Αντιθέτως στα
καταστήματα, όπως
αναφέρεται στην έρευνα
που παρουσιάστηκε στο
συνέδριο του ΣΕΚΕ, η
ζώνη επιρροής
περιορίζεται στα 250
μέτρα από τους σταθμούς
μετρό και οι αυξήσεις
είναι μικρότερης
κλίμακας, σημειώνει το
ΑΠΕ-ΜΠΕ. Παρότι οι
ιδιοκτήτες αύξησαν τις
ζητούμενες τιμές έως και
50% μόλις άρχισε η
λειτουργία του μετρό, η
αγορά δεν έχει
ανταποκριθεί ακόμα, με
αποτέλεσμα να
καταγράφονται σήμερα
παρά τη λειτουργία του
μετρό αρκετά κενά
καταστήματα εντός ζώνης
επιρροής γύρω από τους
σταθμούς Εγνατία,
Φλέμινγκ, Ανάληψη και
25ης Μαρτίου.
Πλήρης
εμπορική ανάπτυξη
υπάρχει μόνο στην
περίμετρο των 250 μέτρων
από τον σταθμό Αγίας
Σοφίας, η οποία όμως
υπήρχε και πριν από τη
λειτουργία του μετρό,
καθότι πρόκειται για μία
από τις πλέον εμπορικές
περιοχές της πόλης. Οι
βασικές εμπορικές
αρτηρίες Τσιμισκή και
Μητροπόλεως βρίσκονται
σε απόσταση άνω των 500
μ. από τους
πλησιέστερους σταθμούς
μετρό, οπότε σύμφωνα με
την έρευνα βρίσκονται
εκτός ζώνης επιρροής. Οι
τάσεις των τιμών στους
κεντρικούς αυτούς άξονες
της πόλης είναι
ανοδικές, χωρίς όμως
αυτό να οφείλεται στη
λειτουργία του μετρό.
Αναφορικά με τα
οικιστικά ακίνητα ο
δείκτης της CPS, που
παρακολουθεί την εξέλιξη
των τιμών όλων των
περιοχών της χώρας,
καταγράφει στη
Θεσσαλονίκη ανοδικές
τάσεις από το 2018 έως
σήμερα. Συγκεκριμένα η
αύξηση για την
εξεταζόμενη περίοδο
2020-2024 για το σύνολο
του πολεοδομικού
συγκροτήματος
Θεσσαλονίκης ανέρχεται
στο 50% ασχέτως αν η
περιοχή εξυπηρετείται ή
πρόκειται να
εξυπηρετηθεί
βραχυπρόθεσμα από το
μετρό.
Όμως η
άνοδος αξιών που
παρατηρήθηκε στις
περιοχές γύρω από τους
σταθμούς μετρό Παπάφη,
Ευκλείδη, Φλέμινγκ,
Ανάληψη, 25ης Μαρτίου
για ακίνητα κατασκευής
των δεκαετιών 1970 και
1980, όπου εμπίπτει και
η πλειονότητα των
ακινήτων τους, αγγίζει
το 60% ξεπερνώντας τον
μέσο όρο του
πολεοδομικού
συγκροτήματος για την
ίδια περίοδο. Αυτό που
φαίνεται από την έρευνα
είναι ότι ο Δήμος
Καλαμαριάς που
βραχυπρόθεσμα θα
εξυπηρετηθεί από το
μετρό, παρουσιάζει την
τελευταία διετία άνοδο
τιμών έως και 35%,
προμηνύοντας ακόμα
μεγαλύτερες αυξήσεις με
την έλευση του μετρό
στον δήμο.
|