Όπως
αναφέρει η ΕΡΤ,
υπολογίζεται ότι
περισσότερα από 500.000
οχήματα κυκλοφορούν
σήμερα χωρίς ασφάλιση,
ενώ άγνωστος παραμένει ο
αριθμός εκείνων που δεν
έχουν περάσει ΚΤΕΟ.
Οι
παραβάτες θα κληθούν να
πληρώσουν:
Από 250
έως και 1.000 ευρώ αν το
όχημα εντοπίζεται
ανασφάλιστο. Πρόστιμο
1.000 ευρώ προβλέπεται
για τα λεωφορεία και
φορτηγά δημόσιας χρήσης,
500 ευρώ για τα
επιβατηγά και άλλα
οχήματα κάθε τύπου και
250 ευρώ για τα δίκυκλα.
Αν
διαπιστώνεται και οφειλή
τελών κυκλοφορίας θα
καλούνται να καταβάλλουν
το διπλάσιο της αξίας
του τέλους, συν τα
ετήσια τέλη.
Ποσό 400
ευρώ αν το όχημα δεν
έχει υποβληθεί σε
περιοδικό έλεγχο Κέντρου
Τεχνικού Ελέγχου
Οχημάτων (ΚΤΕΟ).
Τα
πρόστιμα
διπλασιάζονται σε
περίπτωση υποτροπής, ενώ
παράλληλα αφαιρούνται η
άδεια κυκλοφορίας και οι
κρατικές πινακίδες του
οχήματος. Επιστρέφονται
μόνο με την προσκόμιση
του σχετικού συμβολαίου
ασφάλισης ή του
ισχύοντος δελτίου
τεχνικού ελέγχου του
οχήματος ή της βεβαίωσης
περί μη οφειλής των
τελών κυκλοφορίας, κατά
περίπτωση, και της
απόδειξης καταβολής του
προστίμου.
Τρεις
μήνες μετά την επιβολή
προστίμου, διενεργείται
επανέλεγχος. Αν
διαπιστωθεί ότι ο
κάτοχος δεν έχει
συμμορφωθεί, αφαιρούνται
οι πινακίδες και η άδεια
κυκλοφορίας, που
επιστρέφονται μόνο μετά
την τακτοποίηση των
παραβάσεων και την
καταβολή του προστίμου.
Ιδιαίτερα αυστηρά είναι
τα πρόστιμα για
περιπτώσεις δηλωμένης
ακινησίας, όταν τα
οχήματα εντοπίζονται να
κυκλοφορούν ή να
σταθμεύουν εκτός του
δηλωμένου σημείου. Σε
αυτές τις περιπτώσεις,
το πρόστιμο ξεκινά από
10.000 ευρώ και, σε
περίπτωση υποτροπής,
τριπλασιάζεται,
φτάνοντας τα 30.000
ευρώ, ενώ αφαιρείται για
τρία χρόνια το δίπλωμα
οδήγησης του ιδιοκτήτη.
Στο
μεταξύ οι περίπου
200.000 ιδιοκτήτες
οχημάτων με απλήρωτα
τέλη κυκλοφορίας του
2025, έχουν περιθώριο να
τα εξοφλήσουν:
Μέχρι το
τέλος του μήνα, με
προσαύξηση 25% επί του
ποσού των τελών.
Τον
Φεβρουάριο, με
προσαύξηση 50%.