Αυτή η ανοδική πορεία
μεταφράζεται και σε
ενίσχυση των εσόδων που
εισρέουν στα ταμεία των
μεγαλύτερων παικτών του
κλάδου, που
δραστηριοποιούνται στην
ελληνική αγορά καθώς,
από πέρυσι, έχουν δει
μεγέθυνση μεγεθών, με τη
συγκεκριμένη δυναμική να
συνεχίζεται και στην
τρέχουσα οικονομική
χρήση, όπως διαφαίνεται
από τα πρώτα στοιχεία.
Εκτός από τους
ταξιδιώτες, οι οποίοι ως
επί το πλείστον
προχωρούν στη
βραχυχρόνια μίσθωση ενός
οχήματος προκειμένου να
αναβαθμίσουν την
εμπειρία του ταξιδιού
τους, σε αυτή τη λύση
προσφεύγουν και αρκετές
εταιρείες. Η αυξημένη
ζήτηση ενοικιαζόμενων
αυτοκινήτων για
επαγγελματικά ταξίδια ή
ταξίδια αναψυχής, η
τεχνολογική πρόοδος
καθώς και οι παίκτες της
αγοράς με προηγμένες
υπηρεσίες συνιστούν
μερικούς από τους
κύριους λόγους που έχουν
οδηγήσει τον κλάδο σε
μονοπάτι ανάπτυξης.
Θετικό πρόσημο για
Autohellas
Ξεκινώντας από τα μέχρι
στιγμής διαθέσιμα
στοιχεία του ομίλου
Autohellas της
οικογένειας Βασιλάκη, ο
οποίος αντιπροσωπεύει
στη χώρα μας τη Hertz, ο
κύκλος εργασιών από τη
δραστηριότητα των
μισθώσεων στην Ελλάδα
αυξήθηκε το πρώτο
τρίμηνο του 2024 κατά
9,4% σε σχέση με το 2023
αγγίζοντας τα 53,6 εκατ.
ευρώ με την αύξηση να
προέρχεται τόσο από τις
βραχυχρόνιες όσο και από
τις μακροχρόνιες
μισθώσεις. Πιο
συγκεκριμένα, η ανάπτυξη
των βραχυχρόνιων
μισθώσεων ενισχύθηκε από
την αυξημένη ζήτηση της
τοπικής αγοράς αλλά και
των τουριστικών αφίξεων
στο πιο αδύναμο τρίμηνο
του έτους αλλά σε ένα
περιβάλλον χαμηλότερων
τιμών ενοικίασης.
Παράλληλα στις
μακροχρόνιες μισθώσεις
υπάρχει σημαντική αύξηση
αποδοχών παραγγελιών και
συμβάσεων, που έχουν ήδη
οδηγήσει σε αύξηση του
στόλου.
Οι πωλήσεις εξωτερικού
που σχετίζονται με τον
τομέα των μισθώσεων
αυτοκίνητων έφθασαν
συνολικά τα 32,7 εκατ.
ευρώ από 30,3 εκατ.
ευρώ το 2023,
παρουσιάζοντας αύξηση
7,9%, με ισορροπημένη
ανάπτυξη βραχυχρόνιων
και μακροχρόνιων
μισθώσεων, με ιδιαίτερη
δυναμική να εμφανίζεται
στις μηνιαίες εταιρικές
μισθώσεις.
Η δυναμική των αφίξεων
του πρώτου τριμήνου του
έτους συνεχίστηκε και
κατά το δεύτερο τρίμηνο,
επηρεάζοντας θετικά τη
ζήτηση για βραχυχρόνιες
μισθώσεις, και πάλι όμως
με περισσότερα
αυτοκίνητα στους στόλους
και στην αγορά συνολικά.
Παράλληλα η δυναμική και
των μακροχρόνιων
μισθώσεων δείχνει
μεγαλύτερη για την
εταιρεία, τόσο σε
συμβατικά όσο και σε
υβριδικά και ηλεκτρικά
αυτοκίνητα. Με δεδομένο
ότι το μεγαλύτερο μέρος
της ετήσιας κερδοφορίας
του ομίλου παράγεται
κατά το δεύτερο και
τρίτο τρίμηνο, δηλαδή
την τουριστική περίοδο
του καλοκαιριού, οι
προοπτικές για το σύνολο
της χρήσης είναι
θετικές.
Ενίσχυση για Sixt
Ενισχυμένα μεγέθη και
για τη Sixt, η οποία
αναπτύσσεται στην
εγχώρια αγορά από τον
όμιλο Μοτοδυναμική.
Συγκεκριμένα, το πρώτο
εξάμηνο της τρέχουσας
χρήσης η εταιρεία είδε
τον τζίρο της από τη
δραστηριότητα ενοικίασης
αυτοκινήτων να ανέρχεται
στα 15,1 εκατ. ευρώ
καταγράφοντας αύξηση
19,1%.
Σύμφωνα με την εταιρεία,
το πρώτο εξάμηνο υπήρξε
έντονος ανταγωνισμός και
πίεση στις τιμές
ενοικίασης αυτοκινήτων.
Το γεγονός αυτό και σε
συνδυασμό με τον
διαφορετικό χρονισμό
συγκεκριμένων εξόδων και
εσόδων σε σχέση με
πέρυσι (πωλήσεις
αυτοκινήτων της Sixt)
είχε αποτέλεσμα τη
μείωση της λειτουργικής
κερδοφορίας κατά 17,7%.
Ο πρόεδρος και διευθύνων
σύμβουλος του ομίλου,
Πάρης Κυριακόπουλος,
ανέφερε πρόσφατα ότι "οι
επενδύσεις σε στόλο
αυτοκινήτων και
καινούργια σημεία στην
SIXT ήδη αποδίδουν
καρπούς με αύξηση
πωλήσεων και μεριδίου
αγοράς. Για το δεύτερο
εξάμηνο, έχουμε πλήρη
διαθεσιμότητα σε όλα μας
τα προϊόντα και είμαστε
τοποθετημένοι, ώστε να
εκμεταλλευτούμε τη
σημαντική αύξηση των
αφίξεων σε όλα τα σημεία
όπου δραστηριοποιούμαστε
στην ενοικίαση
αυτοκινήτων. Η χρονιά
περιμένουμε να συνεχίσει
δυναμικά και
προσβλέπουμε σε ουσιώδη
ανάπτυξη πωλήσεων, με τη
λειτουργική κερδοφορία
να καλύπτει την υστέρηση
του πρώτου εξαμήνου και
να παρουσιάζει αύξηση σε
σχέση με το 2023".
Υψηλές πτήσεις για Avis
Σε μονοπάτι ενισχυμένων
εσόδων κινήθηκε κατά το
πρώτο τρίμηνο και η
Avis, η οποία βλέπει η
ανοδική πορεία να
συνεχίζεται και τη
φετινή χρονιά.
Συγκεκριμένα, η εκκίνηση
του 2024 υπήρξε θετική
για τον κλάδο της
βραχυχρόνιας μίσθωσης, ο
οποίος το πρώτο τρίμηνο
του έτους εμφάνισε
θετικό ρυθμό ανάπτυξης,
αξιοποιώντας τη
συνεχιζόμενη δυναμική
της διεθνούς επιβατικής
κίνησης, ενώ η τάση αυτή
ενισχύεται περαιτέρω
κατά την καλοκαιρινή
περίοδο. Παράλληλα, ο
κλάδος της μακροχρόνιας
μίσθωσης παρουσιάζει
υγιή ζήτηση σε επίπεδο
εταιρικών μισθώσεων,
αλλά οι μισθώσεις
αυτοκινήτων από ιδιώτες
εμφανίζουν σημάδια
κόπωσης και ουσιαστικής
επιβράδυνσης λόγω των
έντονων πληθωριστικών
πιέσεων. Στο τέλος του
πρώτου τριμήνου της
φετινής οικονομικής
χρήσης, τα έσοδα της
εταιρείας από
μακροχρόνιες μισθώσεις
αυτοκινήτων έτρεξαν με
ρυθμό της τάξεως του
15%.
Την ίδια στιγμή οι
ανεκτέλεστες
επιβεβαιωμένες
παραγγελίες πελατών
περιορίστηκαν σε 2000,
μειωμένες σε σύγκριση με
το αντίστοιχο περσινό
διάστημα, οπότε
ξεπερνούσαν τις 4.500.
Όπως αναφέρουν όλες οι
εταιρείες του κλάδου, το
μεγαλύτερο μέρος των
καλών επιδόσεων
οφείλεται στον τουρισμό,
ο οποίος αναμένεται να
κλείσει με νέα ιστορικά
υψηλά και τη φετινή
χρονιά, ιδιαίτερα σε
επίπεδο αφίξεων.
Θυμίζουμε ότι σημαντική
άνοδο καταγράφει ο
συνολικός αριθμός των
πτήσεων που
πραγματοποιούνται στο
μεγαλύτερο αεροδρόμιο
της χώρας, το "Ελ.
Βενιζέλος". Σύμφωνα με
τα στοιχεία, κατά την
έναρξη της θερινής σεζόν
ο αριθμός των πτήσεων
ημερησίως στο αεροδρόμιο
της Αθήνας ανήλθε σε 850
από περίπου 750 που ήταν
το αντίστοιχο περσινό
διάστημα, σημειώνοντας
αύξηση 11%.
Από τα μέσα, ωστόσο,
Ιουλίου καθώς και σε όλη
τη διάρκεια του
Αυγούστου, δηλαδή στην
κορύφωση της τουριστικής
σεζόν, οι πτήσεις
φθάνουν μέχρι και 1.000
την ημέρα, αγγίζοντας
νέα ιστορικά υψηλά.
Πηγή:
capital.gr |