| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 00:01 - 21/02/2025

                         

 

 

Η Meta στρέφεται στο επόμενο μεγάλο τεχνολογικό στοίχημα: τα ανθρωποειδή ρομπότ. Μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες επέκτασης πέρα από τα social media, η εταιρεία του Mark Zuckerberg φαίνεται να εστιάζει σε έναν αναδυόμενο τομέα που ήδη προσελκύει ανταγωνιστές όπως η Tesla και η Nvidia. Ωστόσο, μπορεί η Meta να ξεπεράσει τη σκιά του Facebook και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στη νέα εποχή της ρομποτικής;

Από το Metaverse στη Ρομποτική

Η Meta έχει αποτύχει να κυριαρχήσει στον τομέα του hardware που χρησιμοποιούν οι χρήστες της – οι Apple και Google κατείχαν ήδη τα smartphones πριν η εταιρεία του Zuckerberg εισέλθει στην αγορά. Με το metaverse να παραμένει ακόμα εξειδικευμένο και τα έξυπνα γυαλιά της να προσπαθούν να βρουν το κοινό τους, η Meta αναζητά μια νέα ευκαιρία: τα ρομπότ που θα αναλαμβάνουν οικιακές εργασίες, σύμφωνα με το Bloomberg.

 

Η πραγματική φιλοδοξία της Meta, όμως, είναι μεγαλύτερη. Στόχος της δεν είναι απλώς η δημιουργία ρομπότ, αλλά η ανάπτυξη μιας πλατφόρμας που θα επιτρέπει σε άλλες εταιρείες να αναπτύσσουν τα δικά τους ρομπότ. Με αυτόν τον τρόπο, η Meta επιδιώκει να γίνει για τη ρομποτική ό,τι είναι το Android για τα smartphones – η βάση πάνω στην οποία θα «χτίζεται» η νέα γενιά έξυπνων μηχανών.

Σφοδρός Ανταγωνισμός από Τεχνολογικούς Κολοσσούς

Η ρομποτική δεν είναι αχαρτογράφητο έδαφος. Η Tesla έχει ήδη παρουσιάσει το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus, ενώ η Nvidia έχει ανακοινώσει νέες τεχνολογίες AI σχεδιασμένες για ρομπότ. Εταιρείες όπως η Boston Dynamics έχουν επενδύσει σημαντικά στην εξέλιξη της ρομποτικής τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια.

Για να ξεχωρίσει, η Meta ποντάρει στη σύνδεση των ρομπότ της με τα κοινωνικά της δίκτυα και τις τεχνολογίες AI που αναπτύσσει. Μάλιστα, η εταιρεία έχει ήδη λανσάρει τη νέα μηχανή αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης (DeepSearch), την οποία σκοπεύει να ενσωματώσει στα προϊόντα της.

Η Ιστορία της Meta με τις Επέκτασης σε Άλλους Τομείς

Η Meta δεν έχει καλό ιστορικό όταν προσπαθεί να επεκταθεί πέρα από τα social media. Το 2013, το Facebook Phone ήταν μια αποτυχία, με τις πωλήσεις να καταρρέουν άμεσα. Το 2018, η εταιρεία δοκίμασε την αγορά των smart home συσκευών με το Portal, μια συσκευή βιντεοκλήσεων που αποσύρθηκε λόγω χαμηλής ζήτησης.

Η πιο πρόσφατη επιτυχία της είναι τα έξυπνα γυαλιά Ray-Ban Meta, με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα δύο εκατομμύρια. Ωστόσο, η αγορά των έξυπνων γυαλιών παραμένει μικρή και ο ανταγωνισμός από την Google και την Samsung είναι ισχυρός.

Θα Καταφέρει η Meta να Ξεπεράσει τη Σκιά του Facebook;

Το μεγαλύτερο στοίχημα της Meta είναι να αναγνωριστεί ως κάτι περισσότερο από μια εταιρεία social media. Το metaverse δεν απέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα και τώρα η ρομποτική φαίνεται να είναι η επόμενη μεγάλη ευκαιρία για τον Zuckerberg.

Αν η Meta καταφέρει να δημιουργήσει μια πλατφόρμα για ανθρωποειδή ρομπότ που θα χρησιμοποιείται από πολλές άλλες εταιρείες, τότε μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι. Αν όχι, ενδέχεται να προστεθεί στη λίστα των αποτυχημένων προσπαθειών της.

Η μεγάλη ερώτηση είναι: Μπορεί η Meta να επαναπροσδιορίσει το μέλλον της ή θα παραμείνει για πάντα η «εταιρεία πίσω από το Facebook»;

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum