Το
Υπερταμείο στοχεύει
μέχρι το 2027 σε αύξηση
του ενεργητικού της ΕΤΑΔ
κατά περίπου 40% με
στόχο να φτάσει τα 2,2
δισ., ενώ μέχρι τότε
φιλοδοξεί να έχουν
αποτιμηθεί περίπου 6.000
ακίνητα, όταν σήμερα
αυτά είναι λιγότερα από
3.000. Για να επιτευχθεί
αυτό θα γίνει χρήση
τεχνολογιών τεχνητής
νοημοσύνης. «Ηδη
αναλύονται 7.500 ακίνητα
με καινοτόμο τρόπο. Το
σύστημα επεξεργάζεται
συμβόλαια, κατόψεις,
τοπογραφικά, ΦΕΚ σε
κλάσματα δευτερολέπτου
και βγάζει αποτελέσματα.
Αρα είμαστε πάρα πολύ
αισιόδοξοι ότι θα
καταφέρουμε να
τελειώσουμε με αυτά τα
36.000 μέσα στα επόμενα
δύο χρόνια», επεσήμανε
από την πλευρά του ο
Στέφανος Γιουρέλης,
αναπληρωτής διευθύνων
σύμβουλος.
Μεγάλο
στοίχημα αποτελεί και η
σύσταση του νέου
επενδυτικού ταμείου που
θα λειτουργεί ως
θυγατρική του
Υπερταμείου Α.Ε. με
αρχικό κεφάλαιο 303
εκατ. ευρώ. Μέσα στον
Απρίλιο ή τον Μάιο το
νέο ταμείο θα αποκτήσει
δικό του Δ.Σ. με σκοπό
να λειτουργεί το δεύτερο
εξάμηνο του 2025, ενώ ως
συνεπενδυτής θα
προχωρήσει σε 7-10
επενδύσεις μέχρι το
2027. Βασικός στόχος του
είναι να συμβάλει στην
προσέλκυση στρατηγικών
επενδύσεων σε τομείς
όπως η πράσινη ενέργεια,
ο ψηφιακός
μετασχηματισμός, η
διαχείριση των υδάτων
κ.ά. «Αυτό θα αποδείξει
κατά πόσο έχει πετύχει
τον στόχο της η νέα μας
θυγατρική», τόνισε ο κ.
Δημητριάδης,
γνωστοποιώντας ότι θα
θέσει ξανά υποψηφιότητα
για την επόμενη
διοίκηση.
Σε ό,τι
αφορά την πρόσφατη 40ετή
παραχώρηση του
αεροδρομίου της
Καλαμάτας στην
κοινοπραξία
Fraport-πηλέας και Delta
Airport Investments, η
διοίκηση επεσήμανε πως
αυτή πραγματοποιήθηκε σε
χρόνο-ρεκόρ, ενώ πρόθεσή
της είναι να υπάρξει μία
διαγωνιστική διαδικασία
μέσα στο 2025 «για όλα»
τα 22 περιφερειακά
αεροδρόμια (Χίος,
Αλεξανδρούπολη, Μήλος
κ.λπ.), τα οποία θα
διαχειρίζεται ένας
operator. Δεν
αποκλείεται, επίσης,
αεροδρόμια όπως αυτό της
Νέας Αγχιάλου να μπορούν
να αξιοποιηθούν για
cargo χρήσεις,
προσφέροντας και
δυνατότητες για charter
πτήσεις.
Στο
μέτωπο των αστικών
συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ),
παραλείψεις του
παρελθόντος –όπως για
παράδειγμα η μη
διαθεσιμότητα των συρμών
στις γραμμές 2 και 3 του
μετρό– θα επιχειρηθεί να
αντιμετωπιστούν το
επόμενο διάστημα. «Ενώ
είναι σημαντική η
πρόοδος για την επέκταση
του μετρό, διαπιστώσαμε
ότι δεν υπήρχε
αντίστοιχη πρόνοια που
έπρεπε να γίνει πριν από
πολλά χρόνια, για να
έχουμε και τους συρμούς
που θα εξασφαλίζουν την
καλή κίνηση στις
επεκτάσεις, καθώς πλέον
έχουμε συνδέσει τον
Πειραιά με το
αεροδρόμιο», υποστήριξε
ο κ. Δημητριάδης.
Σε ό,τι
αφορά την προμήθεια των
συρμών, για την οποία
αρμοδιότητα δεν έχει η
εταιρεία που λειτουργεί
το μετρό, δηλαδή οι
ΣΤΑΣΥ, αλλά η «Ελληνικό
Μετρό», εκτιμά πως οι
φορείς θα ήταν καλύτερο
να βρίσκονται «στο ίδιο
πλαίσιο, είτε όλοι μαζί
στο Υπερταμείο είτε στο
υπουργείο. Να είναι αυτό
πιο συνεκτικό ώστε να
λειτουργεί καλύτερα».
|