Ως προς τις
χρηματοοικονομικές
επιδόσεις του κλάδου,
σύμφωνα με την υπεύθυνη
κλαδικών μελετών της
«Στόχασις» Κατερίνα
Ματσούκα, τα λειτουργικά
κέρδη (EBITDA) ως
ποσοστό επί των πωλήσεων
του κλάδου εμφανίζουν
ανοδική πορεία τη διετία
2021-2022 ως αποτέλεσμα
της αύξησης των
πωλήσεων. Συγκεκριμένα
το 2020, έτος κατά το
οποίο εκδηλώθηκε η
πανδημία, τα EBITDA
αντιπροσώπευαν το 9,58%
του τζίρου, μέγεθος που
ανήλθε στο 10,76% και
11,31% του κύκλου
εργασιών τα έτη 2021 και
2022, αντιστοίχως.
Βελτίωση εμφάνισε και ο
δείκτης «υποχρεώσεις
προς EBITDA» την εξαετία
2017-2022, τάση που
φανερώνει την προσπάθεια
των επιχειρήσεων του
κλάδου για περιορισμό
των υποχρεώσεών τους. Ως
εκ τούτου, οι
υποχρεώσεις ως ποσοστό
επί των EBITDA
διαμορφώθηκαν σε 6,24%
το 2019, αυξήθηκαν σε
8,3% το 2020, παρέμειναν
σταθερές το 2021 (8,25%)
και υποχώρησαν στο 6,62%
το 2022.
Επίσης, οι επιχειρήσεις
παροχής υπηρεσιών
logistics προς τρίτους
εμφανίζουν σχεδόν
σταθερό περιθώριο
μεικτού κέρδους, που
κυμαίνεται από 17,73% το
2019 έως 16,58% το 2022.
Περίπου αντίστοιχη είναι
η πορεία του περιθωρίου
καθαρού κέρδους, που
κυμαίνεται από 2,65% το
2019 έως 3,86% το 2022.
Σύμφωνα με τη μελέτη της
«Στόχασις», από το
σύνολο των εξεταζόμενων
επιχειρήσεων του κλάδου,
3 στις 10 μεγαλύτερες
επιχειρήσεις 3PL, βάσει
δημοσιευμένου κύκλου
εργασιών το 2022,
ξεπερνούν τον μέσο όρο
του μεικτού κέρδους.
Ταυτόχρονα, 2 στις 10
μεγαλύτερες επιχειρήσεις
3PL ξεπερνούν τον μέσο
όρο του EBITDA και 4
στις 10 μεγαλύτερες
επιχειρήσεις 3PL
υπερέχουν στον δείκτη
«υποχρεώσεις προς
λειτουργικά κέρδη».
Παρά τις βελτιωμένες
επιδόσεις, ο κλάδος των
logistics βρίσκεται
αντιμέτωπος με υποδομές
χαμηλών προδιαγραφών,
έλλειψη προσωπικού και
ελλιπές χρηματοδοτικό
πλαίσιο, όπως ανέφερε
πρόσφατα ο πρόεδρος της
Ελληνικής Εταιρείας
Logistics Βορείου
Ελλάδας. |