| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 20/07/2022

 

 

Αρρυθμίες στις πτήσεις και την παραλαβή αποσκευών, που δεν θυμίζουν όμως το χάος των ευρωπαϊκών αεροδρομίων, αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες των ελληνικών αερολιμένων. Το 80% των καθυστερήσεων σήμερα προκαλείται από τα προβλήματα στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» φτάνουν καθημερινά 600-1.000 αποσκευές πτήσεων προηγούμενων ημερών, με τη διοίκηση να έχει εγκαταστήσει προσωρινό σύστημα logistics για να αντιμετωπίσει αυτό το φαινόμενο.

 

 

Δεν είναι όμως μόνο το ευρωπαϊκό domino που πρέπει να διαχειριστούν τα ελληνικά αεροδρόμια, στην κορύφωση μάλιστα της τουριστικής σεζόν και με τις αφίξεις να εκτιμώνται κατά 20% αυξημένες σε σύγκριση με το 2019. Οι αναταράξεις -αν και όχι τόσο απρόβλεπτες- βρίσκονται προ των πυλών, καθώς οι εκπρόσωποι των εργαζομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κάνουν λόγο σε χθεσινή τους ανακοίνωση για άνιση μεταχείριση εργαζομένων της ίδιας Υπηρεσίας και προειδοποιούν για κινητοποιήσεις.

 

Αναμένονται πάντως σχετικές πρωτοβουλίες του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προτού η κατάσταση φτάσει στο μη περαιτέρω, στην πιο κρίσιμη φάση μιας απαιτητικής σεζόν που θα κρίνει την επανεκκίνηση του κλάδου, μετά τη δοκιμασία της πανδημίας.

 

Τι πυροδότησε τις προειδοποιήσεις;

 

Το «κόκκινο πανί» είναι η συμφωνία του Υπουργείου με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, που επισφραγίστηκε, μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, λίγο πριν την έναρξη της σεζόν, η οποία προβλέπει μεταξύ άλλων bonusαποδοτικότητας και εκκαθάριση του επιδόματος του Eurocontrol. Στόχος της κοινής συμφωνίας ήταν να μην παρουσιαστούν και το εφετινό καλοκαίρι τα φαινόμενα των μεγάλων καθυστερήσεων που εξέθεσαν τη χώρα διεθνώς το 2019.

 

Οι μεγάλες ουρές αναμονής στους αερολιμένες, οι αγανακτισμένοι επιβάτες και η γκρίνια των ανθρώπων της αγοράς, που απέδιδαν τα προβλήματα σε «λευκή απεργία» εκ μέρους μερίδας των ελεγκτών, επικράτησαν στη μεγάλη εικόνα του τελευταίου προ πανδημίας καλοκαιριού. Υπενθυμίζεται ότι τρία ελληνικά αεροδρόμια κατετάγησαν τότε στο τοπ 10 εκείνων με τις περισσότερες καθυστερήσεις στην Ευρώπη, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Αθήνας.

 

Η συμφωνία προέβλεψε την εφαρμογή για το εφετινό καλοκαίρι νέων προγραμμάτων εργασίας με αποτέλεσμα την αύξηση κατά σχεδόν 10% στις παραγόμενες ανθρωποώρες, για την ενίσχυση των βαρδιών σε ώρες και ημέρες με αυξημένη κυκλοφορία. Επίσης, την αύξηση των ελαχίστων κινήσεων που εκτελούνται, και ιδίως στα αεροδρόμια:

 

της Αθήνας κατά 27%, με άμεση προτεραιότητα στις πτήσεις από Μύκονο και Σαντορίνη

 

του Ηρακλείου κατά 20% και

 

της Σαντορίνης κατά 20%.

 

Επίσης, την απόδοση του Bonus για το 2020, που η σημερινή κυβέρνηση θεσμοθέτησε για «την καλύτερη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας». Τα χρήματα προέρχονται από τη δεξαμενή των τελών αεροδρομίων. Ακόμη, θα εκπληρωθεί ένα πάγιο αίτημα του κλάδου των ελεγκτών, που αφορά στη σύσταση του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης, ενώ αναμένεται κι ένας επιπλέον κύκλος προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ. Το πρώτο βήμα έγινε με την πρόσληψη 35 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, μετά από ειδική πρόβλεψη στο νομοσχέδιο για τις προτάσεις καινοτομίας.

 

Το φαινόμενο του ντόμινο στα ελληνικά αεροδρόμια

 

Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, υπό τις ενέργειες και του αρμόδιου Υπουργείου, το 53% των πτήσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας προσγειώνονται την προβλεπόμενη ώρα. Ο συνολικός αριθμός πτήσεων τον Ιούνιο, για παράδειγμα, ανήλθε περί τις 9.650 με τις 4.520 εξ αυτών να σημειώνουν καθυστέρηση. Όσον αφορά στο ποσοστό 47% του συνόλου των πτήσεων που παρουσίασαν καθυστέρηση, το 80% περίπου οφείλεται στο dominoeffectτων καθυστερήσεων στα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης.

 

Το υπόλοιπο 20% οφείλεται, σύμφωνα με πληροφορίες, είτε σε εμπορικές πτήσεις που πραγματοποιούνται εκτός χρονοθυρίδων (slots) -κυρίως στο αεροδρόμιο Ηρακλείου-, είτε σε ιδιωτικές πτήσεις σε νησιά που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, οι οποίες προκαλούν «αναστάτωση» στο πρόγραμμα προσαπογειώσεων των εκεί αερολιμένων και επηρεάζουν την ομαλή εναέρια κυκλοφορία.

 

Προσλήψεις και bonus αποδοτικότητας για όλους ζητά η ΟΣΥΠΑ

 

Όπως διέβλεπαν πάντως παράγοντες της αεροπορικής αγοράς, οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ, μέρος μόνο των οποίων αποτελούν οι ελεγκτές, δεν θα αργούσαν να ζητήσουν αντίστοιχη μεταχείριση από την πολιτεία. Προς επίρρωσιν των προβλέψεων ότι αυτό θα γινόταν στο πικ της θερινής περιόδου, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) ενημέρωσε εχθές με ανακοίνωση σχετικά με τα αιτήματα και τις κινήσεις που αναλαμβάνει μέσα στο επόμενο διάστημα, με αποκορύφωμα προειδοποιητική απεργία, εφόσον άλλες πρωτοβουλίες δεν αποδώσουν, στις 29 Ιουλίου 2022.

 

Στην ανακοίνωσή τους εξάλλου οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας, αναφέρουν πως «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έπειτα από τρία χρόνια μόνο υποσχέσεων δίχως αποτέλεσμα, αλλά και την προκλητική στάση του, δείχνει με κάθε τρόπο ότι ενδιαφέρεται μόνο για έναν κλάδο εργαζομένων της ΥΠΑ αδιαφορώντας επιδεικτικά για όλους τους υπόλοιπους, προφανώς αγνοώντας πως για την εύρυθμη λειτουργία μιας υπηρεσίας χρειάζονται όλοι οι κλάδοι».

 

Σημειώνουν επίσης πως εδώ και τρία χρόνια αναμένεται διαγωνισμός για 273 προσλήψεις όλων των ειδικοτήτων, ενώ «το προσωπικό έχει μειωθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν επιτρέπεται ούτε να ασθενήσει ένας εργαζόμενος, καθώς γίνεται αιτία κλεισίματος των περιφερειακών αεροδρομίων». Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι εδώ και δύο χρόνια περιμένουν τη μετεγκατάσταση της Υπηρεσίας σε μία κάθετη ιδιόκτητη μονάδα, προκειμένου να μην είναι διασκορπισμένη σε μισθωμένους χώρους.

 

«Το Υπουργείο μας όμως συνεχίζει να κλείνει τα μάτια στα προβλήματα λειτουργίας της Υπηρεσίας μας, νομοθετώντας μόνο υπέρ ενός κλάδου, υλοποιώντας μόνο για εκείνους διαδικασία προσλήψεων, χρηματοδότηση του ταμείου επαγγελματικής ασφάλισής τους, οικονομική βοήθεια λόγω covid-19, δημιουργία bonus αποδοτικότητας και όλα αυτά μόνο για έναν κλάδο», συνεχίζει η ανακοίνωση, στηλιτεύοντας ότι αποδίδεται μόνο στη συμφωνία με έναν κλάδο εργαζομένων το γεγονός ότι τα αεροδρόμια της χώρας δεν εμφανίζουν τα προβλήματα άλλων χωρών.

 

«Μάλλον η κυβέρνηση αγνοεί ότι όσο καλό κόσμημα και να κουβαλάς αν η αλυσίδα που το κρατάει κοπεί θα χαθεί και το κόσμημα και η αλυσίδα», προειδοποιεί η ΟΣΥΠΑ, καταλήγοντας ότι με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, την 4ηΙουλίου, θα προβεί σε διαδικασία διαμεσολάβησης και εφόσον δεν υπάρξει αποτέλεσμα σε προειδοποιητική 24ωρη απεργία την Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2022, ζητώντας ουσιαστικά την άρση της άνισης μεταχείρισης εργαζομένων της ίδιας Υπηρεσίας, που μεταφράζεται σε προσλήψεις όλων των κλάδων, μετεγκατάσταση ΥΠΑ, επαναφορά χρηματοδότησης ΤΕΑΥΠΑ, bonus αποδοτικότητας και για τους υπόλοιπους εργαζόμενους.

 

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum