Είναι
χαρακτηριστικό ότι η
έξτρα κεφαλαιοποίηση από
το υπουργείο Μεταφορών
των 11 εκατομμυρίων
εξαφανίστηκε μέσα σε
λίγες ημέρες, εξαιτίας
των δεσμεύσεων των ποσών
για την αγορά
ηλεκτρικών, είτε από
νέους αγοραστές, είτε
από όσους είχαν
προπαραγγείλει το νέο
ηλεκτρικό ΙΧ τους από
τον περασμένο Δεκέμβριο
όπου η πλατφόρμα είχε
κλείσει λόγω της
απορρόφησης των
προηγούμενων κονδυλίων.
Αποτέλεσμα, το ταμείο να
μένει άδειο, με τα έξτρα
χρηματικά ποσά να
γίνονται φύλλο και φτερό
στην πλατφόρμα του
«Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
ακόμη και μέσα σε λίγες
ώρες.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο:
Παγώνουν την αγορά τους
πολλοί αγοραστές
Έτσι, το
ταμείο δεν μπορεί να
καλύψει τους νέους, με
χιλιάδες πλέον
υποψήφιους να «παγώνουν»
για ακόμη μια φορά την
αγορά ενός ηλεκτρικού
αυτοκινήτου.
Να
σημειωθεί ότι το
πρόγραμμα «Κινούμαι
Ηλεκτρικά 3» είχε
κλείσει στις 20
Δεκεμβρίου, οπότε με την
επαναχρηματοδότηση των
11 εκατομμυρίων ευρώ, οι
αγοραστές έσπευσαν να
κλειδώσουν έπειτα από
δύο μήνες και στις 20
Φεβρουαρίου τα νέα
διαθέσιμα ποσά. Ηδη το
διάστημα των δύο μηνών
που το πρόγραμμα
επιδότησης είχε παγώσει,
αρκετοί υποψήφιοι
αγοραστές, σύμφωνα με
τις αντιπροσωπείες
αυτοκινήτων, είτε
ανέβαλαν παντελώς την
αγορά ηλεκτρικού ΙΧ,
είτε στράφηκαν σε άλλες
εκδόσεις μοντέλων
(βενζίνης, υβριδικών
κ.ά.).
Ουρά για
ένα ηλεκτρικό. Σύμφωνα
με την πλατφόρμα, το
πρόγραμμα επιδότησης
«Κινούμαι Ηλεκτρικά» 3
είχε διαθεσιμότητα 44
εκατομμύρια ευρώ,
δίνοντας τη δυνατότητα
στους αγοραστές να
προβούν σε αγορά
ηλεκτρικού έως τις 30
Απριλίου 2025. Η ανάσα
των 11 εκατ. ευρώ
παρείχε ουσιαστικά
παράταση υποβολής
αιτήσεων έως την 30ή
Ιουνίου 2025 και για την
ολοκλήρωση της δράσης
ορίζεται η 30ή Απριλίου
2026.
Μόνο τον
περασμένο Ιανουάριο
ταξινομήθηκαν 532 αμιγώς
ηλεκτρικά οχήματα που
αντιστοιχούν στο 5% των
συνολικών πωλήσεων στην
Ελλάδα. Το υψηλότερο
ποσό επιδότησης για την
αγορά ηλεκτρικού αγγίζει
τις 9.000 ευρώ, όντας το
μεγαλύτερο ποσό σε όλη
την Ευρώπη.
Το
μεγαλύτερο πρόβλημα όμως
εστιάζεται στην
αβεβαιότητα που έχει
δημιουργηθεί στην αγορά
αυτοκινήτου, όπως
τονίζουν στελέχη των
αντιπροσωπειών, αφού οι
υποψήφιοι αγοραστές
κινούνται το τελευταίο
διάστημα σε…
αχαρτογράφητα νερά,
τονίζοντας ότι η
ελληνική κυβέρνηση
πρέπει να δώσει λύση σε
όσους θέλουν να
«ποντάρουν» στα
αυτοκίνητα νέας
ηλεκτρικής τεχνολογίας
σε βάθος χρόνου.
Διαφορετικά, όσοι
απομείνουν και θα
στραφούν στην αγορά ενός
ηλεκτρικού θα πρέπει να
βάλουν πολύ βαθιά το
χέρι στην τσέπη. Ηδη
αρκετές εταιρείες έχουν
προβεί αυτή την περίοδο
σε μεγάλες εκπτώσεις για
την αγορά
εξηλεκτρισμένων
αυτοκινήτων, με στόχο
την αναθέρμανση του
ενδιαφέροντος των
αγοραστών.
Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»
|