| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 19/02/2025

                  

 

 

Οριστικά ακυρώνεται ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), στον οποίο είχε επικρατήσει ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) του Ιβάν Σαββίδη, ενώ η κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling A.E.» είχε ανακηρυχθεί επιλαχούσα.

 

Το Υπερταμείο επικαλείται «λόγους δημοσίου συμφέροντος» και σημαντικές αλλαγές στις οικονομικές και τεχνικές παραμέτρους του διαγωνισμού, γεγονός που οδηγεί στην επανεξέταση της στρατηγικής για το λιμάνι του Βόλου.

Δικαστικές προσφυγές και ακύρωση

Η Goldair είχε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά της ανάδειξης του ΟΛΘ ως προτιμητέου επενδυτή, ενώ η απόφαση αναμενόταν τις επόμενες ημέρες. Παράλληλα, ο ΟΛΘ βρίσκεται στο επίκεντρο ενδιαφέροντος της γαλλικής οικογένειας Ντρέιφους, που ελέγχει τον όμιλο Louis Dreyfus, έχοντας υποβάλει δημόσια προσφορά για την απόκτηση του 21% των μετοχών του.

Αρχικά, το ΤΑΙΠΕΔ, με απόφαση στις 28/09/2023, είχε ανακηρύξει τον ΟΛΘ ως πλειοδότη με προσφορά 51 εκατ. ευρώ, ενώ είχε χαρακτηρίσει την κοινοπραξία Goldair ως επιλαχούσα. Ωστόσο, η Goldair είχε προσφύγει στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία απέρριψε την ένσταση, οδηγώντας την εταιρεία στην τελική δικαστική προσφυγή στο ΣτΕ.

Η απόφαση του Υπερταμείου

Σε ανακοίνωσή του, το Υπερταμείο/Growthfund γνωστοποίησε την ακύρωση του διαγωνισμού, στο πλαίσιο ενός νέου στρατηγικού σχεδιασμού για τη δημόσια περιουσία, μετά και την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ από το Growthfund.

Οι νέες συνθήκες, σε συνδυασμό με έργα αποκατάστασης και αναβάθμισης ύψους 9 εκατ. ευρώ στο λιμάνι μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) – ιδιαίτερα μετά τις καταστροφές από την κακοκαιρία "Daniel" – μεταβάλλουν τα δεδομένα και ενισχύουν την ανάγκη επανεξέτασης του μοντέλου ανάπτυξης του λιμένα.

Το Υπερταμείο προτίθεται να αξιοποιήσει το νέο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο επιτρέπει αυτοτελή ανάπτυξη των περιουσιακών του στοιχείων, εξετάζοντας πλέον εναλλακτικά σενάρια ανάπτυξης για το λιμάνι του Βόλου.

Στόχος της νέας στρατηγικής είναι η δημιουργία ενός ρεαλιστικού επιχειρησιακού και στρατηγικού σχεδίου, που θα διασφαλίζει την ανάπτυξη του λιμένα, συμβάλλοντας στην εμπορική και τουριστική ενίσχυση της Θεσσαλίας. Το λιμάνι του Βόλου διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις να καταστεί πύλη εξωστρέφειας και να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο ευρύτερο εμπορικό και γεωπολιτικό περιβάλλον της Μεσογείου.

 
 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum