιο από τα έσοδα. Οι απώλειες είναι ο κανόνας για τους παλιούς κατασκευαστές που κυνηγούν τον ηγέτη της ηλεκτροκίνησης Tesla, ο οποίος προς το παρόν είναι πιθανότατα μοναδικός στο να αποκομίζει κέρδη από αυτοκίνητα χωρίς εκπομπές ρύπων.

Αλλά το Ντιτρόιτ έχει κάτι που δεν έχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να χρηματοδοτήσουν αυτές τις απώλειες: επιχειρήσεις πλούσιες σε ταμειακές ροές και αυτοκίνητα με χρήση φυσικού αερίου. Η Ford και η GM ανέφεραν συνολικά λειτουργικά κέρδη 43% και 20% πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών αυτό το τρίμηνο, αντίστοιχα, σύμφωνα με τη Refinitiv. Ωστόσο, η μετοχή της GM υποχώρησε 3% μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Η Ford σημείωσε παρόμοια πτώση κάποιες ώρες μετά τα αποτελέσματά της την Τρίτη.

Μέρος της ανησυχίας έχει πιθανώς να κάνει με την τιμολόγηση. Η μεγάλη δύναμη του Ντιτρόιτ τον τελευταίο καιρό ήταν, αντιδιαισθητικά, η έλλειψη αυτοκινήτων προς πώληση, χάρη στις αλυσίδες εφοδιασμού που καταστράφηκαν από την πανδημία και άφησαν ελλείψεις σε βασικά εξαρτήματα όπως ημιαγωγούς. Καθώς οι αγοραστές έψαχναν για τα διαθέσιμα αυτοκίνητα, οι τιμές ανέβηκαν.

Αυτή η άνοδος τιμών πρόσθεσε δισεκατομμύρια στα λειτουργικά κέρδη τα τελευταία χρόνια. Ο φόβος είναι ότι αυτό θα μπορούσε να αντιστραφεί. Οι αγοραστές πιέζονται καθώς πλήττονται απ’ τον πληθωρισμό. Τα επιτόκια των δανείων για αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά περισσότερο από μισή μονάδα σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με την Experian, καθώς η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ αύξησε το κόστος δανεισμού. Αυτό θα κάνει πιο δύσκολο για τους αγοραστές να καταπιούν τις υψηλές τιμές.

Αλλά υπάρχει ακόμα πολλή ανικανοποίητη ζήτηση. Το 2018, η Ford και η GM πούλησαν συνολικά 5,5 εκατομμύρια οχήματα. Αν είχε διατηρηθεί αυτό το ποσοστό, θα είχαν πουλήσει 3,6 εκατομμύρια περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Και τα αποθέματα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξακολουθούν να είναι χαμηλά, ενώ οι τιμές είναι υψηλές, σύμφωνα με την Cox Automotive, αφήνοντας λιγότερες εναλλακτικές σε νέες αγορές.

Πηγή: Financial Times, πρώτη μετάφραση Οικονομικός Ταχυδρόμος

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum