
Σύμφωνα
με το Ρόιτερς ο
αναπληρωτής διευθύνων
σύμβουλος της DP World
Yuvraj Narayan στο
περιθώριο της συνάντησης
του Παγκόσμιου
Οικονομικού Φόρουμ που
πραγματοποιείται στο
Νταβός της Ελβετίας,
δήλωσε ότι οι τιμές
των θαλάσσιων
εμπορευματικών μεταφορών
θα μπορούσαν να πέσουν
«τουλάχιστον 20%, με
25%» και αυτό θα
μπορούσε να συμβεί σε
διάστημα δύο έως τριών
μηνών.
Σημειώνεται ότι ο
ναυτιλιακός αναλυτής
Drewry έχει εκτιμήσει
ότι η δρομολόγηση των
πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων γύρω
από το Ακρωτήριο της
Καλής Ελπίδας μείωσε την
πραγματική χωρητικότητα
κατά περίπου 9%, κάτι
που βοήθησε τους liners
να σημειώσουν και πάλι
πολύ υψηλά κέρδη τους
τελευταίους 12 μήνες.
Ο
επικεφαλής αναλυτής της
Xeneta Peter Sand εκτιμά
ότι η επιστροφή των
πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων θα
γίνει σταδιακά με αρχή
στα container ships κάτω
των 10.000 teu ενώ στη
συνέχεια θα ακολουθήσουν
και πλοία των
18.000-24.000 teu
Σύμφωνα
με τους Clarksons οι
διελεύσεις από το Σουέζ
έχουν σημειώσει πτώση
70% σε όρους gt σε
σύγκριση με τα μέσα
επίπεδα του 2023. Ειδικά
οι διελεύσεις των πλοίων
μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων,
είναι πλέον μειωμένες
κατά 90% ή και
περισσότερο.
Στο
εμπόριο από τη Σαγκάη
προς τη Νέα Υόρκη, οι
μέσες τιμές spot έχουν
μειωθεί από τα ύψη που
είχαν σημειωθεί τον
Ιούλιο του περασμένου
έτους, αλλά εξακολουθούν
να είναι 14% υψηλότερες
από ό,τι πριν από ένα
χρόνο, στα 6590 δολάρια
ΗΠΑ ανά FEU.
Ενα
πρόβλημα που
αντιμετωπίζουν επίσης οι
ναυλωτές αυτή τη στιγμή
είναι τα νέα συμβόλαια
και οι τιμές ναύλων που
θα πρέπει να
διαμορφωθούν στη χρήση
της διώρυγας του
Σουέζ.
-Μια
σύμβαση με δύο τιμές για
εναλλαγή
δρομολογήσεων-Μείωση των
ναύλων στα
εμπορευματοκιβώτια-
Εταιρείες ναυτιλιακών
υπηρεσιών στον τομέα των
εμπορευματοκιβωτίων δεν
αποκλείουν μία σύμβαση
με δύο τιμές που να
αφορά είτε τις
δρομολογήσεις των πλοίων
μέσω Σουέζ είτε του
διάπλου γύρω από τη
Αφρική προκειμένου να
επιτρέψει και στα δύο
μέρη να σταθεροποιήσουν
τις δεσμεύσεις τους για
την περίοδο αιχμής του
2025, γνωρίζοντας ποια
θα είναι τα αντίστοιχα
κόστη και έσοδα σε κάθε
σενάριο ενδεχόμενης
κρίσης.
Ο
Παγκόσμιος Δείκτης
Εμπορευματοκιβωτίων της
Drewry αυτή την εβδομάδα
μειώθηκε κατά 11% στα
3.445 δολάρια ανά
εμπορευματοκιβώτιο 40ft
Ο
σύνθετος δείκτης Drewry
WCI μειώθηκε κατά 11%
στα 3.445 δολάρια ανά
εμπορευματοκιβώτιο 40
ποδών, 67% κάτω από το
προηγούμενο ανώτατο όριο
της πανδημίας των 10.377
δολαρίων τον Σεπτέμβριο
του 2021, αλλά ήταν 143%
υψηλότερος από τον μέσο
όρο των 1.420 δολαρίων
το 2019 (πριν από την
πανδημία).
Οι
ναύλοι από τη Σαγκάη
προς το Ρότερνταμ
μειώθηκαν κατά 19% ή 797
δολάρια στα 3.434
δολάρια ανά
εμπορευματοκιβώτιο 40ft,
ενώ οι ναύλοι από τη
Σαγκάη προς τη Γένοβα
μειώθηκαν κατά 10% ή 524
δολάρια στα 4.562
δολάρια ανά
εμπορευματοκιβώτιο
40ft.
Ομοίως,
οι τιμές από τη Σαγκάη
προς το Λος 'Αντζελες
μειώθηκαν κατά 8% ή 415
δολάρια σε 4.813 δολάρια
ανά εμπορευματοκιβώτιο
40ft και ακολούθησαν οι
τιμές από τη Σαγκάη προς
τη Νέα Υόρκη που
μειώθηκαν κατά 7% ή 448
δολάρια σε 6.377 δολάρια
ανά εμπορευματοκιβώτιο
40ft. Επίσης, οι τιμές
από το Ρότερνταμ προς τη
Σαγκάη, το Λος 'Αντζελες
προς τη Σαγκάη, τη Νέα
Υόρκη προς το Ρότερνταμ
και το Ρότερνταμ προς τη
Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά
1% σε 515, 721, 821 και
2.778 δολάρια ανά
εμπορευματοκιβώτιο 40ft
αντίστοιχα.
Η Drewry
αναμένει ότι οι τιμές
spot θα μειωθούν ελαφρώς
την ερχόμενη εβδομάδα
λόγω των αργιών του
κινεζικού σεληνιακού
νέου έτους.
-Ετοιμη
να λειτουργεί με πλήρη
δυναμικότητα η Διώρυγα-
Ο
πρόεδρος της Αρχής της
Διώρυγας του Σουέζ,
Ναύαρχος Ossama Rabiee,
συναντήθηκε αυτή την
εβδομάδα με τον κ.
Arsenio Dominguez,
Γενικό Γραμματέα του
Διεθνούς Ναυτιλιακού
Οργανισμού.
Η
συνάντηση
πραγματοποιήθηκε στο
περιθώριο της επίσημης
επίσκεψης του Γενικού
Γραμματέα του ΙΜΟ στην
Αίγυπτο με αφορμή το
άνοιγμα περιφερειακού
γραφείου εκπροσώπησης
του Διεθνούς Ναυτιλιακού
Οργανισμού.
Κατά την
έναρξη της συνάντησης, ο
Ναύαρχος Ossama Rabiee
τόνισε την ετοιμότητα
της Διώρυγας του Σουέζ
να λειτουργήσει με την
πλήρη δυναμικότητά της
για να εξυπηρετήσει τις
υπηρεσίες ναυσιπλοΐας
των μεγάλων ναυτιλιακών
γραμμών υπό το πρίσμα
των προετοιμασιών για τη
σταδιακή επιστροφή της
παγκόσμιας εμπορικής
κίνησης στην κανονική
της πορεία μέσω της
Διώρυγας του Σουέζ με
την επιστροφή της
σταθερότητας στην Ερυθρά
Θάλασσα και την περιοχή
Bab al-Mandab.
Στο
πλαίσιο αυτό, επεσήμανε
ότι η Διώρυγα του Σουέζ
υποδέχεται μια ομάδα
πλοίων της ναυτιλιακής
γραμμής CMA CGM στο
πλαίσιο της υπηρεσίας
πλοήγησης EPIC στην
εμπορική διαδρομή μεταξύ
Νότιας Ασίας και
Ευρώπης
Επεσήμανε ότι η Διώρυγα
Σουέζ συνεχίζει να
παρέχει κανονικά τις
ναυτιλιακές και
θαλάσσιες υπηρεσίες της
και να τις αναπτύσσει
βέλτιστα ώστε να
ανταποκρίνεται στις
απαιτήσεις των πελατών
και να συμβαδίζει με τις
εξελίξεις στον κλάδο των
θαλάσσιων μεταφορών.
Τόνισε
ότι πλέον η Διώρυγα έχει
εντείνει τις μέγιστες
προσπάθειές της για την
ολοκλήρωση του έργου της
ανάπτυξης του νότιου
τομέα που συμβάλλει στην
αύξηση του συντελεστή
ασφάλειας ναυσιπλοΐας
στην αντιμετώπιση
καταστάσεων έκτακτης
ανάγκης καθώς και στην
αύξηση της χωρητικότητας
υποδοχής κατά 6-8
επιπλέον πλοία.
Μίλησε
επίσης για τις προόδους
που σημειώθηκαν στον
ποικίλο θαλάσσιο στόλο
της Αρχής, που
περιλαμβάνει την
προσθήκη 27 πλοηγικών
σκαφών αλουμινίου
κατηγορίας «Bahar», που
εισάγονται σταδιακά για
την εξυπηρέτηση των
εργασιών επιβίβασης και
αποβίβασης των πλοηγών.
Επιπλέον, βρίσκεται σε
εξέλιξη η ναυπήγηση 29
ρυμουλκών πολλαπλών
χρήσεων, με 4 ρυμουλκά
χωρητικότητας 70 τόνων
και 6 ρυμουλκά
χωρητικότητας 75 τόνων
να έχουν ήδη
ολοκληρωθεί.
Επιπλέον, έχουν
κατασκευαστεί 7 μικρά
ρυμουλκά της κλάσης
«Azima» με ικανότητα
έλξης από 9 έως 15
τόνους, ενώ παράλληλα
βρίσκεται σε εξέλιξη η
κατασκευή 10 ρυμουλκών
με ικανότητα έλξης 90
τόνων.
Πρόκειται να παραδοθούν
το πρώτο τρίμηνο του
2025, ενώ τα υπόλοιπα θα
ακολουθήσουν το
2025-2026, παράλληλα με
την κατασκευή δύο
ρυμουλκών διάσωσης με
ικανότητα έλξης 190
τόνων.
Από την
πλευρά του, ο κ. Arsenio
Dominguez, Γενικός
Γραμματέας του Διεθνούς
Ναυτιλιακού Οργανισμού
(ΙΜΟ), εξέφρασε την
ικανοποίηση του
οργανισμού για την
επιστροφή της
σταθερότητας στην
περιοχή της Ερυθράς
Θάλασσας και της Bab
al-Mandab, η οποία θα
οδηγήσει στη σταδιακή
επιστροφή της
ναυσιπλοΐας μέσω της
διώρυγας του Σουέζ
κανονικά.
Ο
κ.Dominguez πρόσθεσε ότι
η διώρυγα του Σουέζ
είναι ένας απαραίτητος
παγκόσμιος διάδρομος για
το διεθνές εμπόριο, ενώ
κάλεσε τις μεγάλες
ναυτιλιακές εταιρείες να
επανεκτιμήσουν τα
δρομολόγιά τους κατά την
προσεχή περίοδο, ώστε να
διευκολυνθεί η σταδιακή
επιστροφή τους στη
διώρυγα του Σουέζ, καθώς
οι συνθήκες ασφαλείας
στην περιοχή της Ερυθράς
Θάλασσας αρχίζουν να
σταθεροποιούνται.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ