| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τρίτη, 11/04/2023

 

 

Ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα μηνύματα για τις οικονομικές επιδόσεις των εισηγμένων μετά την ολοκλήρωση του α’ τριμήνου της τρέχουσας οικονομικής χρήσης.Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει με βάση τις εκτιμήσεις των διοικήσεων, όπως αυτές εκφράστηκαν κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προηγούμενου έτους.

 

 

Όπως γράφει ο Ανέστης Ντόκας στην Ναυτεμπορική, βέβαια, όπως επισημαίνεται από τις διοικήσεις αρκετών εισηγμένων, φέτος δεν πρόκειται να επαναληφθεί το ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας του 2022, που αναμένεται να ξεπεράσει τα 11,3 δισ. ευρώ του 2007, από 4,08 δισ. ευρώ που ήταν τα καθαρά κέρδη το 2021. Και ο λόγος είναι προφανής: ο ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης της χώρας θα είναι μικρότερος, ενώ η ανοδική πορεία των επιτοκίων εκτιμάται πως θα βάλει «φρένο» στις χορηγήσεις και τις επενδύσεις.

Σημειώνεται ότι κατά την τελευταία τετραετία (2019-2022) παρατηρείται συνεχής άνοδος όσον αφορά την καθαρή κερδοφορία των εισηγμένων κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Με βάση τα εν λόγω στοιχεία, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν πέρυσι σε 575 εκατ. ευρώ, έναντι 368 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2021, 338 εκατ. το 2020 και 165 εκατ. το 2019.

Οι πρώτες εκτιμήσεις

Θετική πορεία, αλλά όχι τα ιστορικά κέρδη του 2022, θα εμφανίσουν στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα δύο διυλιστήρια της χώρας (Helleniq Energy και Motor Oil). Η βασική αιτία είναι οι υψηλές τιμές πετρελαίου διεθνώς, με τα περιθώρια διύλισης να παραμένουν ιδιαίτερα αυξημένα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Παράλληλα, οι δύο κορυφαίες βιομηχανίες της χώρας συνέχισαν να αυξάνουν και το ποσοστό εξαγωγής των πετρελαϊκών προϊόντων σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και σε τρίτες χώρες.

Στον κλάδο του τουρισμού αναμένεται και φέτος να επικρατήσουν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, με τις εισηγμένες εταιρείες που επηρεάζονται από τη βαριά βιομηχανία της χώρας να έχουν πετύχει υψηλές επιδόσεις κερδοφορίας. Έτσι και το πρώτο τρίμηνο του 2023 θα είναι κερδοφόρο για την Αεροπορία Αιγαίου, αλλά και τις εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων Autohellas του ομίλου Βασιλάκη και Μοτοδυναμική του ομίλου Π. Κυριακόπουλου.

Στις εταιρείες προφίλ αλουμινίου και σιδήρου-χάλυβα το 2023 ξεκίνησε με ικανοποιητικούς όγκους πωλήσεων, χωρίς όμως να μπορεί να προβλεφθεί από τώρα πώς θα εξελιχθεί συνολικά η χρονιά. Η μέχρι στιγμής εικόνα, πάντως, δείχνει μικρή αλλά αξιόλογη άνοδο της κερδοφορίας, η οποία στηρίχθηκε στην αύξηση των εξαγωγών.
Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει για την ElvalHalcor, θυγατρική του ομίλου Viohalco, η οποία αυξάνει συνεχώς το ανεκτέλεστο υπόλοιπο εργασιών. Η εταιρεία βέβαια δηλώνει ότι δεν θα μπορέσει να εμφανίσει την υψηλή κερδοφορία του 2022, αλλά θα διατηρηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα, με ό,τι αυτό σημαίνει και για τη διανομή μερίσματος.

Η Cenergy, επίσης θυγατρική του ομίλου Viohalco, μετά το περσινό ιστορικό ρεκόρ επιδόσεων, φέτος αναμένεται να επιτύχει ακόμη υψηλότερα οικονομικά μεγέθη, βασιζόμενη στο υπερδιπλάσιο ανεκτέλεστο υπογεγραμμένων συμβάσεων στα υποβρύχια καλώδια και στους σωλήνες χάλυβα, αλλά και στην υψηλή ζήτηση που υπάρχει για τα καλωδιακά προϊόντα.

Για τον ΟΛΠ, η διοίκηση εκφράζει την αισιοδοξία της ότι και το 2023 το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα εμφανίσει αξιόλογη κερδοφορία, αφού οι αρχικές ενδείξεις από το πρώτο τρίμηνο του 2023 είναι ευοίωνες.

Από τις μετοχές του FTSE 25, o όμιλος Jumbo ήδη ανακοίνωσε στο πρώτο δίμηνο του 2023 αύξηση πωλήσεων κατά 40%, η οποία όμως, σύμφωνα με τη διοίκηση
της εισηγμένης, θα παρουσιάσει τάσεις αποκλιμάκωσης κατά τους επόμενους μήνες.

Οι αναλυτές προσδοκούν για φέτος αύξηση κερδών τόσο για την Coca-Cola HBC (πέρυσι υπήρχαν έκτακτες ζημίες λόγω του ρωσο-ουκρανικού πολέμου) όσο και για τον όμιλο Μυτιληναίου (π.χ. η Edison προβλέπει φέτος EBITDA άνω των 930 εκατ., έναντι 823 εκατ. πέρυσι).

Σαφώς καλύτερα ξεκίνησε το πρώτο φετινό τρίμηνο η τσιμεντοβιομηχανία Τιτάν, με τη ζήτηση στις βασικότερες αγορές της να είναι ανοδική, τις τιμές της αυξημένες σε σχέση με πέρυσι και το ενεργειακό της κόστος αποκλιμακούμενο. H εισηγμένη γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι στοχεύει φέτος σε διψήφια αύξηση πωλήσεων και προσδοκά σαφή βελτίωση στα περιθώρια κέρδους, λόγω αυξημένων τιμολογίων και αποκλιμακούμενου κόστους ενέργειας και πρώτων υλών.

Οι φαρμακοβιομηχανίες

Στον κλάδο του φαρμάκου, η Lavipharm εμφάνισε άνοδο 29,1% στις πωλήσεις κατά το πρώτο φετινό δίμηνο, εξέλιξη που οδηγεί τη διοίκηση πιο κοντά στον στόχο
για ετήσιες πωλήσεις αξίας 59,7 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Ideal έχει θέσει ως στόχο την αύξηση του κύκλου εργασιών μεταξύ 183 και 187 εκατ. ευρώ, από 174,7 εκατ. το 2022, με παράλληλη ενίσχυση των κερδών προ φόρων μεταξύ 23,9 και 25 εκατ. ευρώ, από 21,5 εκατ. πέρυσι.

Όσον αφορά την Profile, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι το 2023 ο κύκλος εργασιών θα ανέλθει στα 30 εκατ. ευρώ, έναντι 25 εκατ. ευρώ που κυμάνθηκε πέρυσι.

Κομβικό ρόλο θα παίξουν οι νέες συμβάσεις έργων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Φυσικά, θα υπάρξουν και εκείνες οι εισηγμένες εταιρείες που θα βρεθούν σε δύσκολη θέση, επηρεαζόμενες από μια πιθανή υποχώρηση της ζήτησης στους κλάδους δραστηριοποίησής τους ή και από τα υψηλότερα κόστη χρηματοδότησης, λόγω των ανοδικών επιτοκίων.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum