Η VW απασχολεί περίπου
650.000 εργαζόμενους
παγκοσμίως, εκ των
οποίων σχεδόν 300.000
στη Γερμανία
Η αυτοκινητοβιομηχανία
θεωρεί ότι ένα μεγάλο
εργοστάσιο οχημάτων και
ένα εργοστάσιο
εξαρτημάτων στη Γερμανία
είναι παρωχημένα, δήλωσε
το συμβούλιο εργαζομένων
της εταιρείας,
δεσμευόμενο για «σκληρή
αντίσταση» στα σχέδια
του εκτελεστικού
συμβουλίου.
Το τέλος στην «ασφάλεια
της εργασίας»
Η Volkswagen είπε ότι
αισθάνθηκε επίσης
αναγκασμένη να
τερματίσει το πρόγραμμα
ασφάλειας της εργασίας,
το οποίο ισχύει από το
1994 και το οποίο
αποτρέπει τις περικοπές
θέσεων εργασίας έως το
2029, προσθέτοντας ότι
όλα τα μέτρα θα
συζητηθούν με το
συμβούλιο εργαζομένων.
«Η κατάσταση είναι
εξαιρετικά τεταμένη και
δεν μπορεί να ξεπεραστεί
με απλά μέτρα μείωσης
του κόστους», δήλωσε ο
επικεφαλής της VW,
Thomas Schaefer, σε
γραπτή δήλωση.
Η Volkswagen, η οποία
τροφοδοτεί τις
περισσότερες από τις
πωλήσεις μονάδων της
αυτοκινητοβιομηχανίας
(VW, Audi) , είναι η
πρώτη από τις μάρκες του
ομίλου που υποβλήθηκαν
σε μείωση κόστους με
στόχο την εξοικονόμηση
10 δισεκατομμυρίων ευρώ
έως το 2026, καθώς
προσπαθεί να
εξορθολογήσει τις
δαπάνες για να επιβιώσει
από τη μετάβαση σε
ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ένα δύσκολο οικονομικό
περιβάλλον, οι νέοι
ανταγωνιστές στην Ευρώπη
και η πτώση της
ανταγωνιστικότητας της
γερμανικής οικονομίας
σήμαιναν ότι η
αυτοκινητοβιομηχανία
έπρεπε να κάνει
περισσότερα, δήλωσε ο
διευθύνων σύμβουλος του
Ομίλου Volkswagen,
Oliver Blume, σε δήλωση
προς τη διοίκησή του.
Σημειώνεται πως η
διοίκηση της εταιρείας
και οι εκπρόσωποι των
εργαζομένων είχαν
διαβουλεύσεις επί μακρόν
για τη μείωση του
κόστους παραγωγής ήδη
από τον προηγούμενο
χρόνο. Μεταξύ των μέτρων
που εξετάστηκαν ήταν οι
αλλαγές στον τομέα των
προμηθειών αλλά και η μη
κάλυψη των θέσεων
εργασίας που θα μένουν
πλέον κενές.
Πλήγμα για την κυβέρνηση
Σολτς
Τα σχέδια της γνωστής
γερμανικής βιομηχανίας
είναι ένα ακόμη πλήγμα
για την κυβέρνηση Σολτς,
σημειώνει το Bloomberg
και το πιθανό κλείσιμο
θα σηματοδοτούσε το
πρώτο κλείσιμο στη
Γερμανία κατά τη
διάρκεια της 87χρονης
ιστορίας της εταιρείας,
θέτοντας τη VW σε
σύγκρουση με ισχυρά
συνδικάτα.
«Το οικονομικό
περιβάλλον έχει γίνει
ακόμη πιο σκληρό και
νέοι παίκτες εισέρχονται
στην Ευρώπη», δήλωσε ο
διευθύνων σύμβουλος της
VW Oliver Blume
επισημαίνοντας ότι «Η
Γερμανία ως
επιχειρηματικός τόπος
υποχωρεί όλο και
περισσότερο από πλευράς
ανταγωνιστικότητας».
Η προσπάθεια της
εταιρείας για τη μείωση
του κόστους, όπου
σύμφωνα με το Bloomberg
τα περιθώρια κέρδους
έχουν μείνει πίσω εδώ
και καιρό, γίνεται
δυσκολότερη εν μέσω μιας
ασθμαίνουσας μετάβασης
στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
και μιας επιβράδυνσης
των καταναλωτικών
δαπανών.
Οι διαβουλεύσεις με τους
εργαζόμενους
Η επικεφαλής του
συμβουλίου εργαζομένων
Daniela Cavallo δήλωσε
ότι η διοίκηση της VW
είχε αποτύχει μετά από
συναντήσεις που
περιγράφουν λεπτομερώς
ότι η βασική μάρκα της
εταιρείας, που
κατασκευάζει τα μοντέλα
Golf και Tiguan, απειλεί
να γίνει ζημιογόνος,
σύμφωνα με ξεχωριστή
δήλωση.
Η εταιρεία σχεδιάζει το
κλείσιμο τουλάχιστον
ενός μεγαλύτερου
εργοστασίου κατασκευής
αυτοκινήτων και ενός
εργοστασίου κατασκευής
εξαρτημάτων στη
Γερμανία, δήλωσε,
παράλληλα με την
κατάργηση των
μισθολογικών συμβάσεων.
Η VW απασχολεί περίπου
650.000 εργαζόμενους
παγκοσμίως, εκ των
οποίων σχεδόν 300.000
στη Γερμανία. Οι μισές
έδρες στο εποπτικό
συμβούλιο της εταιρείας
κατέχονται από
εκπροσώπους των
εργαζομένων και το
γερμανικό κρατίδιο της
Κάτω Σαξονίας – το οποίο
κατέχει το 20% των
μετοχών – παίρνει συχνά
το μέρος των
συνδικαλιστικών οργάνων.
Εργαζόμενοι VW: Θα
πολεμήσουμε τα σχέδια
της εταιρείας για
κλείσιμο εργοστασίων
«Η εταιρεία αναζητά
τρόπους να κλείσει
εργοστάσια και σχεδιάζει
απολύσεις. Θα
αντισταθούμε! ».
Με τον τρόπο αυτο
αντέδρασε η Ντιανιέλα
Καβάλο, η επικεφαλής του
συμβουλίου εργαζομένων
της Volkwagen στην
ανακοίνωση των σχεδίων
της εταιρείας για πιθανό
κλείσιμο εργοστασίων στη
Γερμανία.
Η ίδια ανέφερε σε
σημείωμα που κυκλοφόρησε
στους εργαζόμενους ότι ο
διευθύνων σύμβουλος της
μάρκας VW Thomas Schäfer
«παραδέχθηκε» τη Δευτέρα
ότι οι προγραμματισμένες
εξοικονομήσεις είχαν
μείνει πολύ πίσω,
ωθώντας τη μάρκα στο
κόκκινο.
«Ως αποτέλεσμα, πρόσθεσε
η Ντιανιέλα Καβάλο, το
εκτελεστικό συμβούλιο
θέτει τώρα υπό
αμφισβήτηση τα γερμανικά
εργοστάσια, τις
εσωτερικές συλλογικές
συμβάσεις μισθών της VW
και το πρόγραμμα
διασφάλισης των θέσεων
εργασίας που τρέχει
μέχρι το τέλος του
2029».
Αντιδράσεις και
προϊστορία
Η VW απασχολεί περίπου
650.000 εργαζόμενους
παγκοσμίως, εκ των
οποίων σχεδόν 300.000
στη Γερμανία. Οι μισές
έδρες στο εποπτικό
συμβούλιο της εταιρείας
κατέχονται από
εκπροσώπους των
εργαζομένων και το
γερμανικό κρατίδιο της
Κάτω Σαξονίας – το οποίο
κατέχει το 20% των
μετοχών – παίρνει συχνά
το μέρος των
συνδικαλιστικών οργάνων.
Προηγούμενες
«συγκρούσεις» ανάμεσα
στη διοίκηση και τους
εκπροσώπους των
εργαζομένων τερμάτισαν ή
συντόμευσαν τη θητεία
κορυφαίων στελεχών,
συμπεριλαμβανομένου του
πρώην CEO Bernd
Pischetsrieder, του
πρώην επικεφαλής της
μάρκας VW Wolfgang
Bernhard και
περισσότερου Herbert
Diess, του προκατόχου
του Blume ως CEO.
Και οι τρεις προσπάθησαν
να προωθήσουν την
αποτελεσματικότητα
ιδιαίτερα στις
επιχειρήσεις της VW που
δραστηριοποιούνται στη
Γερμανία.
Πηγή: Οικονομικός
Ταχυδρόμος |