| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα,  20/01/2025

        

 

 

Ο Πρόεδρος του Παναμά, Χοσέ Ραούλ Μουλίνο, απάντησε άμεσα στις εξαγγελίες του Ντόναλντ Τραμπ ότι σκοπός του είναι να «πάρει πίσω τη Διώρυγα του Παναμά». Σε ανακοίνωσή του, ο Μουλίνο τόνισε πως η διαχείριση της διώρυγας θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του Παναμά, διασφαλίζοντας την ουδετερότητά της.

Ο Τραμπ, στην εναρκτήρια ομιλία του, ανέφερε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες επιδιώκουν να ανακτήσουν τον έλεγχο της διώρυγας, επικαλούμενος ανησυχίες για κινεζική επιρροή και υψηλές χρεώσεις στα αμερικανικά πλοία.

 

Ο Μουλίνο απέρριψε αυτούς τους ισχυρισμούς, υπενθυμίζοντας πως ο Παναμάς διαχειρίζεται τη διώρυγα για 25 χρόνια βάσει της Συνθήκης Torrijos-Carter του 1977. Επισήμανε πως η διώρυγα δεν ήταν παραχώρηση αλλά αποτέλεσμα πολυετών αγώνων, και από το 1999 αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο του παναμέζικου κράτους.

Η απάντηση του Μουλίνο

Σε επίσημη δήλωση, ο Πρόεδρος του Παναμά ανέφερε:
«Η Διώρυγα του Παναμά ανήκει στον Παναμά και η διαχείρισή της θα παραμείνει υπό τον έλεγχο της χώρας μας. Οι αγώνες γενεών οδήγησαν στην απόκτηση της κυριαρχίας της και έκτοτε εξυπηρετούμε παγκόσμιο εμπόριο με υπευθυνότητα. Δεν υπάρχει καμία ξένη παρέμβαση στη διαχείρισή μας, και τα δικαιώματά μας προστατεύονται από το Διεθνές Δίκαιο. Ο διάλογος είναι η καλύτερη οδός επίλυσης διαφορών μεταξύ φιλικών χωρών, χωρίς να υπονομεύονται τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.»

Οι δηλώσεις Τραμπ

Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι οι ΗΠΑ σκοπεύουν να πάρουν πίσω τον έλεγχο της διώρυγας, εκφράζοντας ανησυχίες για την επιρροή της Κίνας στη ζωτικής σημασίας θαλάσσια διαδρομή, που διαχειρίζεται περίπου το 3% του παγκόσμιου εμπορίου ετησίως.

Ιστορική σημασία της διώρυγας

Η Διώρυγα του Παναμά, μήκους 82 χιλιομέτρων, συνδέει τον Ειρηνικό με τον Ατλαντικό Ωκεανό, μειώνοντας κατά χιλιάδες χιλιόμετρα το θαλάσσιο ταξίδι ανάμεσα σε μεγάλους λιμένες. Για παράδειγμα, ένα ταξίδι μεταξύ Λος Άντζελες και Νέας Υόρκης μέσω της διώρυγας είναι 22 ημέρες συντομότερο σε σχέση με τη διαδρομή μέσω του νότιου άκρου της Νότιας Αμερικής.

Η ιστορία της διώρυγας

Οι πρώτες μελέτες για τη διώρυγα έγιναν τον 16ο αιώνα, αλλά το έργο υλοποιήθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα από τις ΗΠΑ, μετά από πολιτική παρέμβαση που οδήγησε στην ανεξαρτησία του Παναμά από την Κολομβία. Η διώρυγα άνοιξε το 1914 και παρέμεινε υπό αμερικανικό έλεγχο έως το 1999, όταν ο πλήρης έλεγχος πέρασε στον Παναμά βάσει της Συνθήκης Torrijos-Carter.

Από τότε, η διώρυγα αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων για τον Παναμά και παραμένει κομβικό σημείο για το παγκόσμιο εμπόριο, υπό τη διαχείριση της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum