Όπως
αναφέρει το MR,
πρόκειται για µια
φυσιολογική εξέλιξη,
τουλάχιστον για τους
περισσότερους
εµπλεκόµενους στην αγορά
των κατασκευών, µε
δεδοµένο ότι η Intrakat
είχε επίσης ενδιαφερθεί
ζωηρά πριν από µερικούς
µήνες για τον
κατασκευαστικό
«βραχίονα» του οµίλου
Ελλάκτωρ, υποβάλλοντας
µάλιστα και έγγραφη
προσφορά. Τότε, η
Reggeborgh Invest είχε
προκρίνει τελικά την
έναρξη αποκλειστικών
διαπραγµατεύσεων µε τους
έτερους ενδιαφερόµενους,
δηλαδή την Wade Adams
και την Adamas Group του
κ. ∆ηµήτρη Κούτρα.
Σύµφωνα µε τα όσα είχαν
αναφερθεί, η εν λόγω
λύση θεωρούνταν λιγότερο
χρονοβόρα, καθώς δεν θα
απαιτούσε εγκρίσεις από
κανονιστικούς φορείς,
όπως π.χ. η Επιτροπή
Ανταγωνισµού, ενώ δεν θα
ενισχυόταν κι ένας
άµεσος ανταγωνιστής.
Ωστόσο, µετά το πρόσφατο
«ναυάγιο» στις εν λόγω
συζητήσεις, φαίνεται πως
επανήλθε στο προσκήνιο η
λύση της Intrakat και
της επενδυτικής της
οµάδας, η οποία άλλωστε
γνωρίζει από πρώτο χέρι
τα ζητήµατα της «Ακτωρ»,
έχοντας υπάρξει
επενδυτές σε αυτήν και
τον όµιλο Ελλάκτωρ,
µέχρι και πριν από ένα
χρόνο. Ηταν η περίοδος
των έντονων και δηµόσιων
αντιπαραθέσεων,
προσφυγών στη δικαιοσύνη
και δεκάδων non-paper
και ανακοινώσεων, όπου η
µία πλευρά κατηγορούσε
την άλλη, θέλοντας να
εξασφαλίσει τον έλεγχο
της διοίκησης του
οµίλου. Από τη µάχη αυτή
νικητής αναδείχθηκε,
έστω και µε σηµαντικό
οικονοµικό κόστος, η
Reggeborgh Invest, µε
την πλευρά των Γ.
Καϋµενάκη, ∆. Μπάκου και
Αλ. Εξάρχου να πουλάει
εντέλει το µερίδιό της
(πλησίον του 30%) στον
όµιλο Βαρδινογιάννη και
να αποχωρεί. Τότε είχαν
δηλώσει ότι «η απόφαση
της πώλησης των µετοχών
µας ήταν η κατάληξη
µακράς περιόδου
αντιπαραθέσεων µετόχων
αλλά και σε συνέχεια της
υποβολής επίσηµης
προσφοράς για την
εξαγορά των µετοχών
Ελλάκτωρ κυριότητας της
Reggeborgh, η οποία δεν
έτυχε θετικής
ανταπόκρισης. Η αποδοχή
της ελκυστικής πρότασης
που δεχθήκαµε από τη
Motor Oil κλείνει τον
κύκλο της επένδυσης που
είχε ξεκινήσει µε
διαφορετικές προοπτικές,
στρατηγική και όραµα,
αλλά ταυτόχρονα
ελπίζουµε ότι θα
τερµατίσει και τις
ενδοµετοχικές διαµάχες
που επί µακρού χρόνου
λάµβαναν χώρα στην
εταιρεία». Εκείνη η
πώληση εκτιµάται ότι
απέφερε στους εφοπλιστές
ένα ποσό της τάξεως των
180 εκατ. ευρώ. Ανάλογης
αξίας πιθανόν να είναι
και η όποια συµφωνία
επιτευχθεί το επόµενο
διάστηµα για την εξαγορά
της «Ακτωρ».
Λίγους µήνες µετά την
αποχώρηση από την
«Ελλάκτωρ», η πλευρά των
εφοπλιστών και του κ.
Εξάρχου ήρθε σε συµφωνία
µε τον όµιλο Intracom
και τον κ. Σωκ. Κόκκαλη
για την εξαγορά της
Intrakat και σήµερα
φαίνεται πως οι εν λόγω
επενδυτές βρίσκονται
κοντά στην ολοκλήρωση
του πλάνου τους, που
προβλέπει τη δηµιουργία
ενός σηµαντικού πόλου
στον τοµέα των
κατασκευών, των ΑΠΕ και
των ακινήτων. Αλλωστε, ο
κ. Εξάρχου γνωρίζει πολύ
καλά και εκ των έσω την
«Ακτωρ», καθώς είχε
διατελέσει διευθύνων
σύµβουλος στην εταιρεία,
κατά την περίοδο της
διοίκησης των αδελφών
Καλλιτσάντση και πριν
επιλέξει τη συµπόρευση
µε τους κ. Γ. Καϋµενάκη
και ∆. Μπάκο και την εν
συνεχεία ανάληψη της
διοίκησης της Intrakat.
Τι θα φέρει μια πιθανή
εξαγορά
Μια πιθανή εξαγορά της
«Ακτωρ» από την Intrakat
θα δηµιουργήσει τον
δεύτερο ισχυρότερο
«πόλο» στον
κατασκευαστικό κλάδο,
πίσω µόνο από τον όµιλο
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το
συνδυασµένο ανεκτέλεστο
υπόλοιπο των δύο
εταιρειών υπολογίζεται
ότι θα προσεγγίζει τα 4
δισ. ευρώ, χωρίς να
υπολογίζονται τυχόν
συνέργειες από την
αυτόµατη αύξηση των
ποσοστών συµµετοχής του
νέου οµίλου, σε σειρά
από κοινοπραξίες µεγάλων
έργων. Για παράδειγµα,
οι δύο εταιρείες
συµµετέχουν, µαζί µε την
ΤΕΡΝΑ, στην κοινοπραξία
του έργου κατασκευής του
οδικού άξονα Λ. Κύµης –
Λυκόβρυσης, ύψους 350
εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η
Intrakat συµµετέχει σε
σειρά έργων Σ∆ΙΤ µε την
Ακτωρ Παραχωρήσεις.
Με δεδοµένο ότι η
τελευταία δεν θα
διαθέτει πλέον
κατασκευαστικό
«βραχίονα», θα πρέπει να
θεωρείται δεδοµένη η
ανάληψη του τεχνικού
αντικειµένου από τον
άλλο εταίρο της
σύµβασης, ήτοι την
Intrakat. Ενα τέτοιο
παράδειγµα αφορά το έργο
Σ∆ΙΤ του οδικού άξονα
Καλαµάτα Ριζόµυλος –
Πύλος – Μεθώνη, ύψους
251,8 εκατ. ευρώ. |