Χρήστες
ηλεκτρικών αυτοκινήτων
υποστηρίζουν πώς η ΕΛΑΣ
υποτίμησε το πρόβλημα
που δημιουργήθηκε λόγω
της απουσίας αλυσίδων
από πολλά οχήματα.
Ωστόσο, υπενθυμίζουν ότι
τα ηλεκτρικά οχήματα
έχουν ήδη τεράστια
διείσδυση σε αγορές με
χαμηλότερες θερμοκρασίες
από την Ελλάδα, όπως η
Νορβηγία και η Ελβετία.
Είναι
γεγονός ότι παγκοσμίως η
μετάβαση στην
ηλεκτροκίνηση συνεχίζει
να προχωρά με ταχείς
ρυθμούς παγκοσμίως. Το
2024 χαρακτηρίζεται
δημιουργικό έτος στον
τομέα των πωλήσεων,
καθώς φέτος κυκλοφόρησαν
περίπου 17 εκατ.
ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Και στην Ελλάδα η
ραγδαία αύξηση των
πωλήσεων ηλεκτρικών
οχημάτων αντικατοπτρίζει
την στροφή των
καταναλωτών προς τη
βιώσιμη κινητικότητα.
Τι
συνέβη με τα ηλεκτρικά
οχήματα
Τι
μπορεί να συνέβη στην
Αράχωβα; Απαντήσεις στο
ερώτημα δίνει ο
διευθυντής μάρκετινγκ
της ηλεκτροκίνησης στη
ΔΕΗ blue, Απόστολος
Χουλιάρας, ο οποίος
παραθέτει τρεις «Μύθους
και Αλήθειες» για τα
ηλεκτρικά οχήματα.
«⚠️
Μύθος 1: Τα EV
αντιμετώπισαν τεχνικά
προβλήματα λόγω του
υπερβολικού ψύχους.
✅️
Αλήθεια: Τα EV
λειτουργούν
αποτελεσματικά ακόμα και
σε θερμοκρασίες έως
-20°C. Η θερμοκρασία
στην Αράχωβα ήταν
0°C—μακριά από το
υπερβολικό κρύο και
σίγουρα δεν αποτελεί
λόγο για δυσλειτουργία
του EV.
⚠️
Μύθος 2: Τα EV έχασαν
την πρόσφυση στο χιόνι
και δεν μπορούσαν να
κινηθούν.
✅️
Αλήθεια: Όλα τα οχήματα
—είτε ντίζελ, βενζίνη ή
ηλεκτρικά— χάνουν
πρόσφυση στο χιόνι εάν
δεν είναι εξοπλισμένα με
κατάλληλα χειμερινά
ελαστικά ή αλυσίδες
χιονιού. Αυτό δεν είναι
ένα συγκεκριμένο ζήτημα
για τα EV.
⚠️
Μύθος 3: Οι μπαταρίες
των EV εξαντλήθηκαν
εντελώς, αφήνοντας τα
αυτοκίνητα αποκλεισμένα
στη μέση του δρόμου.
✅️
Αλήθεια: Πριν η μπαταρία
ενός ηλεκτρικού οχήματος
φτάσει στο 0%, ο οδηγός
λαμβάνει πολλαπλές
προειδοποιήσεις και έχει
αρκετό χρόνο για να
κάνει στην άκρη με
ασφάλεια. Επιπλέον, η
απόσταση των 10 km από
τον τελικό προορισμό δεν
θα κατανάλωνε
περισσότερο από το
10–15% της μπαταρίας
ενός EV. Εάν ένας οδηγός
δεν φόρτισε επαρκώς πριν
ξεκινήσει μια διαδρομή,
αυτό είναι πρόβλημα
οδηγού και όχι
οχήματος».
Από την
πλευρά του, ο τεχνικός
διευθυντής στην
Autohertz Hellas,
Χριστόφορος Παπανικολάου
αναφέρει ότι πολλοί
οδηγοί αυτοκινήτων είτε
βενζινοκινητήρων/diesel
είτε ηλεκτρικών ΙΧ δεν
έχουν την απαραίτητη
εκπαίδευση καθώς και
προετοιμασία για οδήγηση
σε χιόνι. Οι
περισσότεροι οδηγοί,
συνεχίζει, δεν έχουν
μελετήσει ούτε το
εγχειρίδιο του
αυτοκινήτου που οδηγούν.
Ο κ.
Παπανικολάου εκτιμά ότι
«τα ηλεκτρικά οχήματα
δεν έχουν μεγάλα
περιθώρια λάθους από ότι
τα θερμικά, δεδομένου
του γεγονότος ότι είναι
πιο βαριά και οι ελιγμοί
τους πρέπει να γίνονται
με μεγαλύτερη προσοχή,
καθώς χρειάζεται
μεγαλύτερη απόσταση για
να ακινητοποιηθούν».
Πρόβλημα
η έλλειψη σταθμών
φόρτισης στην περιοχή
Ο
τεχνικός διευθυντής της
Autohertz Hellas
υπογράμμισε πως «η
ενεργειακή πυκνότητα των
μπαταριών των EVs είναι
μικρότερη σε σχέση με τα
βενζινοκίνητα, με
αποτέλεσμα η θέρμανση
της καμπίνας και η
προθέρμανση της
μπαταρίας να
καταναλώνουν πολλή
ενέργεια».
Η
έλλειψη σταθμών φόρτισης
Το
περιστατικό στην Αράχωβα
αποκάλυψε όπως αναφέρουν
άνθρωποι της αγοράς τις
ανεπάρκειες στις
υποδομές καθώς και την
ενημέρωση των πολιτών.
Αρκετοί
οδηγοί δεν ήταν
προετοιμασμένοι για τις
ιδιαιτερότητες των
ηλεκτρικών οχημάτων σε
ακραίες καιρικές
συνθήκες, γεγονός που
υπογραμμίζει την ανάγκη
για καλύτερη πληροφόρηση
τους.
Επίσης η
απουσία επαρκούς δικτύου
φόρτισης αναδεικνύει την
ανάγκη για επενδύσεις
στις υποδομές. Να
σημειωθεί ότι τέτοιες
καιρικές συνθήκες
αντιμετωπίζουν στην
καθημερινότητά τους
οδηγοί στην βόρεια
Ευρώπη, σε χώρες όπου οι
πωλήσεις καινούργιων
αυτοκινήτων είναι
ηλεκτρικά στο 50%. Όμως
έχουν επαρκέστατο δίκτυο
με φορτιστές μεγάλης
τάσης.
Τρανταχτό παράδειγμα για
την ομαλή λειτουργία των
ηλεκτρικών οχημάτων υπό
ψυχρή καταπόνηση
αποτελεί η Νορβηγία.
Τους περισσότερες μήνες
του χρόνου, στη
σκανδιναβική χώρα,
επικρατούν ιδιαίτερα
χαμηλές θερμοκρασίες.
Αυτό όμως δεν εμποδίζει
τους νορβηγούς να
επιλέγουν ηλεκτρικά
αυτοκίνητα και κάπως
έτσι ένα στα τέσσερα
οχήματα που κινούνται
στους δρόμους της χώρας
είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Πηγή:
Οικονομικός Ταχυδρόμος
|