| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τρίτη, 28/05/2024

 

 

28 Μαΐου 1937

Η κυβέρνηση της Γερμανίας, υπό τον έλεγχο του Αδόλφου Χίτλερ, ιδρύει μια νέα κρατική εταιρεία αυτοκινήτων, που τότε είχε το όνομα Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH. Αργότερα μέσα στη χρονιά, μετονομάζεται σε Volkswagenwerk ή «Η εταιρεία του αυτοκινήτου του λαού». Πρόκειται για την Volkswagen. 

 

 

Η Volkswagen είχε την έδρα της στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας και αρχικά λειτουργούσε από το Γερμανικό Μέτωπο Εργασίας, μια ναζιστική οργάνωση. 

Εκτός από το φιλόδοξο σχέδιό του για την κατασκευή ενός δικτύου αυτοκινητοδρόμων σε όλη τη Γερμανία, το αγαπημένο project του Χίτλερ ήταν η ανάπτυξη και η μαζική παραγωγή ενός προσιτού αλλά γρήγορου αυτοκινήτου που θα μπορούσε να πωλείται για λιγότερα από 1.000 μάρκα (περίπου 140 δολάρια τότε). 

Για να σχεδιάσει αυτό το «αυτοκίνητο του λαού», ο Χίτλερ κάλεσε τον Φέρντιναντ Πόρσε και το 1938, σε μία ναζιστική συγκέντρωση, δήλωσε: «Αυτό το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί για τις μάζες. Σκοπός του είναι να ανταποκριθεί στις μεταφορικές ανάγκες τους και να τους δώσει χαρά». 

Ωστόσο, λίγο μετά την πρώτη παρουσίαση του KdF (Kraft-durch-Freude)-Wagen (αυτοκίνητο «Δύναμη-Μέσα από Χαρά») στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Βερολίνου το 1939, ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και η Volkswagen σταμάτησε την παραγωγή. 

Μετά το τέλος του πολέμου, με το εργοστάσιο σε ερείπια, οι Σύμμαχοι θα έβαζαν τη Volkswagen στο επίκεντρο των προσπαθειών τους να αναζωογονήσουν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Αρχικά, οι πωλήσεις της Volkswagen στις ΗΠΑ ήταν πιο αδύναμες από ό,τι σε άλλα μέρη του κόσμου, λόγω των ιστορικών σχέσεων της εταιρείας με το ναζιστικό καθεστώς αλλά και γιατί το μικρό μέγεθος και το ασυνήθιστο στρογγυλεμένο σχήμα του αυτοκινήτου δεν το έκαναν ελκυστικό στην αμερικανική αγορά. 

Όμως, το 1959, η διαφημιστική εταιρεία Doyle Dane Bernbach ξεκίνησε μια θρυλική καμπάνια, βαφτίζοντας το αυτοκίνητο «Beetle» (Σκαραβαίο) και προωθώντας το μικρό του μέγεθος σαν το μεγάλο του πλεονέκτημα.

Η ιδέα των διαφημιστών ήταν να «κοροϊδέψουν» όλα τα μειονεκτήματα του αυτοκινήτου, πριν προλάβουν να το κάνουν οι αγοραστές.  Και έτσι γεννήθηκε η διαφημιστική καμπάνια «Think Small», που έμελλε να κάνει το Beetle ένα είδωλο των ‘60s και το πρώτο σε πωλήσεις ξένο αυτοκίνητο στην αμερικανική αγορά τη δεκαετία αυτή. 

Το 1960, η γερμανική κυβέρνηση πούλησε το 60% των μετοχών της Volkswagen στο κοινό, πρακτικά ιδιωτικοποιώντας την εταιρεία. Δώδεκα χρόνια αργότερα, το Beetle κατέρριψε το ρεκόρ του πρώτου σε παραγωγή αυτοκινήτων που κρατούσε για δεκαετίες το θρυλικό Model T της Ford, σπάζοντας το φράγμα των 15 εκατομμυρίων οχημάτων. 

Το 1998, η εταιρεία άρχισε να πουλά το πολυδιαφημισμένο «New Beetle», συνεχίζοντας την παραγωγή του προκατόχου του. Μετά από σχεδόν 70 χρόνια και περισσότερες από 21 εκατομμύρια μονάδες, το τελευταίο αυθεντικό Beetle βγήκε από την γραμμή παραγωγής της Volkswagen  στο Μεξικό, στις 30 Ιουλίου 2003.

Πηγή: Money Review

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum